بستن

اعلام آمادگی مجدد بسیج برای کمک به کادر درمان

هفت‌برکه: در جلسه مشترک سپاه و دانشکده علوم پزشکی، فرمانده سپاه گراش از آمادگی گروه‌های جهادی بسیج در عرصه‌ی جدید مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، نشست مشترک فرمانده کل سپاه و وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌های پزشکی به صورت ویدیو کنفرانس و یک روز پس از فرمان مقام معظم رهبری برای ورود مجدد نیروهای مسلح به کمک کادر درمان برگزار شد.

همزمان با این جلسه، در شهرستان گراش نیز جلسه‌ای به همت ناحیه سپاه گراش و با حضور نماینده علوم پزشکی و مرکز بهداشت، به منظور برنامه‌ریزی کیفیت و چگونگی حضور نیروهای سپاه و بسیج گراش برگزار شد. گروه‌های جهادی با برنامه و آموزش در زمینه‌های درمانی و واکسناسیون در خدمت کادر درمان باشند.

سرهنگ وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، اعلام کرد: «در حال حاضر ۳۰ نفر نیروی جهادی از پایگاه‌های بسیج در حال همکاری در بیمارستان و مرکز واکسیناسیون هستند و هر نوع همکاری چه طبق ظرفیت‌های موجود و چه طی مراحل سریع آموزشی نیاز باشد، قطعا در خدمت مردم خواهیم بود.»

فرمانده ناحیه مقاومت گراش گفت: «نیروهای مسلح، سپاه و بسیج همانگونه که در اوایل همه‌گیری ویروس منحوس کرونا با ورود خود جهت گندزدایی و ضدعفونی سطح شهرستان و همچنین تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و دیگر خدمات، در کنار مردم بوده‌اند، هم اکنون نیز به صورت تخصصی جهت واکسیناسیون و هرگونه اقدام ضروری آمادگی همه‌جانبه خود را اعلام می‌نماید.»

دکتر سیدجواد محقق، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش، گفت: «مهمترین کمکی که در حال حاضر نیاز است در بخش بیماران ترخیص شده است. دوره بیماری کرونا طولانی است و برخی بیماران حتی بعد از ترخیص در منزل باید تحت مراقبت پزشکی باشند و یا از کپسول اکسیژن استفاده کنند. نیروهای آموزش‌دیده بسیج در زمینه آموزش به خانواده‌ها و کنترل علائم بالینی می‌توانند ایفای نقش کنند.»

دکتر محقق گفت: «در حال حاضر تعدادی از نیروهای بسیج در بخش‌های پشتیبانی به کادر درمان یاری می‌رسانند. اما اگر قرار است افرادی در بخش درمان وارد شوند، باید از نیروهایی باشند که دارای تخصص‌های درمانی باشند یا این که آموزش‌های پزشکی را دیده باشند. نیروهای بسیج جامعه پزشکی و نیروهای آموزش دیده هلال‌احمر می‌توانند از طریق بسیج یاری‌رسان کادر درمان باشند.»

طرح مشترک کشوری مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ (طرح شهید سلیمانی) به شیوه محله و خانواده محور توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کووید-۱۹ از طریق تمرکز بر ویروس به جای تمرکز بر بیمارستان و ارائه خدمات فعال و خانواده محور طراحی گردیده است.

4 نظر

  1. پس چرا مردم هر جا میرن اسپری الکل دستشونه و هم مرتب دست و هم مکان نشستن خودشون رو ضد عفونی میکنن. سویه های جدید ویروس جهش یافته متاسفانه غیر قابل پیش بینی شده رفتارش. تا جایی که اطلاع دارم قبلا میگفتن از سطوح منتقل نمیشه ولی الان واقعا هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. در ضمن کار این عزیزان در ان برهه زمانی بدلیل ناشناخته بودن این ویروس بود که همه جا دنیا صورت میگرفت. کاش اگر قدران زحمات دیگران نیستیم به تمسخر هم نگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top