هفت‌برکه: ششمین شهید گمنام گراش صبح یکشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۹ در دانشکده علوم پزشکی گراش به خاک سپرده شد.

به گزارش هفت‌برکه مراسم وداع با شهید گمنام در عصر شنبه ۲۷ دی‌ماه با حضور سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزار شد. در روز جمعه نیز مراسم استقبال از شهید گمنام در روستاهای بخش مرکزی و شهر ارد برگزار شده بود.

13991028 Shahid 51

صبح سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم خاکسپاری شهید گمنام با حضور گرم مردم و مسئولین در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد. 

شهید گمنام دفن شده در گراش، سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است. به تدفین این شهید گمنام شمار شهدای شهرستان به ۱۲۹ نفر می‌رسد.

مجید غلام‌پور فرماندار گراش با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور به برکت خون شهدا است، اظهار داشت: اقتدار، آسایش، پیشرفت، عزت و امنیت امروز کشور مدیون شهداست و همه باید قدردان آن باشیم و از آرمانهای شهدا صیانت کنیم.

فرماندار گراش بر تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: توجه به توصیه‌ها و راهکارهای کاهش شیوع بیماری کرونا برای همه ضروریست و مردم بایستی با رعایت هشدارهای بهداشتی مانع از گسترش بیماری کرونا در جامعه شوند و یاریگر کادر درمان باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش دیگر سخنران این مراسم بود. بخشایش‌پور در ستایش از مقام شهید گفت: «شهدا منشا و مبدا حیات هستند، زمینی بودند اما زمین‌گیر نشدند. مقام شهادت اکتسابی است و باید در فعل و قول در این مسیر ماند. کسانی که شهید نشدند دال بر بدی آن‌ها نیست اما به برتری شهدا ما یقین داریم.»

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گراش گفت: «این جور نباشد که فردا این شهید عزیز فراموش شود. انشالله هیات امنایی، هیات فرهنگی و خادم‌الشهدایی تشکیل شود و برنامه‌ها در کنار این شهید جاری و ساری باشد.»

13991028 Shahid 31