بستن

همه‌ی نانوایی‌ها باید صبح باز باشد

هفت‌برکه: سهل انگاری در خصوص کیفیت نامطلوب و برخورد با تعطیلی نانوایی‌ها در نوبت صبح، دو موضوع مهم مطرح شده در جلسه کمیته آرد و نان شهرستان گراش بود.

به گزارش حجت عابدی، روابط عمومی فرمانداری گراش، کمیته آرد و نان شهرستان گراش ۶ اسفند ۱۳۹۹ به ریاست مجید غلام‌پور، فرماندار، و با حضور اعضاء در سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل شد.

این جلسه با هدف ارتقاء کیفیت و ساماندهی هر چه بهتر واحدهای خبازی، بررسی مشکلات سهمیه آرد و رسیدگی به مشکلات بهداشتی نانوایی‌های سطح شهرستان در پی شیوع بیماری کرونا تشکیل شد.

مجید غلام‌پور فرماندار گراش در این جلسه بر افزایش کیفیت نان تاکید کرد و اظهار داشت: کیفیت نان از آنجا که با سلامت مردم سروکار دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید اعضای کارگروه به صورت مستمر از خبازی‌های سطح شهرستان بازدید و پیرامون پخت و تامین نان، نظارت کامل داشته باشند.

مجید غلام‌پور با بیان این که پخت نان با کیفیت از مطالبات اساسی مردم است، تصریح کرد: نان از مهم‌ترین اقلام سبد غذایی خانوارهاست که باید با سهولت و با بهترین کیفیت به دست مردم برسد و سهل انگاری در خصوص کیفیت نامطلوب آن قابل قبول نیست.

او با اشاره به ضرورت کنترل مستمر بر کیفیت پخت نان گفت: مواردی همچون ساعت کار نانوایی‌ها، زمان پخت نان، قیمت و کیفیت نان و وضعیت بهداشتی با جدیت پیگیری می‌شود.

مجید غلام‌پور با تاکید بر رعایت ساعت کار نانوایی‌ها گفت: تعطیلی نانوایی ها در نوبت صبح پذیرفتنی نیست و در صورت گزارش عدم رعایت ساعت کاری صبح‌ها، با متصدیان واحدهای نانوایی طبق قانون برخورد می‌شود.

فرماندار گراش اجرای پروتکل های بهداشتی در نانوایی‌ها را برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا ضروری دانست و افزود: نانوایی‌ها به منظور پیشگیری از شیوع کرونا مسائل بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

در این جلسه مقرر شد هر گونه تغییر در نانوایی‌‌ها الزاما با هماهنگی و تصویب در کارگروه آرد و نان شهرستان باشد و تمامی متصدیان واحدهای نانوایی شهرستان در قالب ساعت مشخص نوبت صبح بدون استثنا پخت داشته باشند.

همچنین مقرر گردید تمامی واحدهای نانوایی ها نسبت به نصب تابلو با درج ساعت‌های فعالیت و روزهای تعطیلی ماهانه در دید عموم شهروندان اقدام کنند.

بازدید و سرکشی و نظارت مستمر توسط بازرسین و اتحادیه، رعایت اصول بهداشتی در نانوایی ها در پی شیوع ویروس کرونا از دیگر مصوبات این جلسه بود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. واقعا نون تو گراش اصلا کیفیت نداره .همه جاسیستم نون و نونوایی تغییر پیدا کرده بجز گراش.اکثر نونوایی ها نونشون صرفا برا یک وعده خوبه .البته اونم تا تازه هس یکی دوتا لقمه بیشتر از وسطش نمیشه جدا کرد .بقیه همه خمیر هس و بی کیفیت ….نمیدونم متولی این امر کی هس و رسالتشون چیه؟؟؟آیا سلامتی مردم مخصوصا سیستم گوارشی ملت براشون مهم نیس؟؟

  2. نون سنگک می‌خریم دورش خمیره کنار میذارم واسه خشک شدن برا حیوون ،خیلی از قسمتاش سیاه و سوخته و بیرون ریختنیه که اونم قاطی خمیریا میکنم واسه خشک شدن، می‌مونه کمی تا قسمتی برا خوردن.
    نون تپ‌تپی میخریم اینقدر شوره که انگار نمک درست کردن کمی آرد قاطیش کردن.
    می‌مونه نون به قول گراشیا نون بَزاری که اونم دورش خمیره و قسمت خوردنیاش زود تسمه‌ای(بیات) میشه.
    یا دورانی که خودم تپ‌تپی درست می‌کردم😔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top