بستن

تذکر به رییس‌جمهور: در مصوبات سفر استانی، عدالت رعایت نشد

هفت‌برکه: بعد از این که در مصوبات سفر استانی رییس جمهور، هیچ نامی از گراش و اوز نبود و سهم ناچیزی به لارستان و خنج رسید، نماینده مردم در مجلس، امروز ۲۷ مهرماه در صحن علنی به رییس جمهور تذکر داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز (سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰) در تذکر دو دقیقه‌ای در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به استان فارس اظهار داشت: «در این سفر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اختصاص بودجه به فعالیت‌های فرهنگی در این استان صحبت کردم.»

وی ادامه داد: امیدوارم اکنون که در هفته وحدت قرار داریم، به پاس احترام به مردم اهل‌ سنت جنوب فارس به خصوص مردم شهرستان اوز که اهل مطالعه و فرهنگ هستند، این شهرستان در سال جاری به عنوان «پایتخت کتاب ایران» معرفی شود. هزینه‌های زیادی در این رابطه انجام گرفته و چند سال است که اوز جزو نامزدهای نهایی دریافت این عنوان است.

حسین‌زاده در ادامه در خصوص سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور! سفرهای استانی امیدها را در دل‌های مردم زنده کرده است، اما ضرورت دارد نگاه کارشناسی به مصوبات و اختصاص بودجه رعایت شود.

وی اضافه کرد: آب بخش مرکزی شهرستان گراش و ۵ بخش جنوبی شهرستان استان فارس و هشتاد روستای این منطقه وضعیت مناسبی ندارد که چند بار هم در مجلس و هم در جلسه شورای اداری استان در حضور حضرتعالی مطرح کردم، اما متاسفانه در مصوبات سفر به فارس نیامد و این مورد تبعیض در اختصاص بودجه و اعتبارات در سفرهای استانی است که ما به آن اعتراض داریم.

نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز همچنین خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: قبض برق کشاورزان بین ۲ تا ۸ میلیون تومان صادر شده است و متاسفانه به این موضوع رسیدگی نمی‌شود.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه راه و شهرسازی نیز جاده چک‌چک و تونل شهدای خلیج‌فارس (بالنگستان) که مطالبه ۵۰ ساله مردم این منطقه است، علی‌رغم پیشرفت ۵۰ درصدی مورد توجه کافی قرار نگرفته است. جاده‌های آب‌باریک بنارویه و فرشته‌جان جویم نیز بدین‌گونه است.

وی در خصوص حوزه بهداشت و درمان هم گفت: موضوع تامین سی‌تی‌اسکن شهر بیرم و شهرستان اوز نیز مدت‌هاست که بر زمین مانده است.

 

حسین‌زاده چرا تذکر داد؟

بخش کوچکی از ۱۳۳ مصوبه سفر مهرماه هیات دولت به استان فارس، به چهار شهرستان جنوبی استان فارس اشاره داشت.

تکمیل مجتمع فرهنگی شهرستان خنج بدون تعیین محل بودجه و توضیح در مصوبات دیده می‌شد. احداث پست برق فشار قوی شهرک صنعنی خنج و بیرم نیز در کنار چند شهرک صنعتی دیگر دیده می‌شد. 

در حوزه راه و شهرسازی تکمیل ۹ کیلومتر از محور لار – بستک ۴۰ میلیارد تومان و تکمیل ۵۰ کیلومتر از محور جهرم – لار ۳۰ میلیارد تومان مشخص‌ترین مصوبه هیات دولت بود.

مساعدت جهت تجیهز مرکز رشد لارستان با پیش‌نهاد ۳ میلیارد تومان نیز بین مصوبه‌های پیش‌نهادی دیده می‌شود.

گلایه اصلی حسین‌زاده در حوزه آب است. در حالی که وضعیت آبرسانی در ۵ بخش حوزه انتخابیه بحرانی است و بندهای زیادی به آبرسانی اختصاص داشت. این بخش کامل نادیده گرفته شده است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. دولت هم متوجه شدند که آقای حسین زاده پشمی به کلاه نداره و فقط حرف می زنه. برا همین محلش نگذاشتند و هیچ چیزی برای گراش تصویب نکردند

  2. جناب حسین‌زاده!
    تعجب نکن چیز جدیدی نیست.
    تا بوده همین بوده . من حضوری رفتم و گشتم و گفتم و نوشتم هیچ تأثیری نداشت که نداشت، عدالت نبود که نبود و هنوز هم ادامه دارد ؛ شما تازه فهمیدی.
    گراشیا! بدنبال چه میگردین پریشان؟

  3. اقای مهندس دکتر حسین زاده عزیز
    مشکلات با تذکر و حرف و شوء رسانه ای حل نمیشه، اینها فقط برای رسانه خوبه، اون هم برا مدت کوتاهی.
    حل مشکلات اول اول به واسطه شخصیت و توانمندی واقعی فرد و ثانیا به واسطه تعامل، قدرت چانه زنی و… مرتفع خواهد شد. وگرنه بیانیه و تذکر و دور دور رسانه ای و مصاحبه رادیویی که نیاز به این همه تلاش نداره.
    وقتی شما روی بودجه یکی دومیلیاری و درست کردن درب فلان اداره مانور میدی، اونها هم در همین حد به شما بها میدن، همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند.

  4. در پاسخ به نام شما
    مگه نماینده میفرستن مجلس که مورد احترام منطقه خودشون باشه؟؟؟
    عجب داستانیه واقعا

    نماینده ای که خیلی فیلم بازی کنه سریع لو میره و همه میدونن که چند مرده حلاجه

  5. اخه یکی نیست به این مهندس بگه مشکلات علامرودشت و چاهورز و خیرگو به شما چه ربطی داره خودشون نماینده دارن شما اگه واقعا این همه به فکر مردم هستی و دوست داری کار انجام بدی یک سری به فداغ بزن تا بفهمی مشکلات یعنی چی
    جناب مهندس علامرودشت و چاهورز و خیرگو جزء حوزه انتخاباتی شما نیست اشتباه نگیر
    بخدا حق مردم فداغ اینگونه نیست لطفا کینه و کدورتی که نسبت به مردم فداغ دارین بذارین کنار پشرفت و ابادانی فداغ یعنی پیشرفت و ابادانی شهرستان گراش

  6. اگر کسی واقعا بخواهد ماهیتواقعی ، گرایش سیاسی و اعتقادی و توان مهندس حسین زاده رو بشناسه باید بره با همکارا و هم کلاسیهای سابقش صحبت کنه. اونوقته که متوجه میشین چرا کارا پیش نمیره و هم شده شعار. تغییر گرایش برای استفاده از نجابت مردم کار شایسته ای نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top