بستن

برای پیست موتورسواری سرعت، زمین رایگان می‌دهیم

هفت‌برکه: نماینده مردم در مجلس در یک روز تعطیل با موتورسواران گراش هم‌رکاب شد. مهمترین مژده‌ی حسین‌زاده برای موتورسواران، واگذاری زمین رایگان به سرمایه‌گذاران برای ساخت پیست موتورسواری سرعت (ریس) بود.

به گزارش هفت‌برکه، جمعه دوازدهم دی‌ماه ۱۳۹۹ گردهمایی موتورسواران شهرستان گراش با حضور مهندس حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لار، خنج، گراش و اوز؛ هومن خداپرست، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش؛ روسای هیات‌های ورزش گراش و نواب هیات موتورسواری شهرستان‌های خنج و اوز و لار در پیست موتورسواری مهاجر برگزار شد.

پیست موتورسواری مهاجر با مساحت ۱۰ هکتار در نزدیکی شهرک صنعتی گراش و منطقه اناغ قرار دارد. 

حسین‌زاده: نیروی انتظامی همکاری کند تا موتورها ثبت شود

مهندس حسین حسین‌زاده، نماینده مردم شهرستان‌های لار، خنج، گراش و اوز با بیان این که باید موتورهای گراش ساماندهی شود گفت: «از بودن کنار شما جوانان و مردم و انجام کار برای شما لذت می‌برم، قبل از این که به اینجا بیایم به من گفتند که خیلی از این موتورها قاچاق است و ما به گردهمایی نمی‌آییم، خوب نیاید، برای من فرقی نمی‌کند. در کل کشور اوضاع همین است و ما تولید داخلی نداریم. پس باید همین موتورهایی که وارد می‌شود را ساماندهی کنیم. من آمده‌ام که بگویم نیروی انتظامی و تعزیرات همکاری کنید تا موتورهای این‌ موتورسواران ثبت شود.»

مهندس حسین‌زاده با اشاره به ظرفیت موتورسواری در گراش افزود: «واقعا گراش ظرفیت خوبی دارد و ما قطب موتورسواری در کشور هستیم. در اتومبیلرانی خانم زمانی از رتبه‌داران هستند و باید به این ورزشکاران بها بدهیم. از شهرستان‌های اطراف برای ورزش به این پیست می‌آیند، این اهمیت و استاندارد بودن پیست را نشان می‌دهد، اما باید مسائل ایمنی را هم رعایت کنیم.»

نماینده مردم شهرستان‌های لار، خنج، گراش و اوز در خصوص کمبودهای پیست مهاجر قول همکاری و پیگیری داد و اظهار داشت: «ما پیگیر هستیم و امروز هم با معاون وزیر صحبت کردم و زمانی که برای افتتاح مجموعه جعفریان می‌آیند، بازدید میدانی هم خواهیم داشت. در خصوص پیست مهاجر هم نهایت همکاری را خواهیم داشت تا مشکلات آن مرتفع شود. برای پیست موتور ریس هم همکاری می‌کنیم و زمین رایگان در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار می‌دهیم و پیستی مناسب مردم فهیم شهرستان احداث خواهیم کرد.»

حسین‌زاده در ادامه ارتباط تلفنی با تقی‌زاده معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان داشت تا مشکلات این ورزشکاران را منتقل کند. معاون وزیر در این گفتگوی تلفنی گفت: «خدمت ورزشکاران آن دیار سلام و عرض ادب دارم و عرض کنم که من قبلا هم به آن منطقه آمده‌ام و مشاهده کردم که در مراسم استقبال موتورسواران شهر پیشرو بودند. ان شاالله که با فدراسیون هماهنگی خواهیم کرد و بازدید میدانی هم با شما انجام می‌دهیم تا نیازها شناسایی و کارهای لازم انجام شود. ما شما را نماینده حامی ورزش در فراکسیون ورزش می‌شناسیم و قدردان کارهای ارزشمند شما هستیم.»

بیضایی: به جایگاه بانوان در جامعه بخصوص در ورزش باید توجه ویژه‌ای کرد

علی بیضایی، رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان گراش، ضمن اشاره به سابقه شکل‌گیری هیات موتورسواری و اتومبیلرانی در گراش گفت: «هیات در سال ۹۰ شکل گرفته است و از آن زمان پیگیری‌های لازم برای واگذاری و احداث پیست مهاجر انجام شده است. مشکلات زیادی هم سر راه داشتیم که کم و بیش حل شده است، مجموعه ورزشی بیضایی یا همان پیست مهاجر در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در سال ۹۱ استارت خورد و در سال ۹۲ با برگزاری یک مسابقه استانی به بهره‌برداری رسید. تعداد زیادی موتور سیکلت از انواع مختلف در هیات به ثبت رسیده و زیر نظر ما است. امیدوارم که تعداد این اعضا بیشتر شود و بتوانیم مکانی ایمن، مناسب و در شان شما عزیزان مهیا کنیم تا این ورزش مهیج گسترش بیشتری پیدا کند.»

بیضایی با بیان اینکه گراش قطب موتورسواری است افزود: «رشته موتورسواری علی‌رغم ظرفیتی که در شهرستان دارد به جایگاه لازم نرسیده است، گراش قابلیت این را دارد که از لحاظ جغرافیایی و حضور خیرین و توان مالی عزیزان موتورسوار، ظرفیت تبدیل به قطب موتورسواری را دارد. پیست مهاجر تجهیز نشده است و اولین مشکلی که داریم انشعاب آب است که با ورود موتورها به پیست گرد و خاک بلند می‌شود و من شرمنده تماشاگران می‌شوم و بیشتر از ۱۰ موتورسوار هم نمی‌شود داخل پیست فرستاد چون گرد و خاک می‌شود و موتورها همدیگر را نمی‌بیند و این خطرناک است.»

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان گراش با اشاره به حضور بانوان در مسابقات اسلالوم گراش گفت: «برای موتور ریس زمین و پیست مناسب نداریم و باید در آسفالت رانندگی شود، نه تنها برای موتور ریس بلکه برای اتومبیلرانی که ظرفیت خوبی در شهرستان وجود دارد امکانات نداریم. تنها ورزشی که پوشش آن برای بانوان هیچ ممنوعیتی وجود ندارد همین اتومبیل‌رانی است که برای دوره اول وقتی در گراش برگزار شد استقبال بی‌نظیری شد. بانوان نباید از این رشته محروم شوند تا برای تمرین و مسابقه به استان‌های دیگر بروند. از آقای نماینده تقاضا دارم که به بانوان و جایگاه آن‌ها توجه ویژه‌ای شود چون استعداد زیاد داریم.»

خداپرست: پیست موتورسواری می‌تواند محل مناسبت تفریح جوانان باشد

هومن خداپرست، رئیس اداره ورزش و جوانان گراش، با بیان اینکه موتورسواری از رشته‌های پرمخاطب محسوب می‌شود گفت: «در شهری مثل گراش که این وسیله به صورت روزمره و گاهی حرفه‌ای مورد استفاده مردم خصوصا جوانان قرار می‌گیرد، ایجاد محیطی برای ورزش، تفریح و بروز هیجانات جوانی اهمیت دوچندانی دارد.»

خداپرست در ادامه گفت: «این پیست علاوه بر آمادگی برای مسابقات کشوری، می‌تواند به عنوان محل مناسبی برای ورزش جوانان منطقه و در عین حال آموزش عمومی و ارتقای مهارت‌های رانندگی مورد استفاده قرار گیرد.»

رئیس اداره ورزش و جوانان گراش با تشکر از زحمات همه مسئولان امر؛ بر رعایت کامل مسائل ایمنی و استانداردهای لازم تاکید کرد و عنوان داشت: «امیدوارم با بهسازی و ساماندهی این پیست شاهد گرایش بیشتر جوانان به ورزش و ایجاد مکانی برای تفریح، ورزش، آموزش و تخلیه هیجانات آنان باشیم.»

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top