بستن

فصل درو: کمباین‌ها به حرکت درآمد

هفت‌برکه: خشکسالی باعث شده برداشت غلات و کلرزا در مزارع شهرستان گراش تقریبا نصف شود. با این وجود، کمباین‌ها آماده برداشت از ۱۵۸۲ هکتار هستند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش ، حسن مرادی مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: هماهنگی لازم برای برداشت و  خرید به موقع انجام شده و مرکز خرید شهرستان واقع در بخش ارد برای خدمات‌رسانی به کشاورزان فعال شده است. پیش بینی می شود بیش از ۴۵۰۰ تن گندم، جو و کلزا از ۱۵۸۲ هکتار مزارع قابل برداشت شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: قطعاً خشکسالی عامل اصلی کم شدن سطح برداشت و کیفیت محصول تحویلی امسال خواهد بود و متاسفانه ۱۲۶۸ هکتار از مزارع دیم امسال غیر قابل برداشت است.

مدیریت جهاد کشاورزی گراش گفت: سال گذشته با  توجه به بارش‌های خوبی که داشتیم در مجموع  بیش از هشت هزار تن گندم ، جو و کلزا از مزارع شهرستان برداشت شد. 

   مرادی در پایان از کشاورزان خواست: با توجه به آسیب‌های  آتش زدن بقایای مزارع پس از برداشت و جریمه شدن افراد خاطی، امسال با توجه به خشک بودن مراتع و  کمبود علوفه دام، کشاورزان همکاری های  لازم را با دامداران جهت استفاده حداکثری از بقایای مزارع پس از برداشت محصول خود داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top