بستن

اهالی شهرک آزادگان:اگر رسیدگی نکنید، باز هم تجمع می‌کنیم

هفت‌برکه، (گریشنا): تجمع برای پیگیری وضعیت شهرک آزادگان از سوی زمین‌دارن ادامه دارد و این‌بار آن‌ها می‌گویند که ما دیگر منتظر وعده‌های مسئولین نمی‌مانیم.

به گزارش هفت‌برکه، جمعی از اهالی شهرک آزادگان روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ با تجمع مقابل اداره کل راه و شهرسازی لارستان و  فرمانداری گراش خواهان تعیین وضعیت زمین‌های خود در این شهرک شدند که بعد از قول پیگیری فرماندار، مردم متفرق شدند.

افرادی زمین‌ها را از سال‌ها پیش در اختیار این مردم قرار داده‌اند و ساخت و سازها هم شروع شده ولی اداره کل راه و شهرسازی لارستان می‌گوید که این زمین‌ها جزو زمین‌های ملی بوده و احراز مالکیت آن قطعی نشده است و این کش و قوس‌ها سال‌هاست که ادامه دارد و وضعیت آن نامعلم مانده است. شهرک آزادگان در حاشیه‌ی شمالی بلوار خلیج فارس، پایین‌تر از شهرک فرهنگیان قرار دارد.

مسلمانی: هر دو هفته یکبار تجمع می‌کنیم

مطلب مسلمانی، نماینده مردم شهرک آزادگان در این خصوص گفت: «قریب به ۳۰ سال پیش چهار شخص با شهرداری و بخشداری وقت، زمین‌هایی را تفکیک و به مردم فروخته‌اند، شهرداری حدود ۴۰ درصد حق خود را گرفته است و بیشتر مردم اجازه ساخت و ساز و سند گرفته‌اند، الان در حال حاضر نزدیک به ۱۴۰ خانوار در شهرک آزادگان ساکن هستند و خانه‌ها ساخته شده است و پروژه‌های زیادی نیز در حال ساخت است.»

مسلمانی با بیان این که با شروع شدن ساخت و ساز‌ها مشکلات‌ها نیز شروع شد، افزود: «ساخت و ساز تا سال ۹۰ ادامه داشت تا این که سرو کله‌ی اداره راه و شهرسازی پیدا شد و گفتند این منطقه جز اراضی ملی است و پرونده شکایت باز شد، مسکن و شهرسازی از تک‌تک اهالی که در حال ساخت و ساز بودند، شکایت می‌کرد و حکم تخریب صادر می‌شد و شروع به تخریب خانه‌ها می‌کرد. چند تجمع شکل گرفت، برای پیگیری به استان رفتیم، چندین مصوبه هم در جلسه سال ۹۶ اتفاق افتاد که قرار بود مسکن و شهرسازی با کمک فرمانداری این ماجرا را پیگیری کند. در مصوبات، بخش‌هایی که به نفع خودشان بود انجام می‌شد ولی هر قسمتی که مربوط به اهالی بود پیگیری نمی‌شد. یکی از مصوبات این بوده که بعد از جلسه بازرسی استان، مسکن باید از ۴ نفر اصلی که زمین‌ها را به مردم فروخته است شکایت کند و فعلا هیچ شکایت جدیدی از مردم هم نشود.»

مطلب مسلمانی در ادامه اظهار داشت: «تمامی مشکلات ما زیر سر اداره و راه و شهرسازی لارستان است، اسم هم می‌برم آقای یادگاری‌فرد.»

سال ۱۳۹۹ مهندس حسین‌زاده، نماینده محترم در جلسه‌ای که برگزار شد چندین راهکار به اداره راه و شهرسازی داد، بارها مراجعه کردم که یک کپی از مصوبات و راه‌کارها در اختیارم بگذارند قبول نکردند، حتی نمی‌دانیم پیگیری‌ها به کجا رسیده است. چندین صورت جلسه از جلسات استانداری، شهرستان و دیگر جلسات داریم ولی هیچ کاری پیش نرفته است.»

نماینده اهالی شهرک آزادگان دلیل اصلی تجمع را جلوگیری از تنش می‌داند گفت: «یکی از دلایل اصلی که ما الان مجبور به تجمع شدیم این بود که یگان ویژه اداره راه و شهرسازی شروع به تخریب شبانه کرده است، وقتی هیچ کاری پیش نمی‌رود، شبانه وارد ساخت و ساز مردم می‌شوند و تخریب می‌کنند، اگر پیگیری نشود قطعا درگیری به وجود می‌آید، برای جلوگیری از این درگیری‌ها تجمع کردیم که حرف آخر را بزنیم، اگر پیگیری نکنند مجدد تجمع می‌کنیم تا بالاخره صدایمان به جایی برسد.»

مسلمانی با اشاره به تجمع روز چهارشنبه خاطر نشان ساخت: «تجمع اول در مقابل اداره کل راه و شهرسازی لارستان انجام شد، حدود ۹۰ خانوار، زن و مرد، پیر و جوان در این گرمای طاقت‌فرسا جلو اداره ایستادیم حتی مدیرکل بیرون نیامد که رسیدگی کند، از حراست آمدند و صحبتی با ما کردند و برگشتیم گراش، رفتیم مقابل فرمانداری گراش، بعد از یک ساعت خودمان رفتیم و فرماندار را آوردیم جلو در، آقای فرماندار گفت اصلا در جریان نیستم موضوع چیست به زودی پیگیری می‌کنم.»

مطلب مسلمانی ضمن تقدیر از حضور فرماندار گراش در بین تجمع کنندگان گفت: «قبول داریم، فرماندار تغییر کرده در جریان نیست، چندین فرماندار در این سال‌ها عوض شده هر بار هم نفر جدید این را گفته، ولی معاون که عوض نشده در این سال‌ها، شده؟ آقای فرسوده تنها کسی است که در تمامی جلسات حضور داشته و صورت جلسات را امضا کرده است. شما چرا پیگیری نمی‌کنید؟ آقای فرسوده شما که در جریان هستید نمی‌خواهید تکانی به خودتان بدهید؟ رعب و وحشت بین مردم ایجاد شده است، شبانه وارد خانه مردم شده‌اند، بدون مجوز تخریب می‌کنند، بدون مجوز یگان در منزل را شکسته وارد منزل شدند، اموال را تخریب کردند، از نبود امنیت است که تجمع کرده‌ایم.»

مسلمانی در پایان افزود: «ما هر دو هفته یکبار تجمع می‌کنیم، سپاه هم رفتم و گفتم وقتی وضعیت این است و مجوز تجمع قانونی هم به ما نمی‌دهید با در جریان گذاشتن سپاه اقدام به تجمع کردیم تا مسئولین انگ اراذل به اهالی نزنند.»

زارع: فلسطین، نام شایسته‌ای برای بلوار بود، نباید تغییر می‌دادید

اسماعیل زارع، یکی از اهالی شهرک رزمندگان، با اشاره به نام بلوار شهرک آزادگان می‌گوید: «اسم بلوار را از فلسطین به حافظ تغییر دادید، چرا؟ اتفاقا اسم بلوار خیلی هم مناسب بود، آنجا فلسطین گراش است، ما جز فلسطین هستیم، چرا اسم کوچه را گذاشتید گلستان یک، گلستان دو؟ بگذارید غزه یک، غزه دو!»

زارع در ادامه افزود: «آقای فرسوده چندبار دیگر برویم و بیایم؟ چهار نفر دیگر زمین را فروختند چرا ما باید تاوان بدهیم؟ مشکل خود را با آن چهار نفر حل کنید و نتیجه هر چی شد ما هم اجرا می‌کنیم، اگر زمین‌ها واقعا مال دولت است بروید پیگیری کنید، پولی که آن موقع به دولت پرداخت نشده است را از آن چهار نفر بگیرید تا ما بدبخت‌تر از این نشویم، من جوان ۳۴ ساله زمین را سال‌هاست خریدم که خانه بسازم، مجوز دارم، چرا تا الان تعین حدود نشده؟ چرا یک تابلو نصب نشد که اینجا اراضی ملی است؟ مقصر من هستم که زمینی که به قول مسئولین اراضی ملی بوده را به من فروخته‌اند؟»

اسماعیل زارع در پایان اظهار داشت: «یگان کارگرها را شناسایی می‌کنند، چون افغانی هستند تهدیدشان می‌کنند که دیگر در شهرک سرکار نروید، کارگرها از ترس تعطیل کردند، کامیون بار خالی کرده، یگان ویژه در حال گشت بوده، پلاک کامیون برداشتن بهش زنگ زدن که دیگه حق نداری برای شهر آزادگان مصالح ببرید. خوب چرا؟ بجای مانع زادایی کنید مانع تراشی می‌کنید؟ خواسته ما این است که چرا بدون اینکه چیزی به ما اعلام شود یگان وارد عمل شده است و رعب و وحشت ایجاد می‌کند؟ نتیجه جلسات در همه این سال‌ها چه شد؟ مصوبات به کجا رسید؟»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top