بستن

سد مالی جلو حضور پینگ‌پنگ‌بازان گراش در لیگ برتر

هفت‌برکه – مرتضی موغلی*: لیگ برتر تنیس روی میز بزرگسالان باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۰، از شهریورماه امسال به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد. سال گذشته، شاهد کسب مقام سوم تیم هیات گراش در لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور و صعود به لیگ برتر بودیم. این موفقیتی است که برای اولین بار در تاریخ ورزش شهرستان رقم خورد. اما متاسفانه با توجه به عدم تامین منابع مالی، احتمال دارد که شاهد انصراف این تیم از لیگ برتر کشور باشیم.

هیات گراش در کنار تیم‌های مطرحی همچون فراسنج تهران، رعد پدافند هوایی کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری کرج، پادما یدک اصفهان، پالایش نفت آبادان، دانشگاه یزد، عقاب نهاجا، و شرکت مبنا تهران، ۱۰ تیم حاضر در لیگ برتر تنیس روی میز باشگاه‌های ایران را تشکیل می‌دهد. این تیم‌ها می‌بایست تا ۲۵ مردادماه، اعلام آمادگی خود را به فدراسیون تنیس روی میز ارسال کنند.

عدم حضور در لیگ برتر به تنیس روی میز و همچنین کل ورزش شهرستان گراش آسیب زیادی وارد می‌کند. این مسابقاتی است که می‌تواند باعث رشد تنیس روی میز و ورزش شهرستان شود، اما متاسفانه به دلیل نداشتن سرپرست و رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش پس از سه ماه و نیم، و عدم تامین هزینه‌ی شرکت در مسابقات، راکت‌به‌دستان شهرستان باید از تلویزیون این بازی‌ها را تماشا کنند و برای همیشه حسرت حضور در این رقابت‌ها را بخورند.

لیگ برتر به صورت رفت‌وبرگشت برگزار می‌شود، و بدین ترتیب ما می‌توانیم شاهد حضور بزرگان تنیس روی میز کشور در گراش باشیم. این مسابقات بازتاب خوبی در کشور خواهد داشت و گراش را به تمام ایران معرفی خواهد کرد و موجب استقبال از رشته تنیس روی میز خواهد شد و شور و حرارت را به ورزش شهرستان و استان تزریق می‌کند. فدراسیون هم همواره در پی آن است که این مسابقات به صورت مستقیم در شبکه‌ی ورزش یا شبکه‌های استانی به نمایش گذاشته شود.

زحمات زیادی برای رسیدن به این جایگاه تنیس روی میز گراش در سطح کشور کشیده شده است. با شرکت در بالاترین سطح این ورزش در کشور، بسیاری از نیروهای بومی و پینگ‌پنگ‌بازان توانمند شهرستان و استان فارس به تنیس روی میز کشور معرفی می‌شوند و باعث رشد و ترقی و نگاه ویژه‌تر به این رشته خواهد شد و شاهد حضور پینگ‌پنگ‌بازان بیشتری در اردوهای تیم ملی و انتخابی تیم ملی خواهیم بود.

شاید با وجود فرصت‌سوزی در این مدت برای کسب آمادگی بیشتر ورزشکاران، تیم هیات گراش نتواند به جمع مدعیان لیگ برتر کشور راه پیدا کند و نتایج لازم را کسب کند، اما همین حضور و رویارویی پینگ‌پنگ‌بازان ما با بزرگان تنیس روی میز کشور، تجربه بسیار خوبی برای افزایش اعتماد به نفس و تقویت حس خودباوری در آنها فراهم می‌کند.

مسئولین استان و شهرستان نباید از این فرصت به‌دست‌آمده به راحتی بگذرند. حضور تیمی از گراش در مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز کشور به عنوان تنها نماینده‌ی استان فارس، آن هم در رشته‌ای المپیکی، قطعا در آینده‌ی تنیس روی میز استان فارس تاثیرگذار خواهد بود. خیلی از استان‌ها به دنبال چنین امتیازهایی در ورزش کشور هستند. می‌بایست هرچه سریع‌تر مشکلات مالی این تیم را مرتفع کنند تا شاهد حضور این تیم در لیگ برتر تنیس روی میز باشیم. گفتنی است که تمام هزینه‌ی این تیم به اندازه‌ی دو درصد هزینه‌ی تیم‌های فوتبال هم نمی‌شود!

قطعا عدم حضور نمایندگان شهرستان گراش و استان فارس در مسابقات لیگ برتر، باعث سرخوردگی هیات تنیس روی میز و پینگ‌پنگ‌بازان شهرستان و استان خواهد شد و در آینده نیز بیشتر متوجه آسیب‌های عدم حضور خواهیم شد.

گفتنی است که پینگ‌پنگ‌بازان نوجوان و جوان گراش در سال گذشته توانستند با حمایت چای ایمننت در لیگ برتر نوجوانان و جوانان شرکت کنند و تجربیات ارزشمندی را کسب کنند. امید است که تیم بزرگسالان گراش نیز با حمایت خیرین و سرمایه‌گذاران، شانس حضور در لیگ برتر بزرگسالان را از دست ندهد.

* رییس پیشین هیات تنیس روی میز شهرستان گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top