بستن

۱۰ طلبِ مردم، در آستانه‌ی انتخابات شورا

 هفت‌برکه – دکتر ابراهیم مهرابی: در آستانه برگزاری انتخابات دوره ششم شورا هستیم. برخی کارهای برجامانده‌ی شهر که شورای ششم باید آنها را انجام دهد پیش چشم می‌آوریم. بی‌شک نامزدهایی که قول انجام آنها را بدهند و بر انجام آنها توانا باشند، از حمایت مردم و  سبد رای بیشتری برخوردار خواهند شد.

۱. چالاک سازی شهرداری جهت کارآمدی بهتر با:

الف: ایجاد زمینه‌ی درآمد پایدار برای شهرداری و پرهیز از تکیه کردن بر درآمدهای خلق الساعه و فروش زمین و…

ب: افزایش نیروهای رسمی به خصوص در حوزه فنی، حقوقی و مدیریت شهری و اخذ مجوزات لازم برای تبدیل نیروهای قراردادی و پیمانی به رسمی موقت و رسمی دائم و واگذاری بخش اعظم کارهای خدماتی به شرکتهای معتبر غیر دولتی

ج: اولویت بومی‌گزینی در شرایط یکسان

د: کادرسازی و توانمندسازی برای تصدی پست‌های حساس و مدیریتی در سایر حوزه‌های داخلی و خارجی. باید اذعان کرد هر نیروی گراشی از شهر خارج شده و مسئولیتی را پذیرفته است بسیار موفق  عمل کرده است. این پیام خوبی است برای تزریق نیروی مدیریتی در سطح منطقه و ملی.

ه: قانون‌مداری و پرهیز از اِعمال سلیقه‌های فردی و باندی و در کنار آن، آگاه‌سازی مردم نسبت به قانون و نیز حقوق مسلّمه خود. مردمی‌سازی شهرداری و نه صنفی‌سازی آن.

و: تعیین تکلیف طرح تفصیلی شهر بدون لحاظ نفع شخصی و گروهی

ز: توزیع متوازن خدمات و هزینه‌ها در سطح شهر و رسیدگی بیشتر به محله‌های کمتر برخوردار

ح: جلوگیری از رانت‌بازی، باندسازی و باندبازی در شهرداری و انتخاب شهرداری فرهیخته، کاردان و مطابق با شان مردم بزرگ گراش.

ط: سامان‌دهی بافت فرسوده و فاضلاب

ی: همسوسازی فعالیت‌های عمرانی با فرهنگ اصیل مردم و به‌کارگیری اِلمان‌ها و مولفه‌هایی که شوق و امید را در جامعه افزایش داده و باعث شادی و شعف مردم شود.

۲. حرکت به سمت قطب سازی و  پایلوت سازی:

گراش استعداد تبدیل شدن به قطب‌های مختلف (از جمله بهداشت و درمان، طلا، گوشت، پرورش  اسب‌های اصیل و…) را دارد و می‌تواند به عنوان پایلوت وارد عرصه ملی گردد. با ایجاد قطب‌های مختلف،

الف: کارآفرینی رونق می‌گیرد.

ب: اشتغال‌زایی قوت می‌گیرد.

ج: بی‌کاری کاهش می‌یابد.

د: درآمد سرانه شهری افزایش می‌یابد.

ه: …

۳. تجمیع و هم‌افزایی توانمندی‌ها. شورا به دلیل بومی بودن اعضای آن، می‌تواند به عنوان ارگانی انتخابی و مردمی، به تجمیع و همگرایی مدیران حاکمیتیِ شهر و شهرستان بپردازد. آنچه تاکنون در عمل کمتر به آن توجه شده است و متاسفانه باعث هدررفت فرصت‌ها و امکانات شده است.

۴. استفاده از توانمندی‌های نماینده گراشی در جهت توسعه و پیشرفت همه‌جانبه شهر و شهرستان با اخذ بودجه‌های مختلف/ استقرار، ارتقاء و توسعه ادارات خدمات‌رسان، پیگیری طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی  و… . پیگیری پروژه‌های بر زمین مانده ورزشی، تفریحی، آموزشی و تجاری

۵. مدیریت خلاق و پویا در جذب، هدایت و به‌کارگیری سرمایه‌های سرگردان و سامان‌دهی مفید سرمایه‌های واقفین و خیرین محترم سرمایه‌گذار

۶. تقلیل نگاه جنسیتی به پروژه‌ها و طرح‌ها و فراهم‌آوری زمینه‌های برابر برای مادران و پدران و زنان و مردان شهر

۷. راه‌بلدی در پیگیری‌ها و مراوده مستمر با ادارات کل و استانداری جهت اخذ و استیفاء حقوق مردم

۸. فهم درست مزیت‌های شهر و تاکید بر استفاده از آنها با همراهی کارشناسان خبره

۹. مراجعه مستقیم به

الف. وزارت امور خارجه (جهت رایزنی مسئولین وزارت با همتایان خود در کشورهای همجوار)

ب. و مجلس از طریق نماینده محترم (جهت تصویب قوانین ساده‌تر و راهگشاتر مهاجرتی، مسافرتی، کاری و…) برای کاهش مشکلات عزیزان کل منطقه که در کشورهای همسایه مشغول به کار و تجارت هستند.

۱۰. سرکوب و حذف باندهای پنهان که از قِبل ارتباطات نادرست، بر بخش عظیمی از مقدرات کاری مردم مسلط شده و ارتزاق می‌کنند.

 

تقاضا:

اخلاق به ما حکم می کند به فرزندانِ بومی، دانا، پاکدست، خوش‌سابقه، خوش‌آتیه رای دهیم و نه آنان که خشابشان را خالی و امتحانشان را پس داده‌اند. ما نهیب علی (ع) به عثمان بن حُنَیف انصاری، کارگزارش در بصره را فراموش نخواهیم کرد که فرمودند: ( … عائِلُهُم مَجفُوُّ و غَنیُّهم مَدعُوُّ)  «به جایی رفته‌ای که نیازمندان، مورد جفا قرار گرفته و اغنیا در آن مراسم، دعوت و تکریم شده اند؟!»

امروز زمان تکیه بر اشعث بن قیس کندی و دیگر زرمداران زمانه نیست. امروزه به نخبگی، فرهیختگی و دلسوزی نیازمندیم تا قشر ضعیف جامعه بیشتر بهرمند گردند. بیایید با خدای خود عهد ببندیم تا آنانی را برگزینیم که اهل خدمت و عبرت‌اند و اخلاقی و نه اهل عبور از قانون و مرزهای اخلاقی!!

د.ابراهیم مهرابی

۱۰ روز مانده به انتخابات ۱۴۰۰

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top