بستن

قرار نیست لیست بدهیم

هفت‌برکه: تهیه کلیپ گفتگو با نامزدها و برگزاری مناظره‌های تخصصی مهمترین برنامه‌های شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی برای زمان تبلیغات انتخابات شورای شهر گراش است. این گروه تاکید کرد از نامزدی حمایت نمی‌کند و قرار نیست لیستی منتشر شود.

به گزارش هفت‌برکه مسجد نیمه تمام فاطمه الزهرا(س) در شهرک رزمندگان پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ میزبان جلسه با نامزدهای شورای شهر گراش بود. از ۲۶ نامزد باقی‌مانده انتخابات شورای شهر گراش، ۱۵ نفر در این جلسه حضور داشتند.

این گروه فعالیت خود را با نام گراش همدل شروع کرد اما با توجه به تذکر فرمانداری در حال حاضر با عنوان «شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی» فعالیت خواهد کرد.

می‌خواهیم شورا را به وضعیت شورایی برگردانیم

مهدی جعفری از ایثارگران باسابقه گراش شناخته شده‌ترین چهره این گروه است. او درباره فعالیت گروه گفت: «چون گراش همدل یک گروه مردمی بود، برای مجاز بودن به فعالیت از مجوز شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استفاده کردیم. در گراش هیچ کدام از سمن‌ها مجوز فعالیت اجتماعی و سیاسی نداشتند و مجبور شدیم به سراغ خارج از شهرستان برویم.»

جعفری در مورد شروع فعالیت گروه  گفت: «یک بی‌انگیزگی در شهر دیده می‌شد که در ابتدا ما سعی کردیم بعضی از آقایان را ترغیب به حضور کنیم. برای ما امیال رهبری در مورد شرکت حداکثری در انتخابات مهم‌ترین چیز است. مساله دیگر ما این بود که شورا را به وضعیت شورایی برگردانیم. پایه کار ما ورود تخصص‌های مختلف به شورا بود.»

عضو شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گراش در مورد تخصص‌های مشخص شده گفت: «با رایزنی با اعضای شوراهای قبلی و بررسی وضعیت شوراهای شهرهای مشابه به ۵ تخصص رسیدم. مناظره به فرم جدیدی است که نامزدها با توجه به تخصصی که اعلام کرده‌اند با یکدیگر مناظره می‌کنند. مثلا فنی‌ها با فنی‌ها و نامزدهای فرهنگی با یکدیگر»

حاج مهدی جعفری در مورد برنامه‌ گروه برای انتخابات گفت: «با توجه به ممنوعیت تجمعات ما کمک می‌کنیم که کاندیداها وارد فضای مجازی شوند. برنامه‌هایی از همه نامزدهایی که مایل هستند ضبط می‌شود و در زمان تبلیغات پخش می‌شود. چارچوب اصلی ما قانون شوراها و حدود اختیارات آن است. این که کسی بگوید فلان کار را می‌کنم که در اختیارات شورا نیست، این جایگاهی ندارد.»

کار ما بعد از شورا هم ادامه دارد

محمد امین خواجی دیگر عضو شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامیگراش در مورد هدف گروه گفت: «سعی کرده‌ایم از گروه‌های مختلف استفاده کنیم و هدف ما پایگاه محور کردن و مسجد محور کردن انتخابات است. با رایزنی‌ها به پنح تخصص رسیدیم. ۱- متخصص بخش معماری، شهرسازی و عمران ۲- متخصص بخش فرهنگی، ورزشی و خانواده ۳- متخصص بخش اقتصاد، سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی ۴- متخصص با تجربه در امور اجتماعی ۵- متخصص با داشتن تجربه کافی در امور حقوق که بر اساس آن مناظره‌های تخصصی انجام می‌شود.»

خواجی گفت: «از مردم می‌خواهیم سوال‌های عمومی از همه کاندیداها و یا سوالات اختصاصی مربوط به یک نامزد را از طریق https://digiform.ir/w4dccf700 برای ما ارسال کنند. تا سوالات پر تکرار در مصاحبه‌ها از نامزدها پرسیده شود.»

جعفر یوسفی عضو شورای چهارم گراش که به عنوان یکی از مشاوران گروه در جلسه حضور داشت گفت: «اگر در شورای پنجم افراد به صورت شورایی عمل می‌کردند، شورا منحل نمی‌شد.»

یوسفی در مورد رویکرد شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: «شروع کار ما با انتخابات است ولی بعد از شورا هم ادامه خواهد داشت و به عنوان حق شهروندی مطالبه‌گری خواهیم کرد. ما باید دغدغه شورا را در مردم ایجاد کنیم و آن‌ها را با مباحث شورا آشنا کنیم.»

یوسفی در گلایه‌ای گفت: «خود حضور در شورا یک دانشگاه است. ما یک سری افراد متخصص را به انتخابات شورا به وجود آورده‌ایم اما بعد آن‌ها را رها می‌کنیم. من به عنوان عضو شورای چهارم بعد از پایان دوره شورا فقط یک جلسه به فرمانداری دعوت شدم. شورای ششم استفاده از شوراهای ادوار و شهرداران را در نظر داشته باشد.»

 

مناظره‌ها تخصصی خواهد بود

محمدصالح شاکری که کارگردانی فیلم‌های نامزدها را بر عهده خواهد داشت گفت: «مهم برای ما این بود که شرایط بین نامزدها مساوی و برابر باشد. ما از هر ۲۶ نامزد دعوت کرده‌ایم تا کسانی که مایل هستند در برنامه حضور داشته باشند.»

شاکری در در مورد فرم نهایی کار گفت: «هر نامزد یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای خواهد داشت که ویدیو مرجع است. از این ویدیو دو ویدیو کوتاه‌تر در مورد سوال‌های عمومی و تخصصی تدوین خواهد شد.»

بعد از ارائه برنامه شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات، نامزدهای شورای شهر با تشکر از فعالیت گروه، سوالات خود را در مورد برنامه این گروه مطرح کردند. بحث اصلی نامزدها در مورد تعداد و تقسیم‌بندی کمیسیون‌ها یا تخصص‌ها بود. همچنین ابهاماتی در مورد نحوه تولید و انتشار کلیپ‌ها وجود داشت که نامزدها پیش‌نهادهای خود را ارائه کردند.

مهدی جعفری در مورد مصاحبه با نامزدها گفت: «ما در مصاحبه‌ها به دنبال چالش نیستیم و سوال‌ها از قبل در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد. هدف ما این است که بستری برای ارائه بهتر برنامه‌های نامزدها به وجود بیاوریم.»

نیاز به معرفی شورای احساس نمی‌کنیم

مهدی جعفری در مورد معرفی اعضای شورای مرکزی گفت: «بیشتر کار ما مشورتی است. هفت، هشت ده نفری هستیم به خاطر وضعیت کرونایی نمی‌توانستیم جلسه حضوری بگیریم اما به صورت مشورتی از نظرات افراد مختلف استفاده می‌کنیم. در ابتدا ده نفری انتخاب کردیم و چند نفر از بیرون هم اضافه شدند. اما چند نفر معذوریت قانونی برای حضور در فضای انتخابات داشتند و در نهایت به گروه فعلی رسیدیم، اما قرار نیست این گروه معرفی شوند و نیازی به معرفی احساس نمی‌کنیم.»

جلسه که در فضای آرام و صمیمی برگزار شده بود با چند دعا از حجت‌الاسلام محمد عالی‌پور به پایان رسید.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. اساسی‌ترین مشکل گروه گراش همدل همین مشخص نبودن اعضا و شورای مرکزی است، که با صراحت فرمودن احساس نمی‌کنن نیاز باشه معرفی کنن، وقتی شفافیت در معرفی گروه به مردم وجود نداره چطور می‌شه به برنامه و کلیپی که قراره نامزدها رو معرفی باید اعتماد کرد؟ و طبق شنیده‌ها دوتا از نامزدها عضو گروه گراش همدل هستند

  2. با سلام
    اساس گروه بر یک قالب ۱۰ نفره یا یک هسته به این حالت بسته نشده بلکه بیش از ۱۵۰ نفر در گروه هسته هستن و افراد مختلفی در حال همکاری هستند و اینکه این گروه مردمی داره استفاده میکنه از فکر و ظرفیت گروه های مختلف شهر و تو این مقطع مصاحبه های تصویری با کاندیدها رو داره که حدودا بالا ۹۰ درصد کاندیدها تو این طرح خواستند مشارکت کنند وبعد مناظره های تخصصی. تو بخش مصاحبه، یک قسمت سوالات بخش مردمی داره که سوالاتش از نظرسنجی هستش که از طرف مردم از کاندیدها پرسیده میشه که مردم استقبال هم کردند . جلسات حضوری حداکثری مردمی رو گروه بخاطر شرایط کرونایی معذوریت داشته ولی بعد از اماده شدن کلیپ مصاحبه با کاندیدها و مصاحبه های تصویری با معتمدین و متخصصین شهر و مصاحبه های مردمی سطح شهر و یکسری تیزرها و برنامه های تولید محتوایی ، گروه برنامه ایجاد گروه های مختلف مردمی رو در پلتفرم واتساپ داره که ان شالله ایجاد و لینک عضویت رو هم برای حضور و مشارکت همه مردم به انتشار گذاشته خواهد شد.
    کسایی که دغدغه همکاری و کمک به جریان انتخابات رو دارن در حال حاضر میتونن از طریق پیج انیستاگرام و یا با ارتباط با این شماره و یا با نظر در فرم نظرسنجی با گروه همکاری داشته باشند
    ۰۹۱۷۱۸۴۷۰۸۹
    آدرس پیج انیستاگرام
    gerashehamdel

    . ‏‎https://www.instagram.com/invites/contact/?i=1n7btyu2oovj6&utm_content=53umwn‎

  3. و اینکه این گروه هیچ لیستی از کاندیدها جهت انتخابات شورا منتشر نخواهد کرد و هدف تبیین و روشنگری و بالابردن اطلاعات عمومی نسبت به تمامی کاندیدها و بالا بردن اطلاعات در خصوص وظایف شورا و تخصص های مورد نیاز شوراست که یکی از طرح ها مصاحبه تصویری با متخصصین و معتمدین شهرستان هستش . کار روی موضوع اهمیت انتخابات ، مشارکت حداکثری و شرایط فرد اصلح و ایجاد وحدت در دستور کار این گروه قرار دارد.

  4. و آخرین موضوع که گفتین ۲ نفر کاندید عضو هسته هستن ، بایست بگیم که یک رای گیری قبل از ثبت نام کاندیدها برای تعیین استه صورت گرفت و دوستان زیادی رای دادن ولی با کاندید شدن بعضی از این افراد انتخاب شده عملا اون هسته بخاطر منافات با برنامه ها و اهداف گروه کنار گذاشته شد و در حال حاضر گروه با یک سیستم باز و استفاده از ظرفیت های مردمی در حال پیشبرد کارهاست.

  5. واو
    چه ایده خفنی!! ضبط کلیپ از کاندیداها =))))
    این کار شما یک تقلب خیلی آشکار از روی دست جمعیت جوانان گراش هست ولی با این تفاوت که اونا به همه فرصت حضور دادن، شما صرفا بدنبال دوستان و همفکران خودتون!!!
    حالا اینکه جرات ندارید اسم تصمیم گیران رو اعلام کنید یعنی خیلی نابلد هستید . ماااخ

  6. چند هفته قبل اقای صادقی و اقای دلخوش تو جلسات بودن
    چند نفر هم که رفتین منتشون کشیدین تا بیان و حمایتش کنید
    حالا چرا فقط اعضای گروه جمنا و گروه واتساپی یاران انقلاب(سپاه) عضو هستن؟ سایر سلایق چی؟
    کل این تعداد در کدوم فعالیت اجتماعی یا فرهنگی و سیاسی شهر نقش داشتن؟مثلا اقای خواجی
    دیگه چه خبر؟

  7. آقاااااا
    چرا اسم گراش رو خراب می‌کنید!؟
    مگه همون جمعیت یاران انقلاب و قرارگاه فجازی و… چش بود که اسم گراش رو گذاشتید روی گروهی که بی ربط ترین فرم ممکن به سپاه رو داره!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top