بستن

علامت سوال حسین‌زاده روی گزارش عملکرد فرودی

هفت‌برکه: جلسه تودیع و معارفه‌ی فرماندار گراش به محل مجادله بر سر گزارش عملکرد فرماندار تبدیل شد. اصغر فرودی اعلام کرد در ۷ سال گذشته، ۳۶۷ میلیارد تومان پروژه در شهرستان افتتاح شده است که ۷۵ درصد آن با بودجه‌ی دولتی بوده است. اما حسین‌زاده، نماینده مجلس، معتقد است این گزارش دروغ است و ۹۰ درصد بودجه طرح‌ها از طریق خیرین تامین شده است. معاون استاندارد هم خواهان شفاف‌سازی در مورد این گزارش شد.

صبح شنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۹ جلسه معارفه فرماندار جدید شهرستان گراش با حضور سید محمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، حسین حسین‌زاده، نماینده لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، و مدیران شهرستان برگزار شد.

جلسه قرار بود با حضور ۳۰ نفر برگزار شود، اما در عمل جلسه با حضور حدود ۱۰۰ نفر برپا شد. اصغر فرودی، فرماندار پیشین، گزارشی ۷۰ صفحه‌ای از فعالیت‌های ۷ساله خود منتشر کرده بود. این گزارش با اعتراض حسین‌ حسین‌زاده نماینده مجلس روبه‌رو شد.

در این جلسه، به ترتیب علی زمانی به عنوان سرپرست فرمانداری، حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش؛ اصغر فرودی، فرماندار پیشین گراش؛ حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، محمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس؛ و مجید غلامپور، فرماندار جدید گراش سخنرانی کردند.

مجید غلامپور اهل شهر وراوی در شهرستان مهر و دانشجوی سال آخر دکترای علوم سیاسی است. او آذرماه ۱۳۹۸ به عنوان نخستین فرماندار شهرستان تازه تاسیس بختگان معرفی شد و بعد یک سال به گراش می‌آید.

مسعود خواست‌خدایی نخستین فرماندار گراش بود که ۷ ماه بعد از شهرستان گراش، به این سمت منصوب شد. حمیدرضا کریمی‌فرد از مدیران صنعت برق دومین فرماندار گراش بود. مدتی بعد از شروع به کار دولت روحانی اصغر فرودی به فرمانداری گراش رسید و هفت سال در این سمت حضور داشت و از مهرماه حکم فرمانداری ویژه داراب را دریافت کرد.

نماینده: این گزارش عملکرد، جسارت به خیرین است

حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: «دیشب در منزل حاج مهدی نیساری بودیم و می‌گفت که حاج قاسم یک میوه‌ی رسیده بود.»

حسین‌زاده خطاب به فرماندار پیشین گراش گفت: «جناب فرودی این چندساله صادقانه خدمت کردند و زحمات زیادی کشیدند. آن چیزی که مهم است این است که مردم چه نمره‌ای به ما می‌دهند؛ اگر مردم راضی بودند و نمره قبولی دادند، خوشا به حال‌تان، و اگر مردم ناراضی بودند، تا ابد مدیون مردم این شهرستان هستید. شما گفتید که شهروند گراش هستید و گراش شهر قهرمانان است. گراش شهر ولایی و شهر خیرین است که صادقانه کار کردند.»

نماینده مردم در مجلس سپس از گزارش عملکرد فرودی انتقاد کرد و گفت: «آقای فرودی مطالبی عرض کردند که چند نکته به نمایندگی از مردم باید عرض کنم. بنا نبود عرض کنم ولی نمی‌توانم نگویم. شما فرمودید در ۳۰۰ پروژه، ۷۵ درصد بودجه دولتی و فقط ۲۵ درصد بودجه خیرین بوده است. بودجه سال ۹۸ این شهرستان ۱۶ میلیارد بوده است که از ۱۶ میلیارد، هشت میلیارد نفت و گاز تحقق پیدا نکرده است و در نهایت از ۸ میلیارد بودجه، اگر فرض بگیریم سالانه ۵۰ درصد تحقق پیدا کند، یعنی سالانه حدود ۳.۵ میلیارد بودجه دولتی که قطعا سال‌های قبل کمتر بوده است. یعنی ۳۰ میلیارد در هفت سال چند درصد از ۳۰۰ میلیارد می‌شود؟ من معتقدم ۹۰ درصد بودجه از خیرین و ۱۰ درصد از دولت بوده است. همه ما شرایط دولت را درک می‌کنیم. من وظیفه دارم این را بیان کنم.»

حسین‌زاده در ادامه گفت: «نمی‌خواهیم بگوییم، بودجه ۶۰ میلیاردی دانشکده زیر نظر وزارت بهداشت است. همین هفته گذشته ۳۰۰ میلیارد در حوزه راه از بانک ملی جذب کردیم. خدمت صادقانه باید بکنیم. این که بیلان دیگران را بیاوریم در لابه‌لای گزارش عملکرد خودمان، این جسارت به خیرین است. بنا نبود که این حرف را بگویم.»

نماینده: امام جمعه محور فعالیت‌ها در شهر باشد

حسین‌زاده خطاب به غلام‌پور گفت: «از این که قبول مسئولیت کردید تشکر می‌کنم. شما جوان نخبه‌ای هستید که دکترای علوم سیاسی و ۱۶ سال سابقه کار دارید. در بین گزینه‌های دکتر احمدزاده، شما را زیبنده مردم گراش تشخیص دادند. من امیدواریم با استفاده از تفکرات خودتان و همکاری و تعامل استانداری و محوریت امام جمعه، بتوانید قدم‌های خوبی بردارید.»

حسین‌زاده با نام بردن از تک‌تک کارکنان فرماندار گفت: «شما در فرمانداری مجموعه خوبی دارید و امیدواریم از ظرفیت این عزیزان استفاده شود. من تشکر می‌کنم از برادر ارزشی و برادر جانباز حاج قاسم [فرسوده] عزیز که نیروی دلسوز و خدوم هستند. استاد زمانی عزیز در وضعیتی که کمتر کسی قبول مسئولیت کردند تشکر می‌کنم. درست است نفرات رفتند و آمدند، ولی مجموعه خوبی دارید و امیدوارم از ظرفیت این عزیزان استفاده شود.»

حسین‌زاده یک بار دیگر تاکید کرد: «حتما محوریت امام جمعه محترم باشد و از ظرفیت سپاه و بسیج و ظرفیت مردمی آن‌ها استفاده کنید. شما جنوبی هستید و بافت فرهنگی و عمومی مردم را می‌شناسید. اگر در خدمتگزاری مردم گام برداشتید، شما را به عنوان خدمتگزار می‌شناسند. اگر ذره‌ای متوجه بشویم از این خطوط گذر کردید، اولین کسی که از مردم گراش اعتراض کند، خود من هستم.»

حسین‌زاده با تاکید بر توجه به همه شهرستان گفت: «شهرستان گراش با کمتر از ۳۰ روستا شهرستان کوچکی است و سرکشی به همه حوزه شهرستان داشته باشید و به همه شهرستان نگاه متوازن داشته باشید. بنده هم شبانه‌روز در خدمت شما هستم.»

موضوع ارتقا ادارات مورد تاکید نماینده بود: «بحث ارتقا ادارات مد نظر تمام مردم است. ۱۲ اداره ما نمایندگی است. این کار ناتمام باید انجام شود. نماینده سابق ما دکتر حسنی هم زحمت زیادی کشیدند ولی ۱۱ اداره مستقر نشده داریم. در مورد چالش‌های شهر گراش با این که ما جلسات متعددی برای حل معضل محمدآباد، سلطان‌آباد و شهرک آزادگان گذاشتیم، ولی متاسفانه اقدام عملی انجام نشد.»

حسین‌زاده با تاکید بر استفاده از جوانان، نخبگان و بانوان گفت: «ما انجمن بانوان نیک‌اندیش، شعر چشمه، حمایت از زندانیان، انجمن رواشناسی، فیلم و عکس ، نردبان و  ایکوموس داریم کمک کنید به ثبت سمن‌ها و انجمن‌ها که بازوهای خوبی در سطح شهر هستند. یک خستگی در ادارات داریم و شما یک آمایش و پالایش در ادارات داشته باشید. من کاملا پیگیر هستم و رصد می‌کنم.»

نکته آخر حسین‌زاده انتخابات پیش‌رو بود: «ما چند ماه آینده انتخابات را داریم و تجربه نشان داده که مردم گراش همیشه بیشترین آمار مشارکت را داشته‌اند. انتخابات عزت ملی ما است و انشاالله بدون هیچ حاشیه‌ای انتخابات پرشوری را داشته باشیم.»

معاون استاندار: بنای انتقاد باید بر انصاف باشد

احمدی‌زاده، معاون سیاسی استانداری فارس، با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت‌: «راز ماندگاری حاج قاسم سلیمانی چند محور دارد. نبوغ نظامی سردار سلیمانی شاخص بود و در سه میدان دفاع مقدس، مدیریت اشرار شرق کشور و در نهایت در مبارزه با داعش روحیه سلحشوری و جنگاوری ایشان بارز بود. ولایت‌مداری و عاشق و دلبسته رهبر معظم انقلاب بود. تعبد و معنویت داشت و یک دیپلمات برجسته بود و جذبه خاصی داشت.»

احمدی‌زاده در پاسخ به انتقادات حسین‌زاده به گزارش فرودی گفت: «اعتبارات، تنها اعتبارات استانی نیست. ما انواع اعتبارات ملی، مدیریتی و متمرکز وزارت‌خانه را داریم که سرجمع آن را آقای فرودی اعلام کردند و قطعا هم در مورد گزارش خود پاسخگو هستند. سال ۹۶ هم رهبری خیلی گله کرد که چرا تبلیغات نمی‌کنید و گزارش نمی‌دهید. اقای فرودی، حتما این ایراداتی که آقای حسین‌زاده داشتند را خیلی شفاف هم به ما و هم به آقای حسین‌زاده بدهید تا شبهه‌ای هم به وجود نیاید. به نظر من حتی خیلی از پروژه‌ها هست که هنوز تمام نشده را گزارش نکردید. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی کار را انجام داده است و خیرین به کمک آمده‌اند.»

احمدی‌زاده با تاکید بر منصفانه بودن نقدها گفت: «وقتی ما انصاف داشته باشیم همه می‌پذیرند ولی اگر بنای ما بنای انصاف نباشد، وضعیت کاملا تغییر می‌کند. در مجموع ۵۵ ماه دولت روحانی، مگر دولت را با تورم ۴۰ درصد تحویل نگرفت و در مقاطعی آن را تک‌رقمی نکرد؟ همین روحانی و همین دولت وزرا نبودند که نرخ رشد منفی به مثبت ۵ و ۶ درصد رسید؟ مگر ده میلیون در این دوره در بیمه سلامت رایگان بیمه نشدند؟ در یک سال ۲۵ هزار میلیارد تومان در همین استان پروژه افتتاح شده است آن هم در چه شرایطی؟ آن هم در زمان بدترین تحریم‌ها.»

معاون استاندار: خط و نشان کشیدن معمول جلسه معارفه نیست

احمدی‌زاده با اشاره به بحران موجود در استان فارس گفت: «از زمان استقرار تیم دکتر رحیمی در استانداری، ما هر روزه با بحران روبه‌رو بودیم. چه بحرانی طبیعی تا بحران غیر طبیعی؛ سیل سال ۹۸،‌ زلزله، آتش‌سوزی، ۷ آبان، اعتراضات آبان‌ماه، بیماری کرونا، تقسیمات کشوری و همین طور ادامه داشته است. همه‌اش بحران. در سطح ملی هم همین بوده است. ما اگر انصاف داشته باشیم به دل می‌نشیند. اتفاق‌های خوب هم افتاده است. این اتفاق‌ها فقط اتفاق دولت نیست. این کار نظام جمهوری اسلامی است. این قدر کار خوب و اتفاقات میمون و مبارک افتاده است، ولی روی دو سه نکته زوم می‌کنیم که مردم را مایوس و ناامید می‌کنیم.»

حسین حسین‌زاده در میانه صحبت‌های احمدزاده واکنش نشان داد و گفت: «شما مطالبی می‌فرمایید که دور از انصاف است. کجا دولت ۷۵ درصد کار کرده است و ۲۵ درصد خیرین کار کرده‌اند؟ این گزارش‌ها عین دروغ است.»

احمدی‌زاده در پاسخ گفت: «این جلسه کمی متفاوت بود از جلسات دیگر. فرماندار جدید دارد می‌آید و خط و نشان کشیدن معمول این جلسات نیست. مطالبی که عرض کردم، والله منظورم شخص شما نیست و دارم کلی مطلب را مطرح می‌کنم. ما از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم. ما انتخابات مهمی را پیش‌رو داریم و نیاز به نشاط سیاسی داریم.»

معاون استاندار فارس در توصیه به فرماندار جدید گراش گفت: «پاکدستی مهم‌ترین شاخص دکتر غلامپور است. عقلانیت و تدبیر مبنای کارتان باشد و از اقدامات خلق‌الساعه پرهیز کنید. سیاست ما ثبات مدیریتی است، ولی اگر مدیری کم کار است حتما بررسی کنید. با کمترین مانع، مردم باید بتوانند مدیر دستگاه را ملاقات کنند. امنیت یکی از اصلی‌ترین وظایف شورای تامین است و امنیتی که مردم مشارکت نداشته باشند، امنیت پایداری نخواهد بود.»

امام جمعه گراش: فرودی مسئول بااخلاقی بود

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، سخنان خود را با گرامی‌داشت یاد آیت‌الله مصباح یزدی آغاز کرد و گفت: «شاید بهتر بود این مراسم امروز نباشد چون جامعه ما عزادار است. البته تلنگری است که این روز مسئولیت همه را بیشتر می‌کند که حاج قاسم تندیس خدمت بود.»

امام جمعه گراش بخش‌هایی از نامه امام علی(ع) به قثم ابن‌العباس فرماندار کربلا را مرور کرد: «در مسئولیت‌گیری حساسیت باید بیشتر باشد. اگر غفلتی در بیت‌المال به وجود بیاید قابل جبران نیست. گاهی یک تصمیم نادرست کسی را از کار بیکار می‌کند یا کسی از دین خارج می‌شود و برای همین کار حساس است.»

امام جمعه گراش درباره فرماندار پیشین گراش گفت: «در دو سال و اندی که کنار آقای فرودی بودیم، مسئولی بااخلاق‌، حریم‌نگهدار و پیگیر بودند و اگر اختلاف سلیقه‌ای هم بود، خودش مستقیم ورود نمی‌کرد و به یکی از مومنین می‌گفت که حریم از بین نرود و برای ایشان در داراب آرزوی توفیق داریم.»

امام جمعه گراش خطاب به فرماندار جدید گراش گفت‌: «نماینده لیستی شامل پنج نفر به من داد که با مشورت با امامان جمعه نظر من روی شما بود و امیدواریم از این انتخاب پشیمان نشویم و امام جمعه بختگان هم نظر مثبتی داشتند. گراش مثل بعضی جاها نیست که کنسرت توی آن عادی باشد. اینجا این حساسیت‌ها هست. از نظر امنیتی کمترین آسیب‌های اجتماعی را در اینجا داریم. در برخی مسئولین سستی و خستگی داریم. انشاالله یک حرکتی در راستای خدمت به مردم و نظام انجام داده شود.»

امام جمعه بعد از سخنرانی این نکته را هم یادآور شد: «امیدوارم این قضیه سرپرستی در گراش جمع بشود. فرماندار بود، شهردار بود، جهاد بود…»

فرودی: خودم را شهروند گراش می‌دانم

اصغر فرودی فرماندار پیشین گراش گفت: «هم می‌خواهم کوتاه صحبت کنم و هم یک عملکرد هفت‌ساله است که کم نیست. از قبل خدمتِ مردم گراش ارادات داشتم و در این هفت سال این ارادت بیشتر شد و خود را یک شهروند گراشی می‌دانم.»

فرودی در مورد فعالیت هفت‌ساله خود گفت: «دفترچه عملکرد را شخصا تهیه کرده‌ام و هر گونه اشکال و ایرادی بوده هم جوابگو هستم. در مجموع سیصد پروژه با هزینه ۳۶۷ میلیارد تومان افتتاح شده است. ۷۵ درصد یعنی ۲۷۲ میلیارد تومان از بودجه دولتی بوده است و ۹۵ میلیارد تومان از طرف خیرین و سرمایه‌گذاران هزینه شده است.»

فرودی سپس مروری بر مهمترین پروژه‌های افتتاح شده در ۱۳ حوزه کلیات، راه، گازرسانی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، مسکن، امنیت، بهسازی روستایی، ادارای، خدمات شهری، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، اقتصادی و ورزش در ۷ سال گذشته داشت: «در حوزه راه بزرگره گراش – لار، بزرگراه گراش – اوز و فاز اول تونل بالنگستان طرح‌های اصلی بود. شش کیلومتر جاده چک‌چک کشیدیم که بیشتر نتوانستیم. در حوزه گازرسانی انتظار داریم تا پایان سال به همه نقاط گازرسانی شود و گراش سومین شهرستان سبز استان قلمداد شود.»

فرودی با اشاره به همکاری خیرین گفت: «در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش با همکاری خیرین بزرگوار کارهای بزرگی انجام شده است. در حوزه امنیت شهرستان گراش هر سال به عنوان یکی از شهرستان‌های امن معرفی می‌شد.»

فرودی در مورد سیاست کلی خود گفت: «به حمدالله در سطح شهرستان کارهای خوبی انجام گرفت. یکی از سیاست‌های من دادن آرامش بوده است چون در سایه آرامش است که می‌توان کار کرد. من همه مردم و خلق الله را از خودم برتر حساب می‌کردم و آن‌ها را تکریم می‌کردم. در این مدت قطعا کمبودها و قصورات داشتم که از همه طلب حلالیت می‌کنم. من یک طرفه همه کسانی را پست سر من حرف زدند را عفو می‌کنم و از مردم می‌خواهم که من را عفو کنند.»

فرودی مانند همیشه سخنان خود را با تلمیح و شعر به پایان برد: «هر که ما را یاد کرد ایزد مر او را یار باد/ هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد / هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی/ هر گلی از باغ وصلش بشکفد بی‌خار باد/ در دو عالم نیست ما را با کسی گرد و غبار / هر که ما را رنجه دارد، راحتش بسیار باد.»

غلامپور: من مدیر مستقل هستم

مجید غلامپور، فرماندار جدید گراش و آخرین سخنران این مراسم، با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: «خوب است مراسم امروز بود که همه ما درس بگیریم که با خدمت صادقانه می‌توانیم در قلب مردم جای داشته باشیم و رحلت آیت‌الله یزدی را  هم تسلیت عرض می‌کنم.»

غلامپور درباره پذیرش این مسئولیت گفت: «پذیرش مسئولیت یک فرصت طلایی برای خدمت به مردم است. مردم هر موقع مسئولین خواسته‌اند حضور پیدا کرده‌اند و کوچک‌ترین کار خدمت به این مردم است.»

فرماندار جدید گراش با اشاره به زادگاه خود شهر وروای گفت: «من غریبه نیستم و جنوبی هستم. مردم گراش با مردم منطقه وراوی و مهر مراوده داشته‌اند. این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. گراش در بحث خیرین زبانزد خاص و عام است و در همه زمینه‌ها خوش درخشیده‌اند و همچنان نیاز است که با همدلی حضور پیدا کنند. سرآمد این خیرین زنده‌یاد شیخ احمد انصاری است که یک شخصیت ملی است.»

غلامپور درباره برنامه خود برای شهر گراش گفت: «به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان اهداف و برنامه‌هایی دارم. هدف کوتاه‌مدت ما بحث دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز است در جایی که کشور ما درگیر مسائل مختلف است. انتخابات آبروی نظام است و در این فضا ما نیازمند وحدت و همدلی و ایجاد امید و نشاط هستیم که مردم را به پای صندوق‌های رای بیاوریم. حضور حداکثری با گزارش خدمات به مردم محقق می‌شود. هدف کوتاه‌مدت دیگر، مدیریت بیماری کرونا است که حدود ۱۰ ماه می‌گذرد. اولویت دولت هم انتخابات، سلامت، معیشت و امنیت است. خدا را شکر گراش جزو شهرستان‌های امن است و با همکاری شورای تامین این امنیت را تقویت کنیم.»

غلامپور در معرفی شخصیت خود گفت: «من جاهای مختلف مدیریت کرده‌ام و کمتر حرف می‌زنم و بیشتر عمل می‌کنم. بهتر است هر کسی در راستای وظایف قانونی خودش عمل کند. من مدیری مستقل هستم و خوشحال می‌شوم کاری انجام دهم که در گوشه روستای آغصه بگویند خدا پدر و مادر فلانی را بیامرزد.»

فرماندار گراش در درخواستی از معاون استاندار و مدیرکل تقسیمات کشوری استانداری گفت: «انشاالله دهستان فداغ که ۱۳ هزار نفر جمعیت دارد، پیگیری کنید که به بخش تبدیل شود.»

زمانی: به همان اتاق معاونت برمی‌گردم

علی زمانی، سرپرست فرمانداری گراش، نخستین سخنران این جلسه بود: «دوست داشتیم جلسه با‌شکوه‌تر و و در فضای بزرگتری برگزار شود که به خاطر شرایط کرونا امکان آن وجود نداشت. بعضی از روسای ادارات و اعضای شورای ادارات را دعوت نکرده‌ایم که امیدوارم گلایه نکنند.»

زمانی در گزارشی از اقدامات سه‌ماهه خود در سمت سرپرست فرمانداری گفت: «اگر کاری انجام شده حاصل کار جمعی و خدمت دولت بوده است. تشکیل تعاونی شهرستان، آبرسانی به شهر ارد از طریق سد سلمان. به حمدالله مشکل گراش‌لند رفع شد و آماده فعالیت مجدد است. تشکیل انجمن حمایت از زندانیان، پیگیری جایگاه عرضه نفت سفید از مهمترین اقدامات انجام شده است.»

علی زمانی در مورد ادامه کار خود گفت: «من نوکر مردم هستم و سی سال نوکری مردم را کرده‌ام و بعد از این هم بر می‌گردم به همان اتاق معاونت که بودم.»

در پایان این مراسم، دو لوح تقدیر  از طرف استاندار فارس و کارکنان فرمانداری خطاب به فرودی خوانده و حکم فرمانداری گراش با امضای وزیر کشور به مجید غلامپور داده شد. بخش پایانی جلسه در سالن فرمانداری، گرفتن عکس‌های یادگاری بود.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

18 نظر

  1. خداحافظ مسئول راحت‌طلب، ناکارآمد و بی‌برنامه!!!
    در سیاهی کارنامه تو همین بس که از خبرنگار برای یک نظرسنجی شکایت کردی!

  2. بنده بعنوان یک بی طرف هم از نماینده محترم انتظار دارم با مستندات ثابت کند که فرودی دروغ می گوید و هم از جناب فرودی انتظار است که بیلان کار را منتشر کند اگر ثابت شد که نماینده دروغ می گوید باید آقای حسین زاده از نمایندگی استعفا دهد و اگر آقای فرودی نتوانست اثبات کند باید از فرمانداری داراب کنار برود در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسول دروغ و حاشیه ساز نمی خواهیم این گوی و این میدان حضرات منتظریم

  3. خداحافظ فرمانداری بشدت ترسو و وابسته دولت
    فرودی حامی دولت بود تا مردم . و هیچ وقت از نیروهای بسیجی و انقلابی حمایت نکرد و تند ترین انتقادات رو به این افراد داشت . (صوت موجود)

    اقای فرودی این صندلی ها به کسی وفا نکرده بساط دولت که جمع شود بساط صندلی شما هم ……

  4. از ماینده مردم انتظاری به جز این نیست. آقای فرودی اگر هم در حرفش صادق بود، نباید خدمات دولت و خیرین را مقایسه کند. خیرین تاج سر گراش هستند، دولت موظف است کار کند برای مردم اما خیرین دارند به یک وظیفه اخلاقی عمل می‌کنند. در ضمن درخواست داریم تا آن گزارش عملکرد فرودی منتشر بشود تا ببینیم این سیصد میلیارد کجا هزینه شده است. نکند که حقوق پرسنل ادارات را هم دارن جزو فعالیت خودشان حساب میکنن؟

  5. از خصوصیات بارز جناب اقای فرودی پرونده سازی بود که متاسفانه حرکت بسیار زشت و ناجوانمردانه از طرف اقای فرودی بوده و است و ایشان لیاقت و شایستگی هیچ فرمانداری ندارند. ضایع کردن بیت المال از جمله کارهای دیگر ایشان در شهرستان گراش بود. بردن برق برای جایی که روستا نیست و ساکن ندارد. کشیدن جاده برای نخلستانی که ساکن ان نیست. پول برای قناتی که کسی بهره و ثمره ای از ان ندارد…..
    نمیدانم چرا باید هرکس به گراش میاید لامردی باشد. اقای فضلی نیز چون یار و غار اقای فرودی است بهتر است برود و همدست ایشان در پرونده سازی ها و هدر دادن بیت المال است…..

  6. چرا امام جمعه محترم خود را سخنگوی مردم می داند؟؟؟ چه کسی گفته در شهرما کنسرت نباید برگزار شود؟ جناب امام جمعه گراش ولایت خراسان نیست که شما خودرا همه کاره و قیم کردم مردم بدانید.

  7. اقای فرودی من چند دلیل برای اومدن شما به این مراسم نمیبینم اگر چیز دیگه هست بفرمایید؟
    ۱.خودنمایی جلو نماینده استاندار که من اینکارا رو کردم
    ۲.هنوز منافعی در فرمانداری گراش دارین و ناراحتین که رفتین
    ۳. بدنبال توجیه عملکرد ضعیف خودتان هستید
    ۴.مردم گراش رو زود باور فرض کردی و هنوز امار میدی
    ۵.چه کسی و چرا شما رو دعوت کرده و به شما اجازه سخنرانی داده
    ۶.چرا دست از سر گراش برنمیدارید؟

  8. امیدوارم آقای فرودی جای دیگه ای بهتر از گراش عمل کند. امیدوارم خبرنگاران داراب رو به حساب بیاره و حداقل روز خبرنگار ازشون تقدیر کنه. والا ما تو گراش از نظر ایشون هیچ وقت خبرنگار حساب نمی‌شدیم و همیشه همون آدم های تکراری مورد تقدیر واقع میشدن. مهم نیست اما هنوز یادم نرفته توی جلسه ای حرف ما رو شنیدن و سکوت کردن و حرف و عوض کردن. یعنی به هیچ حسابمون کردن. و اما آقای غلامپور خدا کند کمی تنوع توی کارشون باشه و به همه توجه داشته باشه نه فقط همون آدم های تکراری.
    و آقای نماینده. اینکه تو یک همچین جلسه ای نسبت به حرف های آقای فرودی واکنش نشون دادن ما رو امیدوار میکنه با کسی رودربایستی نداره و همه جا از حق دفاع میکنه. مهم نیست جلسه تودیع و معارفه باشه یا هر جای و هر جلسه ای دیگه. البته تا جایی که ایشون و شناختم این حرکت از ایشون انتظار می‌رفت. ما همه امیدمون توی کاهلی و بی‌توجهی مسولین به هر قشری از مردم این شهر، به آقای نماینده است که از حق ما مردم دفاع میکنه.

  9. جناب امام جمعه محترم
    یا تعریف “اخلاق” را در کتب دینی و علمی اشتباه نوشتن یا شما در تمجید از فرماندار، تعریف جدیدی از “اخلاق” ارائه کرده اید.
    هر چه می‌نگریم, آنچه که باید باشد و آنچه که هست با هم همخوانی ندارد!!!

  10. سلام قولامن رب رحیم
    قثم بن عباس فرماندار مکه بودندنه کربلا
    ضمن تشکر ازامام جمعه بابت اشاره به نامه ۶۷نهج البلاغه؛
    بخش هایی از این نامه که حضرت به فرمانداران گوشزدمی کنندرایادآورمی شویم تافرماندارجدیدسرلوحه برنامه های خودقراردهند:
    ۱-هم صبح هم عصر،بنشین وبه کارهای مردم رسیدگی کن
    ۲-بانخبه ها و اندیشمندان شهرمشورت داشته باش
    ۳-نبایدبین تو ومردم،واسطه ای باشد؛رودررومشکلات مردم رابشنو
    ۴-افرادیکه به کمک تومحتاج اند،ازملاقات محرومشان نکن
    ۵-ضمن رسیدگی به مشکلات همه مردم،برای مناطق محرومی چون زورآباد،محمدآباد،سلطان آبادو…بیت المال بیشتری خرج کن.

    همیشه موید باشید

  11. فرماندار جدید اگر صداقت دارد باید مسئله محدوده را پیگیری و حل کند وگرنه معلوم می شود او هم مثل فرودی، مهره و دست نشانده لار است

  12. امام جمعه محترم چرا از جانب مردم می‌گوید که در گراش کنسرت عادی نیست!؟
    اگر عادی هم نباشد مقصر امثال شما، اطرافیانتان، همفکرانتان هستید که اساسا هیچ ارتباطی به بطن جامعه و توده مردم ندارید!

  13. برای با اخلاق بودن باید کمتر دروغ گفت
    باید مردم دار بود
    باید صداقت داشت
    باید و باید ….

  14. امام جمعه خودتان را قیم مردم و حاکم مردم ندانید اینجا قم و مشهد نیست نکند خیال کردید علم الهدا هستید که گراش این را نمی خواهد آن را نمی خواهند گراشی خودش حرف خودش را می زند وکیل و وصی نمی خواهد حاج آقا

  15. چه خیانت هایی که خودی و بیگانه به شهر کردند و صدایی از معتمدین و بزرگان شهر در نیامد.
    این مسئولین همه میان و میرن ما باید فکری به حال خودمون کنیم.حسین زاده به تنهایی نمیتونه حرف بزنه و دفاع کنه، همه ما به گردن این شهر و ۱۲۵ شهید آن حقی دارین.
    مراقب باشیم با سکوت خود خون این عزیزان را پایمال نکنیم.

  16. آقایی که تریبون دستته و و خودت رو وکیل وصی ۴۰هزار شهروند گراشی میدونی اینجا مملکت خراسان نیست که شما بخواین مانع از برگزاری کنسرت توی گراش بشین بهتره کمی به افسردگی وسایر مشکلات روحی مردم توجه داشته باشین و دست از عناد و دشمنی با هنر بردارین در زمان مشروطه برخی ها مانع از تاسیس دبیرستان دخترانه میشدن حالام میگن کنسرت مختلط رو اجازه نمیدیم ۵۰سال دیگه به این افکارتون میخندن بس کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 نظر
scroll to top