هفت‌برکه: بعد از سفر نیم‌ساعته‌ی دکتر عین‌اللهی، نماینده‌ی دولت سیزدهم و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم به شهرستان گراش، جلسه‌ی شورای اداری با حضور مسئولین چهار شهرستان لار، خنج، گراش و اوز در تالار شهر خنج برگزار شد. جلسه‌ای که برای گراش هیچ مصوبه‌ای در پی نداشت.

خروجی این جلسه و نامه‌نگاری‌های مسئولین گراش، تنها مطرح شدن خواسته‌ها در جلسه شورای اداری استان در شیراز بود. این خواسته‌ها شامل «نداشتن کمربند شهری و ساخت پروژه ۸ کیلومتری کمربندی گراش، تعرفه زیاد برق و درخواست محاسبه برق بر اساس گرمسیری درجه ۲، مشکلات آب شرب بخش مرکزی گراش، درخواست انتقال از سد سلمان فارسی، تکمیل پروژه گراش به چک‌چک به طول ۳۵ کیلومتر، تکمیل تونل خلیج فارس، بهسازی جاده‌های روستایی» بود.

اما هیچکدام از درخواست‌های گراشی‌ها در مصوبات نهایی هیات دولت دیده نمی‌شد تا این سفر رییس‌جمهور برای گراش بدون دست‌آورد باشد. 

نماینده: اگر دیدارها خروجی نداشته باشد، سرخوردگی مردم و خیرین را به همراه دارد.

دکتر حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لار، خنج، گراش و اوز، در این جلسه گفت: «به تمامی بانک‌ها عرض می‌کنم و این را در مجلس هم خواهم گفت، اگر به کمک مردم این منطقه نیایند و در حوزه‌های مختلف تسهیلات ندهند، مطمئن باشید ما تصمیم دیگری خواهیم گرفت. استان فارس در سپرده‌گذاری در کشور رتبه چهارم و دارای بیشترین سپرده‌گذاری است ولی کمترین تسهیلات به فارس پرداخت می‌شود. مردم ما چه گناهی کرده‌اند؟ جاده‌های خیرساز در منطقه، با این شرایط کرونا که درآمدها کاهش پیدا کرده است ولی همچنان خیرین پای کار هستند. تعداد کارگرهایشان اگر قبلا ۱۰۰ نفر بود الان به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرده است. چقدر بندگان خدا از ارتباطات می‌ترسند ولی به خاطر ارقی که به وطن خودشان دارند، پای کار هستند.»
نماینده مردم لار، خنج، گراش و اوز با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌ها افزود: «جناب دکتر عین‌اللهی، این را به گوش رئیس جمهور برسانید که سهم دولت در این چهل سال برای منطقه جنوب چه بوده است؟ ما انتظار داریم و انتظار ما هم بجا است. برای چه باید عزیزان ما پرپر شوند؟ در مسیری که به لامرد می‌روید جاده را خواهید دید، چند وقت پیش در دیدار با وزیر نفت و وزیر راه وضعیت را گفتم، ما وضعیت مالی دولت را می‌دانیم و خودمان مصوب می‌کنیم. ما در این پنج سال همینجا را گلستان می‌کنیم، اگر گیر و گورهای اداری بگذارد. منطقه جنوب فارس به لحاظ اینکه اگر تهاتر قبول کند ما در حوزه آب، راه، بهداشت گلستانش می‌کنیم و راه دیگری نیست. وضعیت را می‌دانیم ولی مصلحت کشور به این است که تلاشمان را هم بکنیم. در این شرایط باید مدل‌های مالی تعریف کنیم، بیرم از چند سال پیش خیر ساختمان بیمارستان را با چه عظمتی ساخته است ولی دستگاه سی‌تی‌اسکن ندارد و چند سال است معطل است.»

دکتر حسین‌زاده در پایان اظهار داشت: «ما انتظار داریم این جلسات و دیدارها خروجی داشته باشد. اگر خروجی نداشته باشد سرخوردگی همین مردم و خیرین را به همراه دارد. ما سرمایه‌ی اجتماعی که الان داریم و آسیب دیده را باید مجددا بازیابی کنیم. بازیابی این سرمایه اجتماعی با بها دادن به همین عزیزان است. بیمارستان جویم، عمادشهر در مسیر جاده اصلی بندرعباس، لار، جهرم و شیراز قرار دارد ولی ۲۰ سال است معطل است. بودجه جمع می‌شود ولی کار پیش نمی‌رود. خواهش می‌کنم به این مسائل ورود کنید. مردم حق دارند. ارتقا سیاسی بماند که حقشان خورده شد، ولی این مردم حق دارند. در دولت قبل، در دولت‌های قبل تا ما می‌رفتیم برای درخواستی می‌گفتند شما لاری‌ها پولدار هستید. ما نمی‌توانیم نگاه به روی خیر بیندازیم.
«خیر بزرگوار ۴۰ میلیارد تومان اماکن بهداشتی، ورزشی یا آموزشی آماده کرده است که فقط انشعاب آب آن یک میلیارد تومان است. این بنده خدا از کجا بیاورد؟ خواهش می‌کنم امروز به عنوان وزیر بهداشت اینجا حضور ندارید، به عنوان نماینده ویژه و عالی دولت آیت الله رئیسی حضور دارید. خواهش می‌کنم هر آنچه که اینجا مطرح شد به گوش آیت الله رئیسی برسانید.»

vazir3 1

فرماندار گراش: ظرفیت حوزه درمان در گراش، زمینه توسعه گردشگری سلامت را فراهم آورده است

مجید غلام‌پور، فرماندار گراش، در جریان سفر استانی هیات دولت به استان فارس و حضور نماینده ویژه رئیس جمهور به این شهرستان، مسائل و مشکلات شهرستان را مورد پیگیری قرار داد.

فرماندار گراش در جلسه جمع‌بندی سفر دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت و درمان و نماینده ویژه رئیس جمهور، با بررسی زیرساخت‌های صنعت گردشگری و پتانسیل‌های موجود بر توسعه توریسم‌درمانی در این شهرستان گفت: «با توجه به ظرفیت‌های قابل توجهی که شهرستان در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی دارد، بستر توسعه گردشگری سلامت در گراش فراهم است و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه هر چه بیشتر شهرستان استفاده کرد.»

مجید غلام‌پور با تاکید بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: «گردشگری سلامت محور توسعه‌ی گراش است و خوشبختانه با مشارکت جدی خیرین ظرفیت‌های خوبی در شهرستان برای ارائه خدمات پزشکی به شهرستان‌ها، استان‌های همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد که نیاز است از این پتانسیل استفاده شود.»

او از راه اندازی دبیرخانه ستاد توریسم سلامت در فرمانداری با هدف جذب گردشگری حوزه سلامت در روزهای آینده خبر داد و افزود: «تجربه تلخ کرونا باعث شد بسیاری از نیازهای منطقه در خصوص امکانات و تجهیزات درمانی شناسایی شود و با توجه به اینکه امروز یکی از چهره‌ای تاثیر گذار حوزه بهداشت و درمان کشور سکان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را بر عهده گرفته است، قطعا از این فرصت حضور استاندار استفاده خواهیم کرد و با تشویق مشارکت بیشتر سرمایه گذاران، خیرین و حمایت همه جانبه دولت، زمینه توسعه صنعت گردشگری سلامت را در شهرستان فراهم می‌کنیم.»

فرماندار گراش با بیان اینکه سفر نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان بهترین فرصت برای رفع مشکلات است، افزود: «بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به بخش ارد و شروع عملیات آبرسانی به بخش مرکزی، تکمیل پروژه احداث تونل شهدای خلیج فارس، تکمیل پروژه ساخت مجتمع اداری، تکمیل پروژه‌های راه سازی به ویژه محور گراش_ چک چک، ارد _ مز، احداث کمربندی شهر گراش و بهسازی محور فداغ_ خلیلی، استقرار و ارتقاء ادارات و نهاد‌های دولتی در مرکز شهرستان، اصلاح تعرفه گرمسیری، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مرکز بخش‌ها و روستاهای تابعه شهرستان، ارائه تسهیلات سرمایه‌گذاری و حمایت از بخش خصوصی، توجه به زیرساخت‌های بهداشت و درمان و تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های آن از مهمترین خواسته‌های مردم شهرستان بود که در این دیدار مطر ح و مورد پیگیری قرار گرفت. خوشبختانه با تاش دولت علی رغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان و مشکلات اقتصادی خدمات رسانی به مردم ادامه دارد.»

vazir2 1