بستن

آمار کرونا در گراش: مبتلایان بیشتر، فوت‌های کمتر

هفت‌برکه: روابط عمومی علوم پزشکی آمار ۱۰ ماهه حضور کرونا در شهرستان گراش را منتشر کرده‌ است. مقایسه این آمار، با آمار ملی نکات جالب توجه‌ای دارد.

تعداد فوتی‌های کشور ۵۵ نفر در هر صد هزار نفر کل جمعیت است. این آمار در گراش ۳۰ نفر در هر صد هزار نفر است که تقریبا نصف متوسط قربانیان کرونا در کشور است. نجات جان هر بیمار جای تقدیر دارد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت حدود ۱ درصد از جمعیت کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. این آمار در شهرستان گراش ۳ درصد است. البته باید در نظر داشت این آمار مربوط به افرادی است که تست داده‌اند و ممکن است تعداد بسیار زیادی به کرونا مبتلا شده اما از آن مطلع نباشند. در واقع زیاد بودن تعداد مبتلایان نشانه تعداد زیاد تست‌های انجام شده و بیماریابی به نسبت خوب است.

نسبت ابتلا به افراد فوت شده در آمار جهانی و ملی حدود ۵ درصد است یعنی از هر ۱۰۰ نفر مبتلا به کرونا ۵ نفر فوت‌ می‌کنند. این آمار در شهرستان گراش ۷ دهم درصد است یعنی از هر ۱۰۰ نفر مبتلا به کرونا کمتر از یک نفر فوت کرده‌ است که نشان دهنده کیفیت کار در مرحله درمان است.

این آمار نشان می‌دهد با تلاش پرسنل بهداشت و درمان، بیماری‌یابی کرونا به خوبی انجام شده است و تعداد زیادتری بیماران مبتلا شناسایی شده‌اند. این کار باعث شده است درمان افراد سریع‌تر آغاز شود و همچنین مبتلایان با آگاهی از بیماری خود کمتر باعث انتشار بیماری شوند.

از سوی دیگر ظرفیت خوب بیمارستان گراش باعث شدن بیشتر افراد از خدمات درمانی مناسب برخوردار شوند و کمتر بیماری به دلیل تراکم بیمارستان، جان خود را از دست بدهد.

کرونا همچنان می‌تازد و حفظ کیفیت درمان نیازمند کنترل و شناسایی تعداد بیماران است. شهروندان با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند از افزایش یک باره بیماران و ضعیف شدن شبکه بهداشت و درمان جلوگیری کنند. ساده‌ترین کار در این راه زدن ماسک و دوری از تجمعات است.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top