بستن

نهضت مدرسه‌سازی ادامه دارد: مدرسه رحمتی، کانون اکبری

هفت‌برکه: یک مدرسه در شهرک تازه‌ساز عظیمی و ساخت کانون پرورش فکری در محل یک مدرسه قدیمی تازه‌ترین حرکت خیرین مدرسه‌ساز گراش است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش آیین‌کلنگ زنی مدرسه خیرساز ۹ کلاسه حاج احمد رحمتی و کانون فرهنگی-تربیتی شادروان حاج درویش اکبری صبج امروز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۹ برگزار شد. 

در این مراسم با حضور سرافراز موصلی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس، امام جمعه، فرماندار و مسئول دفتر نماینده در گراش و  اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گراش، خیرین و نمایندگان خیرین برگزار شد.

مدرسه قدیمی اکبری، مجتمع فرهنگی می‌شود

کانون فرهنگی-تربیتی شادروان حاج درویش اکبری توسط وراث ایشان با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع ساخته خواهد شد. کانون فرهنگی-تربیتی شادروان حاج درویش اکبری دارای سالن اجتماعات و فضای تجاری خواهد بود که در خیابان درمانگاه گراش ساخته خواهد شد.

حاج احمد درویشی رییس پیشین آموزش و پرورش گراش در مورد مدرسه اکبری گفت: «این مدرسه از مدارس قدیمی گراش است که حاج درویش اکبری از گراشی ساکن کویت در دهه ۵۰ آن را تاسیس کرد و سال‌ها به عنوان مدرسه راهنمایی دخترانه استفاده می‌شد. مدتی مدرسه اکبری مدرسه ابتدایی بود و بعد به دلیل فرسوده بودن و وجود مدارس نوساز فعالیت آموزشی آن متوقف شد. در سال‌های اخیر این بنا به عنوان کانون ولایت در اختیار کمیته امداد بود و در حال حاضر آموزشگاه رانندگی مهر در آن مستقر است.»

ساخت مدرسه رحمتی در شهرک عظیمی

مدرسه ۹ کلاسه حاج احمد رحمتی به صورت خیرساز در زمینی به مساحت ۲۱۲۰ متر مربع و زیر بنا ۱۰۰۰ متر مربع و با هزینه بالغ بر چهار میلیارد تومان در شهرک عظیمی گراش ساخته خواهد شد.

حاج احمد رحمتی، حاج اصغر سبزواری و حاج طالب عظیمی به عنوان خیرین این پروژه علاوه بر هزینه ساخت، زمین مدرسه را نیز اهدا نموده اند.

تجهیز این دو واحد آموزشی و تربیتی بر عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس است.

جلسه خیرین مدرسه‌ساز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش دکتر مجید غلام‌پور فرماندار شهرستان گراش با ارج نهادن به فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه ساز، گفت: توسعه علم و دانش نیازمند ایجاد بستر و تجهیز فضای آموزشی است که خیرین مدرسه‌ساز طی چند سال اخیر به خوبی در این زمینه ایفای نقش کرده‌اند.

بعد از مراسم کلنگ‌زنی جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گراش با حضور مهندس موصلی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس، سید عباس جهانبانی، مسئول دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گراش در سالن مهرابی برگزار شد. 

 بررسی مشکلات و نارسایی‌های پروژه‌های خیرساز در حال اجرا مهمترین موضوع جلسه خیرین مدرسه‌ساز بود.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top