بستن

انتخابات شوراششم و امید به جوانان متخصص در مدیریت شهری

هفت‌برکه – حسین عالمی*: ثبت نام انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر گراش روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند به پایان رسید. نام بسیاری از افرادی که در این چند روز ثبت نام کردند برای مردم آشنا است. در این لیست آشنا، افرادی حضور دارند که در دوره‌های قبلی شورای اسلامی شهر گراش هم حاضر بوده‌اند و ردپای عملکرد آن‌ها در مدیریت شهری دوره‌های قبل نیز به چشم می‌خورد. برخی از افراد هم تازه‌وارد‌ند و تاکنون اسم و رسم خاصی نداشته‌اند و به عبارتی کمتر کسی آن‌ها را می‌شناسد.

علی‌رغم اینکه همواره تاکید می‌شود که اعضای شورای اسلامی شهر گراش را کسانی تشکیل دهند که علاوه بر تخصص در حوزه مدیریت شهری، از جناح‌بندی‌های سیاسی و حزبی نیز جدا باشند، بیشتر اعضای شورا حداقل در دوره‌های اخیر با حمایت جناح خاصی کاندید شدند و در نهایت رأی آوردند و بر صندلی مدیریت شهری تکیه زدند. گل سرسبد آنها و از ضعیف‌ترین شوراهای گراش، شورای پنجم بود که مردم در چند سال فعالیت خادمان خود، تنها تنش دیدند و قهر و استعفا!

انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری ‌و پیگیری و اجرای امور مدیریت شهری از جمله وظایف اعضای شورای اسلامی شهر است. وظایفی که اگر به درستی و به دور از تعصبات سیاسی و جناحی دنبال شود، در نهایت به بهبود وضعیت زندگی شهروندان و افزایش سطح کیفیت و امنیت آنها منجر خواهد شد. با توجه به وضعیت فعلی که پیش روی مردم گراش قرار دارد و مشکلات متعددی که در دوره‌ی گذشته به خاطر انتخاب یک شورای ضعیف دامنگیر شهر شد، انتخاب اعضای شورای شهر برای داشتن یک برنامه اجرایی خوب و مفید در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بی‌شک در تمام ادوار گذشته‌ی شورای شهر گراش، جای خالی جوانان متخصص در این مجموعه به شدت احساس شده است. مردم ما باید بدانند که تعداد جوانان متخصص و دلسوز در حوزه مدیریت شهری کم نیست و امید می‌رود در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر گراش، این افراد بتوانند از مافیای لیست‌های خاص عبور کنند و با انتخاب آگاهانه مردم، شهر به دست آن‌ها سپرده شود.

گراش در حال حاضر با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبه‌رو است و مشکلات مذکور زندگی شهروندان را هم تحت تاثیر قرار داده و از میزان نشاط و شادابی جمعی آن‌ها کاسته است. با ثبت نام و کاندیداتوری جوانان متخصص و دلسوز در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر گراش، می‌توان به رفع بخش گسترده‌ای از مشکلات موجود امیدوار بود.

باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه کسانی برای رسیدن به ساختمان شورای شهر گراش در گود رقابتی انتخابات خواهند ماند و آیا بزرگان شهر، سیاسیون و خصوصا مردم، فرصتی برای ورود جوانان متخصص و بااستعدادی که در حزب و باند و جناح‌بازی گروه‌های سیاسی جایی ندارند، مهیا می‌کنند؛ یا لابی‌گری و آشنای این و آن بودن، لیست نهایی مستاجران چهارساله‌ی این ساختمان را تعیین خواهد کرد.

* کارشناس ارشد مدیریت

3 نظر

  1. سلام آقای عالمی موفقیت درهرکاری احتیاج به تشکل واجتماع دارد خوب است برای پیشبرداهداف خودگروه واجتماع راه اندازی کنیدوالا با یکنفربه جایی نمی رسیداصل کار درسیاست کاراجتماعی است ویکی ازمهمترین سفارشات اسلام نیزهمین است.ان شاالله که بتوانید جوانان همفکررابه صورت گروه گردهم جمع کنی واثرخوبی درانتخابات داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top