بستن

کوچ موقت قرآن‌آموزان به فضای مجازی

ترویج و تبیین فرهنگ ناب قرآن کریم از جمله ضرورت‌های انکارناپذیر حال حاضر است که در هر زمانی می توان از آن به عنوان یک منبع معرفی معرفتی بسیار قوی و غنی استفاده نمود  بی شک برای رسیدن به حد مطلوب از معرفت قرآنی و دینی نیاز به کارهای جدی و تشکیلاتی است است تا در این راستا به توان از ظرفیت نیروهای مختلف استفاده نمود و گامی در تحقق اهداف عالیه اسلامی برداشته شود.

 کانون فرهنگی شهید ابراهیم برزگران گراش یک نهاد کاملاً رسمی متشکل از جوانان و نوجوانان دغدغه مند مومن و متدین به قرآن کریم است که با اهداف :مهجوریت زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم، ایجاد انس عمومی با قرآن ، تربیت نیروهای قرآنی، جذب نوجوانان و جوانان به قرآن و فضای مسجد، تبیین موضوعی و تربیتی قرآن کریم انگیزه سازی در روی آوری به قرآن ، فرهنگ سازی نذورات و خیرات و موقوفات قرآنی در راستای تحقق بخشیدن به اهداف از پیش مشخص شده کانون، برگزاری محفل ترتیل خوانی با محوریت نوجوانان هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بر پایی محافل ختم قرآن کریم در مسجد برگزاری جلسات پاسخ به شبهات دینی و قرآنی، جلسات معرفتی اخلاقی با رویکرد مباحث قرآنی و تفسیری، حفظ موضوعی قرآن کریم طرح آیه های نور و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و همچنین زمینه سازی تمدن اسلامی و ظهور منجی بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه کار خود را ادامه می دهد .

بدین منظور با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری جلسه آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و همچنین  جز ۳۰ قران کرده است این دوره از کلاسها برای عموم مردم، در فضای اسکای روم به صورت مجازی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط تیم رسانه‌ای کانون که برای دومین سال متوالی برگزاری کلاس در فضای مجازی را تجربه می‌کردند انجام می پذیرد .

استقبال خوب و شایان ذکری که در این دوره از کلاسها گردید باعث دلگرمی دست‌اندرکاران کلاس گردیده است، تعداد ۲۸ نفر خواهد و ۱۰ نفر برادر( از سراسر استان و تنی چند از استان یزد) در این دوره از کلاسها حضور داشتند که در دو کلاس مجزا ویژه خواهران و برادران هر شب در کانون فرهنگی شهید ابراهیمی برزگران برگزارگردید. قرائت قرآن کریم توسط قاریان شهر، پخش دعای هر روز ماه مبارک رمضان، طرح معمای قرآنی، مسابقه قیام معرفتی کتاب با موضوع شهدا، کارشناس آنلاین در موضوعات متنوع، پخش کلیپ انگیزشی شامل: قرائت قاریان مختلف جهان، پخش کلیپ های کارشناسان مذهبی، پخش کلیپ آموزشی اساتید برجسته کشوری و کلیپ های معارفی و اخلاقی، پخش مصاحبه از خانواده های قرآنی و نوجوانان قرآنی شهر و پرسش و رصد محفوظات قرآن آموزان و تعلیم و تدریس آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، محتوای هر شب کلاس‌ها را تشکیل می‌دهد.

 بهره مندی از کارشناسان مجرب در زمینه های مختلف فرهنگی قرآنی از شاخه های این کلاس می باشد. حضور روحانیون ارجمند و نیز کارشناسانی در حوزه های مختلف و متنوع :رسانه، مهدویت ،زیست شناسی ، هوشبری اتاق عمل، علوم و فنون قرائت قرآن کریم و.. این کلاس را به حداکثر بهره وری رساندند. از نقاط قوت این دوره از کلاسها حضور مربیان مجرب و کارآمد در دوره بود که سرکار خانم ها قدسی، جعفری، نورانی و راهپیما به عنوان مربیان کلاس خواهران و جناب آقایان حاج یوسف محیایی و ابراهیم نظری به عنوان مربیان کلاس برادران قبول زحمت کردند.

جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، مراسم احیای شب های قدر و همچنین جشن شب عید فطر از دیگر برنامه‌هایی است که در این ماه به صورت مجازی برگزار می گردد. جهت تشویق و ترغیب قرآن آموزان جوایزی شامل: کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس و کمک هزینه سفر جمکران و زیارت قبر مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و جوایز ارزنده دیگر به صورت نقدی و غیرنقدی برای عزیزان در نظر گرفته شده که در پایان دوره و طی مراسمی در شب عید سعید فطر به قید قرعه به عزیزان اهدا می گردد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top