بستن

شادی‌های مردم، دردسرهای امدادگران

هفت‌برکه: باران ناگهانی، تگرگ و جاری شدن پئت بعد از مدت‌ها روحیه مردم را کمی بهبود داد، اما شادی مردم روز پرکاری را نیز برای امدادگران هلال‌احمر به همراه داشت.

عصر جمعه اول مرداد ۱۴۰۰ نیروهای هلال‌احمر در قالب ۳ تیم امدادی در نقاط مختلف شهر به بیش از ۴۰ مورد خودرو و افراد گرفتار در سیلاب امدادرسانی کردند. امروز ۱۵ نفر از امدادگران جمعیت هلال‌احمر در فعالیت‌های امدادی مشارکت داشتند.

همچنین باران ناگهانی حدود ۱۰۰ خانه را نیز در محاصره سیلاب قرار داد که می‌تواند هشداری برای بارش‌های آینده باشد.

با توجه به احتمال تکرار بارندگی در روزهای آینده و سست شدن خاک احتمال گیر کردن خودروها نیز افزایش خواهد یافت. هلال‌احمر گراش از همشهریان تقاضا کرد در هنگام بارندگی از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها، باغ و صحرا جدا خودداری کنند تا امکان امدادرسانی در موارد اضطراری وجود داشته باشد.

اولویت امدادی به افراد گرفتار در محاصره سیل است و نیروهای امدادی در قبال گیر افتادن خودروها در گل و لای مسئولیتی ندارند با این وجود در حد امکان در این موارد به یاری شهروندان می‌روند.

در مواقع بارش‌های ناگهانی مهمترین کمک عدم حضور در باغ‌ها، استفاده نکردن از مسیرهای خاکی و گل‌آلود است تا افراد و خودروها در محاصره سیلاب قرار نگیرند و یا در گل و لای گرفتار نشوند.

داشتن خودروی کمک‌دار و خودرو سنگین، اصلی‌ترین تجهیزات مورد نیاز هلال‌احمر در امدادرسانی در سیلاب‌ها است که جمعیت هلال‌احمر نیازمند تامین این تجهیزات است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top