بستن

نماینده مهرآباد ارد، رییس شورای شهرستان گراش شد

هفت‌برکه: نمایندگان بخش و شهر ارد دو سمت اصلی شورای شهرستان گراش را به دست آوردند. 

به گزارش حجت عابدی شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰، نخستین جلسه دوره ششم شورای شهرستان گراش با حضور مجید غلامپور فرماندار و طاهره فروزش کارشناس فرمانداری گراش برگزار شد. در این جلسه عباس رشیدی به  عنوان رئیس این شورا و نسرین پیل تن به عنوان نماینده شورای شهرستان در شورای اسلامی استان فارس انتخاب شدند.

عباس رشیدی در حال حاضر ریاست شورای روستای مهرآباد ارد، ریاست شورای بخش ارد و ریاست شورای شهرستان گراش را بر عهده دارد. نسرین پلیتن نیز عضو شورای اسلامی شهر ارد است. 

شورای شهرستان از اعضای شوراهای شهرها و بخش‌ها تشکیل می‌شود. اگر تعداد اعضای شورای شهرستان به پنج نفر نرسد بر اساس جمعیت از یکی از شوراها دو نفر به عضویت شورای شهرستان در می‌آیند. عباس رشیدی نماینده شورای بخش ارد، نسرین پیل‌تن نماینده شورای شهر ارد، غلامحسین زنده‌پیل عضو شورای محمدزینا و نماینده بخش مرکزی و علی بیضایی و ناصر دلخوش دو نماینده شورای شهر گراش در شورای شهرستان هستند. 

در این جلسه عباس رشیدی نماینده شورای بخش ارد و علی بیضایی از نماینده شورای شهر گراش نامزد انتخابات رئیس شورای شهرستان شدند که در نهایت عباس رشیدی با ۳ رای به عنوان رئیس شورای شهرستان گراش به مدت یک سال انتخاب شد.

در ادامه ناصر دلخوش نماینده شورای اسلامی شهر گراش و نسرین پیل تن نماینده شورای اسلامی شهر ارد کاندیدای نماینده شورای اسلامی شهرستان گراش در استان شدند که نسرین پیل تن با ۳ رای اعضا به مدت چهار سال به عنوان نماینده شورای شهرستان در شورای استان فارس انتخاب شد

همچنین غلامحسین زنده پیل نماینده شورای اسلامی بخش مرکزی بدون رقیب با سه رای به عنوان نائب رئیس، ناصر دلخوش با پنج رای به عنوان سخنگو و علی بیضایی با ۵ رای به عنوان منشی هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان گراش انتخاب شدند.

فرماندار گراش: شورای شهرستان از فرصت طلایی حضور نماینده استفاده کند

مجید غلام‌پور فرماندار گراش در این جلسه با بیان این که شورای شهرستان باید قدرت چانه‌زنی و تعامل را داشته باشد، اظهار داشت: شورای شهرستان ابزاری قوی و موثر در کنار مسئولین دستگاه‌های اجرایی و شوراهای شهر و روستا هستند که باید قدرت چانه‌زنی و تعامل بالا داشته باشند.

وی با اشاره به نقش موثر نماینده مجلس در پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان، گفت: فرصت طلایی حضور مهندس حسین زاده در مجلس شورای اسلامی می‌تواند زمینه رشد و توسعه شهرستان را پیش از گذشته فراهم کند و همه باید توجه کنیم تا از این ظرفیت به دست آمده به خوبی استفاده شود.

مجید غلام‌پور با بیان اینکه به دنبال توسعه متوازن در گراش هستیم، افزود: فعالیت شورای شهرستان فراتر از شورای شهر است و انتظار می‌رود اعضای منتخب گام های اساسی در جهت توسعه متوازن شهرستان بردارند و در این خصوص هم افزایی داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه توسعه شهرستان گراش نیازمند وحدت و همدلی مسؤولان است، تصریح کرد: وحدت و همدلی اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا و تعامل با نماینده مجلس و دستگاه‌های اجرایی روند توسعه همه جانبه شهرستان را سرعت می بخشد.

فرماندار گراش پیگیری امورات در شورای اسلامی شهرستان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان ساخت: موفقیت شورای اسلامی شهرستان به اتحاد، همبستگی، حرکت در مسیر قانون و عملکرد آن بستگی دارد و با توجه به ظرفیت شهرستان در برخی از بخش‌ها می‌توان گام‌های هدفمند و موثری برداشت.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. اتفاقا بر اساس تجربه و لیاقت و شایستگی انتخاب کرده اند کدامیک از اعضای شورای شهر گراش این شایستگی را دارند که باید انتخاب می‌شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top