بستن

وزیر راه: عقب‌ماندگی پروژه راه جهرم – لار زیاد است

هفت‌برکه: نماینده مردم در مجلس برای دو موضوع جذب اعتبارات و تعیین زمان ملاقات مردم، با وزیر راه و شهرسازی گفتگو کرد. 

به گزارش هفت‌برکه، در یک هفته گذشته، هفت نفر در جاده جهرم – لار کشته شده‌اند تا نام «جاده مرگ» دوباره به صدر خواسته‌های مردم جنوب فارس بیاید. این موضوع باعث شد در یک طومار، رییس شورای شهر و جمعی از فعالان اجتماعی لار خواهان دیدار با وزیر راه و شهرسازی و پیگیری وعده‌های داده شده شوند. 

در سفر مهرماه رییس‌جمهور به استان فارس، برای تکمیل ۵۰ کیلومتر از این جاده، ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد که ۱۰۰ میلیارد آن از محل بودجه دولتی و ۲۰۰ میلیارد از محل تسهیلات ماده ۵۶ خواهد بود. در حال حاضر خواسته اصلی تامین هر چه سریع‌تر این بودجه است. 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، در پی افزایش حوادث رانندگی و جان باختن تعدادی از افراد در روزهای گذشته در جاده جهرم – لار که به جاده مرگ معروف است، مهندس حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

وی در این تماس ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه دوبانه‌شدن جاده جهرم – لار اظهار داشت: مردم منتظر به ثمر نشستن پیگیر‌ی‌ها و جذب اعتبارات برای این پروژه هستند و هرگونه تلف شدن وقت در این رابطه منجر به وقوع سوانح دیگر و فوت بسیاری از عزیزان خواهد شد.

حسین‌زاده همچنین با اشاره به نامه رئیس‌ شورای شهر لار به وی که خواستار دیدار با وزیر شده بودند، خطاب به وزیر گفت: لازم است در اسرع وقت جلسه‌ای با حضور نمایندگان مردم این منطقه با جنابعالی برگزار شود تا آنان ضمن برشمردن مصائب و داغ‌هایی که مردم در این سال‌ها تحمل کردند، گزارشی از پیگیری‌ها و روند جذب اعتبارات از جنابعالی دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این گفتگو با ابراز تاسف از حوادث پیش آمده، عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم پیگیری‌های بسیاری با محوریت جنابعالی و با همکاری وزارتخانه انجام گرفته که پیش از سفر رئیس‌جمهور به استان فارس نیز در جلسه‌ای که با یکدیگر داشتیم، آن پیگیری‌ها را بررسی و امیدواریم در آینده نزدیک مردم ثمرات آن را مشاهده کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: متاسفانه پروژه دوبانده شدن جاده جهرم – لار عقب‌ماندگی‌های بسیاری دارد و باتوجه به شرایطی که کشور دارد و با کسری بودجه روبروست با همراهی جنابعالی تلاش داریم از منابع مختلف، تامین اعتبار کنیم و پروژه را به‌سرعت به سرانجام برسانیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک با اهالی جنوب فارس جلسه برگزار خواهد کرد و ضمن شنیدن دغدغه‌های آنان به ارائه گزارش انجام شده در خصوص این جاده و دیگر مسیرها خواهد پرداخت.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top