بستن

موکب گراشی‌ها در مشهد پذیرای عزاداران رضوی

هفت‌برکه: موکب رضوی گراشی‌ها به مدت شش روز در مشهد برپا است.

به گزارش هفت‌برکه، از روز شنبه نهم مهرماه ۱۴۰۰ مصادف با ۲۵ ماه صفر موکب رضوی گراشی‌ها به مدت شش روز در مشهد مقدس جهت پذیرایی از زائرین و عزاداران برپا شد.

محمدعلی شامحمدی، مدیر و هماهنگ کننده این موکب‌ها گفت: «سال ۹۸ هفته آخر ماه صفر را در مشهد بودیم و موکب جوانان رضوی برپا شد، سال ۹۹ به دلیل کرونا این شرایط برای ما فراهم نشد که موکب را راه‌اندازی کنیم و در قالب طرح دیگری در مشهد حضور داشتیم و گروه سرود روایت آفتاب در یک هفته آخر ماه صفر به اجرای برنامه پرداختند.»

شامحمدی با بیان اینکه این موکب‌ها به مدت شش روز بر پا است گفت: «امسال مجدد این شرایط فراهم شد تا بتوانیم از ۲۵ ماه صفر به مدت شش روز این مواکب را برای پذیرایی عزاداران برپا کنیم. گروه جوانان رضوی و کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب به عنوان بانیان اصلی با همکاری کمسیون فرهنگی مرکز وکلا قوه قضایه کشور، گروه جهادی مدافع حرم، گروه جهادی امام رضا (ع) گراش برای برپا شدن این موکب همکاری کردند.»

مدیرعامل موسسه هفت‌برکه در مورد موکب‌های امسال گفت: «امسال با همکاری حرم مطهر، مدیریت حرم و گروه فرهنگی مذهبی مجوز برپایی چهار موکب تحت عنوان موکب باب الجواد، فاطمیه شماره ۴، طبرسی و چهارراه دانش را گرفتیم. ولی به دلیل کاهش هزینه‌ها و تراکم جمعیت موکب باب الجواد برپا نشد. مرکز اصلی فعالیت‌های امسال موکب جوانان رضوی در خیابان امام رضا (ع) ۱۲، چهار راه دانش قرار دارد.»

شامحمدی در مورد ویژگی این موکب گفت: «سعی کردیم برنامه پذیرایی معرف فرهنگ و آداب جنوبی به ویژه شهر گراش باشد و با پخت غذایی مانند چلوخورشت گراشی، هریسه، هلیم و خرما به نوعی معرف شهر گراش باشیم. استقبال زائران و مجاوران حرم مطهر نیز در این مدت به ویژه در روز شهادت چشم‌گیر بود.»

محمد رستم‌پور، مدیر اجرایی این برنامه گفت: « از سمت همشهریان استقبال خوبی از این موکب شد به جز گروه هشت نفره‌ای که از گراش اعزام شدیم به تدریج تعدادی از زائران گراشی و همچنین گراشی‌های مقیم مشهد به جمع ما اضافه شد به شکلی که در روزهای آخر حدود ۴۰ نفر همکاری داشتند. انشاالله اگر توفیق باشد در نظر داریم که برپایی این موکب در مشهد هر ساله باشد و بتوانیم یک موکب اختصاصی گراش داشته باشیم.»

در شب شهادت امام رضا علیه‌السلام حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی و علیرضا دانشور، رییس شورای شهر گراش در کنار دیگر خادمین در موکب جوانان رضوی حضور هستند.

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top