هفت‌برکه: امیرمختار بلاغی که بیشتر برای گراشی‌ها به نام جعفر صبوری شناخته می‌شود اصالتا فسایی است. او بعد از چندین سال حضور به عنوان فرمانده حوزه مقاومت شهید بهادری، در این دوره انتخابات برای شورای شهر گراش نامزد شده است. 

به گزارش هفت‌برکه، امیرمختار بلاغی صبوری فرزند مرادعلی متولد ۱۳۴۴ در فسا است. او که پاسدار بازنشسته است در حال حاضر کار وکالت انجام می‌دهد و با مدرک کارشناسی حقوق در روز پنجم انتخابات، برای حضور در شورای شهر گراش ثبت‌نام کرد. بلاغی در حال حاضر در بلوار سرداران گراش، مستاجر است. 

بلاغی در مورد حضور در انتخابات گفت: «من نزدیک به ۲۰ سال است که گراشم و با محیط گراش و مخصوصا پایگاه‌های مقاومت آشنا هستم و احساس کردم که می‌شود در گراش کار کرد و موقعیت خوبی است و با وضعیتی که شورای قبل پیش آمد کمی نگران‌کننده بود.»

بلاغی در مورد شورا قبل گفت:‌ «وقتی که مردم انتخاب می‌کنند. چهار سال امید به این چهار پنج نفر دارند و این که من با هر مشکلی استعفا بدهم یعنی کم آوردن و نداشتن اراده و این چهار سال قابل جبران نیست. انشاالله از این گروه جدید، افراد خوب و مقاوم بیایند که در سختی‌ها بایستند.»

با توجه به آرای کم نامزدهای غیر بومی در دوره‌های گذشته، بلاغی در مورد شانس خود در انتخابات گفت: «من انشاالله شانس خودم را ۹۸ درصد می‌دانم که رای می‌آورم. ملت گراش من را می‌شناسند. ۲۰ سال اینجا بوده‌ام. فرمانده حوزه مقاومت بودم که ۲۵۰۰ بسیجی داشتم بالاخره از هر خانواده چهار پنج بسیجی دارد که من را بشناسند. ما نباید ایده‌مان گراشی یا غیرگراشی باشد الان باید به تفکر رای بدهند. سرنوشت شهرها وصل شده است به سرنوشت مملکت. یعنی اگر گراش را آباد کنیم. قدمی را برای آبادی کشور برداشته‌ایم.»

بلاغی در مورد مشورت‌های قبل از انتخابات گفت: «با گروه خاصی نه ولی با بچه‌هایی که صاحب نفوذ و صاحب نظر هستند مشورت کردم و همه هم موافق بودند. با روسای پیشین آموزش و پرورش، دادگستری و خیرین و پایگاه‌های مقاومت مشورت کردم.»

بلاغی در مورد اولویت خود گفت: « گراش را از این بن‌بست اقتصادی، تجاری در بیاوریم. فرهنگ هست ولی اقتصاد حرف اول را می زند. دید ما کشیدن یک خیابان یا یک بلوار نباید باشد و در این وضعیت اقتصادی مسائل عمده دغدغه ما به وجود آوردن تولیدات باشد. جوری باشد که در این خیریه‌ها کلا بسته شود و نخواهیم یک حلب روغن بدهیم دست ملت.»

بلاغی در مورد حضور خبرنگاران در جلسات شورا گفت: «جلسات شورای باید علنی و شفاف شفاف شفاف باشد. چون قانون شورا این است و مردم می‌توانند بعضی جاها کمک کنند.»

بلاغی در مورد احتمال استعفا خود از شورا گفت: «من هر کسی باشد با او راه می‌آیم و درست‌اش می‌کنم. استعفا بی استعفا.»

بلاغی در مورد از تفکر سیاسی خود گفت:‌ «شعار من تفکر انقلابی، اقدام جهادی است.»

فرمانده سابق حوزه مقاومت بسیج گراش در مورد احتمال کناره‌گیری خود از انتخابات گفت:‌ «هر شرایطی باشد تا آخر هستم. شاید با افراد هم عقیده ائتلاف کنم ولی استعفا و به نفع کسی کنار بروم نیست.»

‌Balaghi