بستن

تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان به تونل بالنگستان

هفت‌برکه: با پیگیری نماینده مجلس طلب پیمانکاران دو طرح مهم حوزه راه در جنوب فارس از طریق بانک ملی پرداخت می‌شود. 

به گزارش هفت‌برکه حسین حسین‌زاده نماینده لارستان، خنج، اوز و گراش در مجلس شورای اسلامی در جلسه معارفه فرماندار گراش از اختصاص ۳۰۰ میلیارد اعتبار خبر داد: «در جلسه با حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ۳۰۰ میلیارد جذب کردیم. ۲۰۰ میلیارد برای جاده جهرم – لار – بندرعباس و ۱۰۰ میلیارد برای تونل بالنگستان. به مدیرعامل بانک ملی گفتم اگر بودجه ندهید به مردم می‌گویم پول‌های‌تان را از بانک ملی بیرون بکشید.»

عملیات ساخت تونل شهدای خلیج فارس در گردنه بالنگستان ده سال پیش آغاز شد. این گردنه در مسیر ارد – فداغ قرار دارد و تاکنون عملیات حفاری آن به پایان رسیده است و اما هر از چند وقت عملیات ساخت این تونل به دلیل کمبود بودجه تعطیل می‌شود.

روابط عمومی دفتر نماینده در مجموعه خبری قدم ۲ جزییات بیشتری از این اعتبار را منتشر کرد: در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۹ در جلسه مشترک با مدیرعامل بانک ملی ایران و در ادامه جلسه مشترک با مجمع نمایندگان فارس با وزیر راه، از محل ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اعتباری بالغ ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل بزرگراه و آزادراه جهرم-لار-بندرعباس و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل شهدای خلیج فارس (بالنگستان) اختصاص یافت‌.

مهندس حسین‌زاده در این خبر از همکاری مدیران تدخل در جذب این اعتبار از جمله دکتر رضایی کوچی نماینده جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تشکر کرده است.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. با توجه به اسناد و اخبار قبل، مدیر کل سابق راه و شهرسازی لارستان اقای باقری فرد در سال ۹۸ از اختصاص ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه خبر دادند. ابتدا باید روشن شود این ۲۱ میلیارد تومان جذب شده است یا نه یا اینکه اگر جذب شده است قطعا باید پیشرفت پروژه عمرانی را شاهد باشیم. الان این پروژه در چه وضعیتی قرار دارد و با جذب این ۱۰۰ میلیارد قطعا تا ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ باید شاهد بهره برداری از آن باشیم. لطفا مدیر کل محترم راه اقای مهندس شبانی در این باره شفاف اطلاع رسانی کنند و این پروژه راکد رو قولش را به مردم بدهند که نهایتا چه زمانی به بهره برداری میرسد؟ کسانی که با بودجه سرو کار دارند و در جریان اختصاص و جذب آن هستند باید بدانند اختصاص بودجه تا جذب آن با هم تفاوت دارد. برای خیلی از پروژه ها بودجه اختصاص داده میشود و بعضا به مرحله قرار داد و نامه نگاری هم پیش میرود اما در مرحله جذب با مشکل بر میخورد. در واقع اداره کل را و اداره راه و مسکن شهرستان باید در جذب بودجه تلاش کنند تا این پروژه حیاتی به سرانجام برسد. قطعا هر گونه وقفه در پیگیری زمان طولانی تری باید منتظر افتتاح این تونل باشیم و هزینه های بیشتری هم پای دولت میفتد

    پس مردم گراش این انتظار را دارند که مدیر کل محترم در این رابطه شفاف سازی کنند و زمان بهره برداری از این پروزه را به مردم قول عملی بدهند

    همه ما میدانیم وقتی صحبتی از اختصاص بودجه به میان میاید به معنی جذب صددرصد آن نبست. برای جذب بودجه اختصاص داده شده نیاز است کار و تلاش شود و سندو اوراق محتویات و مطالبات پیمانکاران در جنب وجوش قرار گیرد

    با توجه به اینکه یک هم استان فارسی و همسایه گراش(جهرم)رئیس کمیسیون عمران مجلس برای دومین دوره متوالی هستند باید از این فرصت استفاده کرد و نهایت بهره را برد تا احداث جاده چک چک، تکمیل پروژه مجتمع اداری، ساخت کمربندی گراش، احداث تونل صحرای باغ تحت عنوان راه گراش_ صحرای باغ _ بستک بهسازی و ایمن سازی محور فداغ_ خلیلی، احداث راه ارد _ مز که از طرح های عنوانی ابرار است. بهساری ورودی روستاها و جاده‌ها در دستور جذب و اختصاص بودجه قرار گیرد

    و موضوع دیگر که مهم است و لازم است مدیر کل جدید در این باره اظهار نظر داشته باشند موضوع ارتقاء نمایندگی راه و شهرسازی به سطح اداره است با توجه به ضرورت راه اندازی مرکز راهداری و اینکه شهرستان‌های همجوار ما اداره مستقل با چارت و تشکیلات اداری هستند

  2. این جمله محشر هست : “به مدیرعامل بانک ملی گفتم اگر بودجه ندهید به مردم می‌گویم پول‌های‌تان را از بانک ملی بیرون بکشید.”
    واقعا بانکها در گراش باید مورد بازخواست قرار بگیرند که خیلی کم در توسعه و اشتغالزایی شهر کمک میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top