بستن

بوستانی برای پرستار، خیابانی برای سرباز

هفت‌برکه: برای پاسداشت خدمات کادر درمان، بوستان مسکن مهر به نام پرستار نامگذاری شد.

حسین مهروری، شهردار گراش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «از حدود ۸ ماه قبل جلسات کمیته نامگذاری معابر به صورت منظم برگزار شد تا بتوانیم با بررسی پیش‌نهادهای ارسالی، موضوع نامگذاری معابر را طبق روال قانونی به پیش ببریم.»

شهردار گراش در مورد مهمترین نامگذاری‌های انجام شده گفت: «رویکرد کلی کمیته، خودداری از تغییر اسامی است. به خاطر همین با بررسی مصوبات پیشین، نامگذاری معابر شهرک آزادگان به نام‌های نگین و صدف تصویب شد. در شهرک فرهنگیان هم تابلو‌های معابر نامگذاری شده نصب شده است. با توجه به قرار گرفتن مجتمع خیرساز حاج زینل زینلی که زیر نظر خیریه گلستان است، یکی از خیابان‌های اصلی این منطقه به نام گلستان نامگذاری شد.»

شهردار گراش در مورد نامگذاری به نام سردار سلیمانی گفت: «در حال حاضر بوستان ورزش در خیابان فرهنگ و فرهنگسرای شهرداری در محل سابق شورای شهر هر دو به نام سردار سلیمانی نامگذاری شده است. از سوی ناحیه مقاومت، استادیوم معروف به زمین بسیج هم به نام این سردار بزرگوار نامگذاری شده است در آینده نیز اگر معبری شایسته این سردار باشد از طریق کمیته نامگذاری خواهد شد.»

حسین مهروری در مورد نامگذاری به نام شهدای شهر گراش گفت: «بسیاری از خیابان‌های ما مزین به نام شهدا است. با این وجود با همکاری بنیاد شهید، لیست تمامی شهدای شهر استخراج شده است و تلاش داریم نام هر کدام از شهدا برای یک معبر باشد. در برخی از مناطق در یک خیابان یا کوچه چندین شهید بزرگوار هستند که در این موارد از نام کلی و مشترک استفاده می‌کنیم.»

شهردار گراش در مورد نامگذاری‌های جدید گفت: «برای پاسداشت زحمات کادر درمان در طی این مدت، پیش‌نهادهایی مطرح شد که در نهایت بوستان مسکن‌مهر به نام پرستار نامگذاری شد و تابلو آن به زودی نصب خواهد شد. خیابان در دست ساخت در کنار محل جدید فرماندهی انتظامی شهرستان نیز به نام سرباز نامگذاری شده است. برای گرامی‌داشت حاج رستم‌خان، از شخصیت‌های فرهنگی گراش، منطقه انتهای خیابان بسیج به نام باغستان که کتاب حاج رستم‌خان است نامگذاری شد.»

شهردار گراش در مورد نامگذاری معابر به نام شخصیت‌ها گفت: «پاسداشت شخصیت‌های مطرح شهر از رویکرد‌های اصلی ما در کمیته نامگذاری است. نامگذاری‌هایی همانند شیخ احمد انصاری، دکتر اقتداری و دکتر شیبانی انجام شده است. اما رویکرد کلی این است که کمتر نامگذاری در مورد افرادی که در قید حیات هستند انجام می‌شود.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. یه بوستان یا خیابون رو هم به نام کارگران و رفتگران زحمت‌کش نارنجی‌پوش شهرداری بزنین. این کارگران شریفی که بخاطر شرایط سخت کارشون مخصوصا در گرمای تابستان و بخاطر شرایط بد اقتصادی و بخاطر بی‌شعوری و بی‌نزاکتی بعضی از آدما که آشغال از توو ماشین پرت می‌کنن بیرون و آدمای بی‌فرهنگی که آشغالشونو همینجوری توو خیابون و بوستان و کوچه و محل تردد صحراها و همه‌جا ولو می‌کنن و دم از دین و خدا و باکلاسی و فرهنگ و ثروتمند بودن و خیّر بودن و غیره میزنن، اگر یک هفته ، تنها یک هفته بخاطر مواردی که ذکر شد قهر کنن و خونه بشینن و کار نکنن سراپای شهر را آشغال فرا می‌گیرد و بوی آشغال همه‌جا را پر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top