بستن

تکمیل ساختمان، اولویت فرماندهی انتظامی گراش

هفت‌برکه: فرماندهی انتظامی استان فارس برای بررسی وضعیت امنیت در شهرستان گراش و بازدید از ساختمان در دست ساخت فرماندهی انتظامی  سفری کوتاه به گراش داشت.

به گزارش هفت‌برکه صبح دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ سردار رهام‌بخش حبیبی با بالگرد در زمین هلال‌احمر فرود آمد. بعد از بازدید از محل ساختمان جدید فرماندهی انتظامی شهرستان گراش در بلوار شهدا در فرمانداری گراش با مدیران شهرستان جلسه داشت.

حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، مجید غلام‌پور فرماندار گراش، حجت السلام سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه گراش، سرهنگ حمدالله هوشمندی رئیس پلیس راه جنوب استان فارس، علیرضا رشیدی به عنوان رئیس حفاظت اطلاعات فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ محمد جواد اسلامی مهر فرمانده نیروی انتظامی گراش، عبدالحسین مهروری شهردار گراش، اعضای خیرین امنیت ساز حاضرین در این جلسه بودند.

حسین‌زاده: فقط ۳۰ درصد مردم آماده حضور در انتخابات هستند

حسین حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: «ما در استان فارس و حوزه انتخابیه حوزه انتخابیه از نظر امنیت وضعیت خوبی داریم. یکی از سالم‌ترین و پرشورترین انتخابات را داشتیم و امنیت آن را مدیون نیروی انتظامی هستیم. مهرماه سال قبل هفت شهر در استان فارس شهرستان شد بدون این قطره خونی از دماغ کسی بیاید.»

مهندس حسین‌زاده با اشاره به برخی چالش‌های بین مردم و نیروی انتظامی گفت: «چالش‌هایی هم داریم مانند ساخت و سازهای غیر مجاز، اسلحه، قاچاق این‌ها ممکن است مسائل و تقابلی پیش بیاید و هدف این است که مشکلات مرتفع شود. در هر حال ما باید مردم را حفظ کنیم و این خیرینی که بدون هیچ چشم‌داشتی دارند زحمت می‌کشند و هر آنچه داریم از مردم است.»

حسین‌زاده با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: «انتخاباتی را هم در پیش داریم. نظرسنجی نشان می‌دهد در حال حاضر فقط ۳۰ درصد مردم آماده حضور در انتخابات هستند که باید تلاش کنیم مشارکت بالا برود که باعث تقویت نظام می‌شود.»

سردار حبیبی: ما نتوانستیم با مردم همراه و نزدیک باشیم

سردار رهام بخش حبیبی در آغاز سخنان خود گفت: «پیامبر اسلامی هم زیبا بود هم به خاطر همسرش پولدار بود اما به خاطر این‌ها پیامبر نشد. پیامبر حسن خلق داشت و این امتیاز اصلی او بود. هر کاری بخواهیم بکنیم باید رضایت خدا را داشته باشیم. معیار رضایت خدا قرآن است و اهل بیت که قرآن را تفسیر کرده‌اند.»

سردار حبیبی با تبریک عید مبعث گفت: «دشمنان خواستند از درون اسلام را متلاشی کنند. افراط اهل سنت با پول عربستان داعش را به وجود آورد و شیطنت انگلیسی‌ها در لندن شیعه افراطی را به وجود آوردند. هر دو افراط را دشمنان دین به وجود آوردند تا زیبایی‌ها اسلام را از مردم بگیرند و می‌خواهند گرایش مردم به اسلام را خراب کنند.»

فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به حضور خیرین در حوزه‌های مختلف گفت: «ما نتوانستیم با مردم همراه و نزدیک بشویم. ما هنوز راه داریم تا مردم را نزدیک خودمان کنیم. اگر امنیت نداشته باشیم بزرگترین مسجد هم نمازخوان ندارد. در عراق بودیم جاهایی مدرسه ساخته بودند ولی چون امنیت نبود، کسی جرات ندارد به مدرسه برود. شما اگر خشتی رو هم می‌گذارید هم ستادی ساختی شود یا خانه سازمانی ساخته می‌شود برای این که امنیت‌تان را دوست دارید. برای این که راحت نماز بخوانید و بچه‌تان راحت تردد بکند.»

سردار حبیبی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: «انتخابات سرنوشت خودتان را رقم می‌زند ولی مهمتر از آن آرامش مردم است. من در زمان هفت شهرستان جدید در استان فارس گفتم با مردم صحبت کنید. من در کازرون بودم و با بزرگان‌شان صحبت کردم و آرامش پیدا کردند. در انتخابات هم با آرامش مردم سرنوشت‌شان را تعیین کنند.»

فرمانده انتظامی فارس خطاب به فرمانده انتظامی گراش گفت: «در مورد موضوعاتی که مردم را اذیت می‌کند. آسیب‌هایی که دغدغه این مردم عزیز است باید نگرانی مردم رفع شود و اگر نیروی کمکی بخواهید هم موقتا می‌دهیم. ولی بعضی موضوعات غیرقانونی است و از نظر قانون اشکال دارد، مثلا موضوع ساخت و ساز غیر مجاز باید تدبیر باشد. من گله کردم از مسئولین چرا آن موقع خواب بودید و جلو آن را نگرفتید. جایی که منابع طبیعی است که دست‌درازی می‌کنند و دیوار می‌کشند با صحبت با مردم جلوگیری کنید.»

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به جرائم فضای مجازی گفت: «موضوع خیلی مهم و حساس است. کسی نیست که بگوید من در فضای مجازی نیستم آیا ما فرهنگ و آموزش آن را داریم؟ مردم را آموزش بدهید. اطلاع‌رسانی در فضای مجازی ۹۵ درصد دروغ است و برخورد با آن‌ها نیاز به آموزش دارد. وقتی فرزند ما برای درس مجبور به حضور در این فضای است خانواده باید آموزش ببیند.» 

امام جمعه: سرهنگ اسلامی مهر فاصله مردم با نیروی انتظامی را کم کرده است

حجت‌الاسلام سید محمد باقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش با اشاره به ماه رجب، بخش‌هایی از خطبه شانزده نهج‌البلاغه را خواند و گفت: در کنار خدمت گاهی وظیفه‌هایی که باید انجام دهیم را فراموش می‌کنم. این خطبه در مورد درس گرفتن از حوادث است و اهل تقوا کسانی هستند که از حوادث روزگار عبرت می‌گیرند. اگر غفلت بکنید از اعتبار، باید خون دل بخورید برای برگرداندن آن. روز قیامت از ما مسئولین بابت خون شهدا از اول اسلام تا انقلاب اسلامی بازخواست خواهیم شد.»

بخشایش‌پور با تشکر از اقدامات انجام شده در نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی طلایه‌دار امنیت است. مقام معظم رهبری هم نیروی انتظامی را ستون فقرات جامعه می‌دانند. سرهنگ اسلامی مهر فاصله مردم با نیروی انتظامی را کم کرده است.

فرماندار گراش: لازمه داشتن امنیت پایدار، برخورداری از زیرساخت‌های مناسب است

در این جلسه دکتر مجید غلام‌پور فرماندار گراش امنیت را بستر پیشرفت جامعه دانست و اظهار داشت: امنیت پدیده‌ای جمعی و اساس فعالیت‌های جامعه است و تمام آحاد و اقشار مختلف و سازمان‌ها در شکل‌گیری و تداوم آن نقش دارند.

دکتر مجید غلام‌پور با اشاره به ضرورت ارتقاء توسعه زیرساخت‌های نیروی انتظامی در شهرستان گراش، افزود: لازمه داشتن امنیت پایدار، برخورداری از زیرساخت‌های مناسب است که در شهرستان گراش نیاز است با نگاه جدی دنبال شود

رئیس شورای تامین شهرستان گراش با بیان اینکه برای ساخت پروژه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان در حال حاضر بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی هزینه شده است، اظهار داشت: این پروژه با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع در حال اجرا است و برای تکمیل آن به اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به مشارکت خیرین امنیت ساز در بحث نظم و امنیت افزود: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه گراش در تمامی شرایط حساس اعم از دفاع مقدس، ساخت مساجد و مدارس و سایر اقدامات عام‌المنفعه پای کار بوده و اکنون نیز به عنوان خیرین امنیت ساز، نقش مهم و کلیدی خود را در ارتقا امنیت ایفا می‌کنند

فرماندار گراش از پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مساعدت فرمانده نیروی انتظامی فارس، اعضای شورای تامین و مسئولین محلی و استانی و خیرین در جهت رفع مشکلات تقدیر کرد.

نماینده خیرین: گرفتن کمک از مردم برای نیوری انتظامی ساده نیست

در ابتدای جلسه سرهنگ محمد جواد اسلامی مهر فرمانده نیروی انتظامی گراش گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های نیروی انتظامی و ساخت پروژه ستاد فرماندهی این شهرستان ارائه داد. وی از مشارکت خوب خیرین امنیت ساز و تعامل مسئولین شهرستان در راستای ارتقاء امنیت تقدیر کرد.

قاسم فرسوده با اشاره به خواسته ساخت خانه‌های سازمانی برای نیروی انتظامی گفت: «با توجه به بافت شهرستان گراش بیشتر مسئولان ما غیر بومی هستند و نیاز به این موضوع احساس می‌شود ولی نیاز به وقت بیشتر است. این مشکل را من هم احساس می‌کنم و گاهی شرمنده مسئولان نیروی انتظامی یا سپاه یا ادارات دیگر می‌شویم.»

ابراهیم مهروری نماینده خیرین امنیت‌ساز گفت: «امروز همه انسان‌ها نیاز به آرامش و صلح دارند و نام نیروی انتظامی ارمغان‌آور آرامش است. کسانی که من به نمایندگی از آن‌ها صحبت می‌کنم بعد از شهرستان شدن گراش آستین را بالا زدند و کم نگذاشتند. هر چند کارهای خیلی زیادی در گراش انجام می‌شود اما این طوری نیست که راحت بتوانیم برای هر امری کمک بگیریم. ما برای ساخت مدرسه، مسجد یا بخش بهداشت به راحتی کمک می‌گیریم و مردم استقبال می‌کنند اما وقت بحث جاهایی مثل نیروی انتظامی پیش می‌آید گرفتن کمک ساده نیست.»

مهروری خواستار همراهی بیشتر دولت با خیرین شد و گفت: «ما می‌دانیم که مملکت مشکل دارد. اما خواسته ما این است که بخشی از خواسته‌های مردم برآورده شود تا ما بتوانیم برای کمک به سراغ مردم برویم و بعد برای بحث خانه‌های سازمانی هم ادامه بدهیم.»

در پایان این جلسه از طرف ستاد فرماندهی ناجا در استان فارس از آقایان عبدالکریم جعفری، خلیل غلامی، محمود فرسوده، ابراهیم مهروری، سید عباس جهانبانی، اکبر باقرزاده، قاسم فرسوده، رحمت مهیایی و محمد حسن مهرابی به عنوان خیرین امنیت ساز تجلیل شد

 

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. با سلام
    از اقای نماینده تقاضا داریم که اول محدوده گراش با لار مشخص شود و دوم ارتقا دانشکده گراش به دانشگاه است ،حیف بیمارستان و دانشگاه گراش نیست که به اسم لار تموم بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top