بستن

سوال سمینار نردبان: فعالیت دانشجویی، چرا و چطور؟

هفت‌برکه: در اولین سمینار نردبان از مجموعه برنامه‌های «فعالیت دانشجویی»، دانشجویان منطقه با کلیات فعالیت‌هایی که می‌توانند در محیط دانشگاه تجربه کنند آشنا شدند.

«سمینار آشنایی با فعالیت‌های دانشجویی» روز جمعه ۱۶ مهرماه در سالن اجتماعات مجموعه‌ی آبشار اندیشه برگزار شد. در این برنامه افراد باتجربه و فعال هر حوزه، در زمان ۲۰ دقیقه توضیحاتی را درباره‌ی اهداف، امتیازها و انجام فعالیت در شش بخش شامل لزوم و اهمیت فعالیت دانشجویی، شکل فعالیت در انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی، مقاله‌نویسی علمی، المپیاد دانشجویی، نشریات دانشجویی و فعالیت صنفی ارائه دادند.

علی‌اکبر زمانی، دبیر برگزاری سمینار، به هفت‌برکه می‌گوید: «به نظر می‌رسد بسیاری از ما دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، از دانشگاه، محیط و‌ جمع دانشجویی که دانشگاه در اختیار ما قرار می‌دهد بهره‌ای نمی‌بریم یا تنها بر دروس رشته تحصیلی خودمان تمرکز داریم. از این جهت نیاز بود چنین برنامه‌ای برگزار شود. همچنین گسترش ویروس کرونا و تعطیلی ادامه‌دار دانشگاه‌ها مزید بر علت بود که دانشجویان و به خصوص دانشجویان جدیدالورود با این فعالیت‌ها آشنا شوند.»

برنامه با ارائه‌ی دکتر مسعود غفوری، دکترای زبان و ادبیات انگلیسی، با موضوع «چرا فعالیت دانشجویی؟» شروع شد. دکتر غفوری از چرایی و فلسفه‌ی فعالیت‌های جانبی در دانشگاه‌ها سخن گفت، و آن را چه برای درس‌خوان‌ها و چه برای درس‌نخوان‌ها ضروری دانست.

دکتر مهدی نوروزی، دکترای مکانیک و معاون فرهنگی دانشجویی مجتمع آموزش عالی لارستان، دانشجویان را با «فعالیت در انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی» آشنا کرد. لزوم فعالیت و نیز معرفی انواع انجمن‌ها بخش‌هایی از صحبت دکتر نوروزی بود.

سپس نوبت به عرفان محسن‌زاده، دانشجوی پزشکی در دانشگاه جهرم، رسید تا درباره‌ی «المپیاد دانشجویی» صحبت کند. مسیر المپیاد و مزایای آن از بخش‌هایی بود که محسن‌زاده به آن اشاره داشت.

در ادامه زهرا خسروی، دانش‌آموخته‌ی علوم اجتماعی دانشگاه شیراز و مسئول رسانه‌ای انجمن فرهنگ و سیاست، در ارتباطی تصویری توضیحاتی را در خصوص نشریات دانشجویی و چالش‌ها و فرصت‌های نشریات ارائه کرد.

پس از او علیرضا کارکن، کارشناسی مهندسی کامپیوتر و ارشد هوافضا از دانشگاه تهران، حوزه تخصصی‌اش یعنی «مقاله‌نویسی علمی» را برای حضار شرح داد. او در کنار شرح اهداف مقاله‌نویسی، از اصولی سخن گفت که می‌تواند اعتبار علمی مقالات را افزایش دهد.

و در آخر، برنامه با صحبت‌های صادق حاجی‌پور، دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان و عضو سابق شورای صنفی مرکز شهید مطهری، در بخش «شورای صنفی» پایان یافت.

علی مهیایی، مسئول دانشجویی نردبان، گفت: «این سمینار در آینده با کارگاه‌های تخصصی هر فعالیت ادامه خواهد داشت و افراد علاقه‌مند به هر بخش می‌توانند زیر نظر فعالان و اساتید همان حوزه آموزش‌های لازم را ببینند.»

 

 

2 نظر

  1. ضمن تشکر از زحمات دوستان؛
    با رویه آموزش و پرورش در گراش تا دو سه سال دیگه ما اصلا دانشجویی نخواهیم داشت! پس خیلی هم خودتون رو زحمت ندید…
    و من الله التوفیق

  2. اصلا مفید نبود !
    ما انتظار یه سمینار قوی داشتیم ، اما انگار که جمع شده بودیم تو نماز خونه و یه عده واسمون سخنرانی میکردن . در این حد افتضاح (:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top