بستن

شوراششم: مهروش شیبانی، مدیری با دو دوره سابقه شورا

هفت‌برکه: احساس تکلیف، مهروش شیبانی، از چهره‌های شناخته‌شده‌ شهر، را بار دیگر به صحنه‌ی انتخابات کشاند. او اولین زنی بود که در روز آخر مهلت ثبت نام به فرمانداری آمد. پیش از او، همایون هوشیار تنها زن داوطلب برای حضور در شورای ششم بود. اما پس از شیبانی، سه زن دیگر نیز در روز آخر ثبت نام کردند تا تعداد نامزدهای زن در نهایت به ۵ نفر برسد.

مهروش شیبانی چهارمین حضورش را در انتخابات شورای شهر تجربه می‌کند. او در دوره‌ی اول و چهارم با به دست آوردن رای مردم به شورا راه یافته بود، اما در دوره پنجم در میانه‌های جدول انتخاباتی قرار گرفته بود. او خود را نماینده‌ی بانوان شهر می‌داند و از آن‌ها توقع حمایت دارد.

مهروش شیبانی متولد ۱۳۳۸ و فرزند محمدرضا است. او بازنشسته‌ی آموزش و پرورش است و در حال حاضر  به عنوان مدیر و موسس در مجتمع آموزشی دکتر شیبانی فعالیت دارد.

او در جواب به این سوال که هدف شما از شرکت در دوره‌ی ششم چه چیزی است؟ گفت: «احساس تکلیف. خودم را متصف به انقلابی بودن می‌دانم و به خودم قول داد‌م که تا زمانی که توانایی دارم که پای انقلاب بایستم، از توانم استفاده کنم.»

«جلب رضایت عمومی مردم» اولویتی است که او برای شورای ششم مد نظر دارد. او می‌گوید: «در هر حوزه‌ای که می‌توانیم می‌بایست در جهت انجام خواسته‌های متنوع مردم  فعالیت کنیم و ملزم هستیم در چهارچوب حقوق و وظایف که قانون برای ما تعیین کرده است به مردم خدمت کنیم.»

او هنوز برنامه یا شعار مشخصی برای حضور در انتخابات دوره‌ی ششم اعلام نمی‌کند: «من به شخصه  با حرف قشنگ زدن و پای عمل نبودن مخالفم. به جای این که حرف بزنم سعی می‌کنم عمل کنم و هیچ وقت شعار انتخاباتی نداشتم، به جز دور اول.»

او دیدگاه خود را در مورد شورای پنجم این طور مطرح می‌کند: «خیلی متاسف شدیم از منحل شدن شورای پنجم، ولی کار به جایی کشیده شد که به هر حال این حادثه تلخ رقم خورد و شهر متضرر شد و کاش در این جریان صبوری می‌کردند و پای ایده‌هایی که داده بودند و پای رای مردم و پای حرف خودشان می‌ایستادند. اشتباهی بود که رقم خورد. ترکیب شورا، ترکیبی بود که شاید می‌توانستند بهتر از این با هم کنار بیایند، اما از فرصت‌ها استفاده نکردند و متاسفانه به جایی رسید که جای تاسف دارد.»

شیبانی موافق حضور خبرنگاران در جلسات شورا است و می‌گوید: «من موافق صد در صد هستم. یعنی مردم باید بدانند که در شورا چه می‌گذرد و رسانه‌ها بهترین گزینه برای ارتباط متقابل بین شورا و مردم است.»

شیبانی حضور خانم‌ها و میزان موفقیت آن‌ها را در شوراهای قبل اینگونه برآورد می‌کند: «یک سری از مسائل عدم موفقیت بانوان به این برمی‌گردد که قانون دست ما را باز نمی‌گذارد. خلل قانونی است و از طرفی کار کردن در جمعی که اکثریت آقایان هستند سخت است. البته اگر همسو باشند که من شورای اول و چهارم را همسو می بینم این سختی، آسان می‌شود، ولی وقت‌هایی که چالش و ضعف قانونی داریم ممکن است نتوان در حوزه بانوان عرض اندام کرد.»

شیبانی قرار نیست تمرکز خود را صرفا به بخش بانوان معطوف کند و در این رابطه می‌گوید: «من تمرکز را روی جنسیت‌گذاری نمی‌گذارم و فقط می‌گویم خدمت، حالا این خدمت یا به قشر بانوان باشد یا به کل جامعه به صورت کلان.»

او در جواب به این سوال که آیا از طرف گروهی از شما خواسته شده در انتخابات شرکت کنید؟ گفت: «بله. چون خودم را انقلابی می‌دانم و وابستگی‌ام به جبهه انقلاب است. خواسته همه عزیزان برایم قابل احترام بود و اطاعت امر کردم، هرچند در این دوره معتقد بودم باید جوان‌ترها شرکت کنند. تلاش کردم خانم‌های جوان را به صحنه بکشم. برای همین روز آخر آمدم چون معتقدم جوان‌‌ها هم باید تجربه کنند، کار کنند و به آن‌ها هم فرصت داده شود برای عرض اندام.»

ائتلاف یا کناره‌گیری او در این انتخابات تنها به نفع یک خانم خواهد بود. او می‌گوید: «ائتلاف یا کناره‌گیری من برمی‌گردد به افرادی که انتخاب می‌شوند. این قسمت را مختص به حوزه بانوان می‌کنم. اگر بانوان قدری وارد شوند، توانمند و جوان باشند، کناره‌گیری می‌کنم.»

#شوراششم #نامزد۲۴

خبرها و سوابق مهروش شیبانی در هفت‌برکه

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top