بستن

هلال‌احمر در قامت یک مدعی، لیگ را شروع کرد

هفت‌برکه: هلال‌احمر گراش نماینده پیروز استان فارس در هفته اول لیگ برتر فوتبال جوانان بود.  

به گزارش هفت‌برکه بعد از مدت‌ها تعطیلی فوتبال در گراش، هلال‌ احمر به دلیل آماده نشدن زمین ورزشگاه شهدای گراش، در هفته اول لیگ برتر فوتبال جوانان کشوری، در زمین اختصاصی خود، میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود. ساعت ۱۴ از گروه اول سرخپوشان هلال‌احمر برابر سفیدپوشان ذوب‌آهن اصفهان قرار گرفتند.

ذوب اصفهان یکی از تیم‌های قدرتمند در رده سنی پایه است اما سرخپوشان گراش نشان دادند که رقیبی جدی برای قدرت‌های فوتبال ایران هستند و در گام اول این تیم اصفهانی را شکست دادند. در گروه اول رقابت‌های لیگ برتر 

این بازی حساس کشوری در زمینی که در واقع زمین تمرین هلال‌احمر است برگزار شد. با توجه به شرایط کرونا بازی بدون تماشاگر بود اما تماشاگران مشتاق از هر زاویه‌ای برای تماشای این بازی استفاده می‌کردند و تعداد از آن‌ها روی بام ساختمان هلال‌احمر و یا دیوار سنگچین‌ نظاره‌گر بازی بودند.

گل در سریع‌ترین زمان ممکن

جوانان هلال‌احمر در اولین دقیقه بازی و اولین حرکت با ضربه فاضل مرادی به گل رسیدند تا در ادامه بازی با خیالی آسوده بازی را ادامه دهند. فاضل مرادی در دقیقه ۲۳ نیز روی توپ برگشتی، از پشت محوطه جریمه شوتی را راهی دروزاه ذوب‌آهن کرد که واکنش دروازه‌بان توپ را به کرنر فرستاد.

نیمه اول در حالی به پایان رسید که جوانان سخت‌کوش هلال‌احمر اجازه خودنمایی به ذوب‌آهنی‌ها ندادند و بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

در بین دو نیمه حسین حسین‌زاده نماینده لارستان، خنج، اوز و گراش که در ورزشگاه حاضر بود به جمع بازیکنان و کادرفنی هلال‌احمر رفت و به آن‌ها خسته ‌نباشیدی گفت.

نیمه دوم با موقعیتی حساس برای ذوب‌آهن آغاز شد. اما مهاجم اول این تیم در شلوغ محوطه جریمه نتوانست به توپ ضربه بزند. با فروکش کردن فشار اولیه ذوب‌آهن، سرخپوشان یک بار دیگر بر بازی مسلط شدند.

اخراج مهدی احمدی بازیکن ذوب‌آهن در دقیقه ۷۴، خیال هلال‌احمر را راحت‌تر کرد. ذوب‌آهن با این وجود دوست نداشت از سفر ۸۰۰ کیلومتر به گراش دست خالی برگردد و حملات پراکنده‌ای داشت. برتری نفری هلال احمر سه موقعیت ضد حمله را برای این تیم ایجاد کرد اما صادق صداقت و فاضل مرادی نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کنند.

بعد از ۵ دقیقه وقت اضافه، با سوت داور کرمانی اولین جشن پیروزی هلال‌احمر در لیگ برتر برپا شد.

هلال‌احمر با ترکیب محمدرضا صابر، محمدامین یزدانجو، محمدرضا رضایی، محمدمهدی عزیزی، عرفان شیروانی، حسین فرجی، محمدجواد فتوت، فاضل مرادی، محمدرسول صدیق، صادق صداقت و امیرحسن خسروی به زمین رفت.  سینا واحدی و متین قره‌بیگی در نیمه دوم به زمین آمدند.

محمدرضا عسکری، سجاد احمدی و محمدتقی دهقان از کرمان داوری بازی را بر عهده داشتند و مجید افشار داور چهارم بازی بود.

منتظر آماده شدن ورزشگاه شهدا هستیم

قاسم فرسوده مدیرعامل باشگاه هلال‌احمر  در مورد شرایط برگزاری این بازی گفت: «هر چند دست تنها بودیم ولی خوشبختانه با همکاری خوب نماینده فدراسیون بازی امکان بازی در زمین هلال‌احمر فراهم شد. این زمین برای برگزاری بازی‌هایی در این سطح نواقص زیادی دارد و مثلا زمین فاقد رختکن تیم میزبان است.»

فرسوده در مورد زمین ورزشگاه شهدا گفت: «توقع ما این است برای بازی‌های بعدی هرچه سریع‌تر ورزشگاه شهدای گراش آماده شود و بازی‌ها را آنجا برگزار کنیم. این بازی‌ها آبروی فوتبال استان است و اگر همه نهادهای مرتبط همکاری کنند می‌توان آن را برای بازی آماده کرد.»

جواد آذربادگان سرمربی هلال‌احمر در مورد بازی گفت: «توقع بازی سختی را  برابر این تیم باسابقه داشتیم ولی روند بازی به شکل پیش رفت که بچه‌ها به خوبی بر بازی مسلط شدند و پیروز از میدان خارج شدیم. باید از تلاش همه بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی تشکر کنم که به هر زحمتی بود امکان برگزاری بازی را فراهم کردند و اولین سه امتیاز را به دست آوردیم.»

آذربادگان با تشکر از حضور مهندس حسین زاده گفت: «حضور نماینده مردم و گفتگوی او با بازیکنان مایه دلگرمی ما بود و امیدوارم با پشتیبانی ایشان و همکاری همه مسئولین نماینده شایسته‌ای برای شهرستان باشیم.»

موفقیت میزبان‌ها

در بازی‌های دیگر هفته‌ اول نیز تیم‌های میزبان موفق از زمین خارج شدند. بهترین پیروزی از آن تیم فولاد خوزستان بود که مس کرمان را با نتیجه پر گل ۴-۱ شکست داد.

ایمان سبز شیراز دیگر نماینده استان فارس در سیرجان ۱-۰ مغلوب گل‌گهر شد و شاهین شهرداری بوشهر هم با همین نتیجه شاپور دزفول را شکست داد.

 

هفته‌ اول لیگ برتر جوانان کشور

فولاد خوزستان ۴ – مس کرمان ۱ | گلزنان تیم میزبان: علیرضا باویه ۳گل – علی خیری | گلزن تیم میهمان: امیرحسین جعفری

شاهین شهرداری بوشهر ۱ – شاپور دزفول صفر | گلزن: ابوالفضل پولادی

هلال احمر گراش ۱ – ذوب آهن اصفهان صفر | گلزن: فاضل مرادی

گل‌گهر سیرجان ۱ – ایمان سبز شیراز صفر | گلزن: عبدالله نعیمی

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top