بستن

مجوز سه بیمارستان جدید در گراش صادر شده است

هفت‌برکه: سه گروه متفاوت خیرین، پیگیر ساخت بیمارستان‌های جدید در شهر گراش هستند. 

۱۱ آبان‌ماه ۹۹ نشست خبری هیات رییسه علوم پزشکی گراش برگزار شد. یکی از سوالات مطرح شده در مورد مخالفت هیات رییسه با تاسیس بیمارستان دوم در گراش بود. دکتر احمد عبداللهی، رییس دانشکده، درباره رویکرد گسترش بیمارستان‌ها گفت: «مخالف بیمارستان دوم نیستیم، مخالف موازی‌کاری هستیم. از افتخارات ما این است که تعداد بیمارستان‌ها را زیاد کنیم.»

به گزارش هفت‌برکه، این بیمارستان‌ها شامل بیمارستان نازایی و بیماران زنان به کمک حاج حسین سعادت، بیمارستانی به همت حاج محمدحسن حسنی و یک بیمارستان خیریه با کمک گروهی خیرین است.

رییس دانشکده علوم پزشکی با اشاره به تک بیمارستانی بودن دانشکده گراش گفت: «وقتی ما به وزارتخانه می‌رویم، به عنوان یک دانشکده تک بیمارستان هستیم. ولی وقتی به افتخارات بیمارستان مانند جراحی قلب یا ناباروری نگاه می‌کنیم، خوشحال می‌شویم. ما بحث‌های فوق‌تخصصی را با قدرت ادامه خواهیم داد و این پشتوانه ما برای آینده روشن است.»

دکتر عبداللهی در مورد بیمارستان دوم گراش گفت: «از افتخارات ما این است که تعداد بیمارستان‌ها را زیاد کنیم و از قِبل آن دانشکده گسترش پیدا کند. قطعا بیمارستان دوم توسط حاج حسین سعادت ساخته می‌شود و مدت‌هاست مجوز آن صادر شده است. خودشان هم پای کار هستند. این بیمارستان برای درمان ناباروری و بیماری‌های زنان است. محل و پول آن آماده است و چندین بار برای کلنگ‌زنی پیگیری کرده‌اند. الان مرکز ناباروری در بیمارستان و خانه قدیمی‌شان انجام می‌شود که مقداری ناهماهنگی به وجود می‌آورد. قرار است آنجا مرکز جامع ناباروری و بیماری‌های زنان باشد و دوست داریم فرد بزرگی برای کلنگ‌زنی بیاید و امتیاز هم بگیریم.»

دکتر عبداللهی از مشارکت حاج محمدحسن حسنی برای ساخت بیمارستان سوم خبر داد: «بیمارستان سوم را مهندس وقارفرد و تیم‌شان پیگیری می‌کنند. در زمان حیات حاج شیخ احمد انصاری، ما به اتفاق آقای وخشوری به دیدار حاج محمدحسن حسنی رفتیم و آنجا شیخ احمد و آقای حسنی تلفنی صحبت کردند. حاج محمدحسن حسنی گفت من ۴۰ میلیون درهم وجوهات دارم و شیخ احمد گفت شما هر چقدر زمین می‌خواهید در همین مجموعه علوم پزشکی به شما می‌دهیم و بیا بیمارستان بساز که تا وقتی شما بسازید، بیمارستان قبلی هم فرسوده می‌شود و این مسیر به کمک آقای حسنی و حاج قاسم وقارفرد برای ساخت یک بیمارستان چندطبقه به پیش می‌رود.»

شاید بحث‌برانگیزترین مورد بیمارستان خیریه گراش است که از طریق بنیاد بیماری‌های خاص پیگیری می‌شود. دکتر عبداللهی در مورد این بیمارستان گفت: «بیمارستان دیگر بیمارستان خیریه‌ای است که عده‌ای دیگر از دوستان پیگیری می‌کنند و مجوزهای آن صادر شده است و قرار است بیمارستانی باشد که خیریه ساخته بشود، خیریه تجهیز شود و خیریه تعرفه بگیرند و خیریه بچرخد و خدمات بدهد.»

رییس دانشکده علوم پزشکی در مورد حساسیت برای صدور مجوز بیمارستان‌ها گفت: «اگر ما بدون برنامه تعداد بیمارستان‌ها را زیاد بکنیم جریان بیمارستان دوم اوز پیش می‌آید. بیمارستانی ساخته شده است و آماده است و گفته می‌شود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و وزارت‌خانه گفته که چه کسی گفته بیمارستان بسازید؟ الان بیمارستان ساخته شده و شرط راه‌اندازی آن تعطیلی بیمارستان قدیمی است.»

شورای راهبری دانشکده علوم پزشکی گراش به ریاست نماینده مجلس تشکیل می‌شود. دکتر عبداللهی گفت: «برای جلوگیری از اسراف بیت‌المال، ما با حضور دکتر حسین‌ حسین‌زاده یک شورای راهبردی تشکیل داده‌ایم تا برای افرادی که در حوزه بهداشت و درمان کار کنند تصمیم‌گیری شود که نه اسراف شود و نه سدی جلو خیرین قرار بگیرد و کنار بکشند. ظلم به مردم جنوب است که یک عملی که در خنج و بیرم انجام می‌شود، بیمارستانی بسازیم که همان کار را انجام دهد. بیایید پول خیرین را به سمتی ببریم که دردی از مردم دوا شود.»

دکتر عبداللهی با اشاره به برخی کارهای موازی گفت: «این مساله فقط در گراش نیست. بعضی‌ها را‌ه‌ افتادند که چون دکتر عبداللهی جراحی قلب آورده ما هم جراحی قلب می‌خواهیم. این چه اصراری است؟ یا رادیوتراپی چون توی گراش است، ما هم بیاوریم. وزیر هم مخالف است دوباره‌کاری شود و مثلا در فاصله ۱۵ کیلومتری دو مرکز رادیوتراپی داشته باشیم.»

دکتر عبداللهی تاسیس بیمارستان‌ها را به صورت فوت تخصصی لازم می‌داند: «بیمارستانی در گراش لازم است که کار فوق‌تخصصی بکند. درد مردم لار و گراش و بندرلنگه در همین‌جا باید درمان شود. آپاندیس و فتق در گراش و لار و اوز عمل می‌شود. من مخالف این نیستم که بیمارستان زیاد شود، بلکه مخالف موازی‌کاری هستیم که کاری در بیمارستان امیرالمومنین انجام می‌شود در یک بیمارستان دیگر هم انجام شود. مثل ناباروری که این کار شده است. بیاییم زیر چتر مهندس حسین‌زاده کارهایی انجام شود که در آینده به آن افتخار کنیم.»

بخش‌های دیگر این نشست خبری به زودی در گریشنا منتشر می‌شود. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

11 نظر

  1. بیمارستان های جدید باید ماموریت گرا شوند و هر کدام خدمات خاص خود ارائه دهند.
    بیمارستان فعلی امیرالمومنین فوق تخصصی شود.
    بیمارستان آقای سعادت بیمارستان زنان و زایمان شود مثل بیمارستان حافظ شیراز
    یکی از بیمارستان ها مخصوص کودکان باشد.مثل بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز یا بیمارستان دستغیب
    یکی از بیمارستان ها اعصاب و روان باشد جاش در جنوب خالیه.
    این بیمارستان ها نیازمندی های گراش و جنوب است و با تعریف حوزه تخصصی برای هرکدام هیچ لطمه ای هم به بیمارستان فعلی یادگار بزرگ شیخ احمد وارد نمی کند و سرمایه هیچ خیری هم هدر نمی رود. و اینکه لازم نیست بیمارستان جدید ۲۰۰ تختخوابی باشه بیمارستان های تخصصی معمولا ۳۳ تختخوابی هستند مثل بیمارستان شوشتری شیراز
    لطفا این پیشنهاد به اطلاع دکتر عبدالهی و دکتر محقق و دکتر محسن زاده برسانید.

  2. سلام
    به خاطر خودخواهی همشهریان عزیز گراشی متأسفم ، کاش مجوز بیمارستانی با هزینه ی دولتی یا خیر ساز برای یکی از توابع شهرستان گرفته میشد تا اهالی فداغ و خلیلی نخواهنذ به بیرم بروند یا اردی ها به اوز و خنج ، امیدوارم در قیامت در پیشگاه خداوند جوابی داشته باشند .

  3. سلام
    من درمانده هستم
    چندین سال هست بخاطر بیماری مزمن میروم شیراز با خیلی مراکز خصوصی و دولتی شیراز هم آشنا هستم. بسیاری از این مراکز رونق و درآمد شان با مریض ها منطقه خودمان هست ناراحت میشوند و اگر از دستشان ساخته باشد کارشکنی میکنند و اجازه نمیدهند که کار مردم در لار وگراش انجام بشود.سود میلیاردی از کجا بیاید اگر در لار و گراش مشکل مردم حل شود؟ خودم شاهد بودم که چقدر تحقیر میکن مردمی که از منطقه جنوب میایند از نجابتشان سو استفاده میکنن.برای یک عمل که در لار و گراش هم انجام میشود به کمک دلال های که دارن گاهی تا بیست برابر پول گرفته میشود..انشاا… با استفاده صحیح از خیرین و تقسیم کارها بین بیمارستانهای منطقه انشاا مشکلات مردم اینجا حل بشه.

  4. بیمارستان اقای حسنی و بیمارستانی که موسسه حمایت از بیماران خاص و همکاری مجمع خیرین سلامت و خیرین حوزه سلامت علیرغم مخالفت بعضی ها بالاخره بعد از ماهها مجوز ساخت آنها گرفته شد نه موازی کاری است و نه خللی در کار بیمارستان امیر المومنین بوجود میاورد بیمارستان پیشنهادی موسسه حمایت از بیماران خاص مخصوص بانوان است که در ایران نمونه آن وجود ندارد و بیمارستان آقای حسنی که با پیگیری نماینده خیر اقای مهندس قاسمعلی وقارفرد و تلاش اعضای مجمع خیرین سلامت پس از چندین بار سفر به تهران و ملاقات با رییس کمسیون بهداشت و درمان مجلس و بعضی از مسولین وزرات و تشریف فرمایی قایم مقام مجمع خیرین سلامت کشور و مشاور ویزه وزیر بهداشت درمان به گراش و بازدید از نزدیک و تشخیص نیاز ساخت بیمارستان فوق تخصصی مجوز ساخت ان صادر و تفاهم نامه ساخت بین جناب آقای حسنی و نماینده ایشان جناب آقای مهندس وقارفرد و مجمع خیرین سلامت منعقد گردید که مقرر شد جناب اقای حسنی به زادگاه خود گراش تشریف بیارند که متاسفانه به قضیه شیوع کرونا و ممنوعیت سفرها گردید ضمنا این بیمارستانها با بیمارستان اوز فرق دارد چرا که خیرین گراش متقبل شده اند تمام هزینه های ساخت و تجهیز ان و حتی هزینه و مخارج ان نیز پس از افتتاح تا زمانیکه بیمارستان هزینه های خود را ذر میاورد بپردازند بیمارستان اوز فقط ساخت ان خیر عزیز متقبل شده اند و لدا وزارت بهداشت از تجهیز ان بعلت وضعیت اقتصادی و کمبود بودجه در حال حاضرخودداری مینماید بیمارستان ناباروری و نازایی هم جناب آقای حاج یعقوب سعادت نماینده بانی خیر حاج حسین سعادت و رییس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت گراش با جدیت و تلاش شبانه روزی دنبال ساخت آن هستندو انشاءالله هر چه زودتر شاهد افتتاح و راه اندازی ان باشیم و بر عزت و افتخار مردم ولایی گراش بخصوص خیرین عزیز افزوده شود .

  5. شما همین یک بیمارستان که وجود داره درست مدیریت کنید دوم وسوم پیش کش اگه خیر میخواد بیمارستان بسازه ودکتر نداشته باشیم هیچ دردی از مردم دوا نمیشه خیرین عزیز اگه در حوزه مسکن سرمایه گذاری کنن و جوانانمان به مسکن برسن هم ازدواج صورت میگره هم سرمایه خیرین دوباره بر میگرده هم جلو مسکن گران قیمت گرفته میشه

  6. سلام در مورد درمانگاه ارد که مجوز شبانه روزی ان سالهاست از وزارت بهداشت اخذ شده اقای مهندس مساح گفته جمعیت ارد ۶۷۰۰ نفر است پ امکان شبانه روزی نیست اقای مساح این امار جمعیت مال کی هست الان در ساعت غیر اداری اگر کسی به درمانگاه مراجعه کنه باید منتظر بشه تا دکتر از خونش بیاد تازه در روزهای تعطیل داروخانه هم تعطیله ولی دکتر هست دکتر بدون دارو مگه میشه

  7. بیمارستان امیر المومنین خودش با این همه ساختمان چند بیمارستان حساب می شود .اگر ساخت بیمارستان خصوصی با امکانات به روز برای کل منطقه باشد خوب هست .بیمارستانی که موجب شود به شیراز و تهران نرویم .امکانات خیلی خوب هست .بیمارستان تامین اجتماعی یکی سهم دانشکده علوم پزشکی گراش هست .قرار نست بیمارستان بزرگ اشد دو و یا سه ساختمان کوچک داشته باشد ولی دارای امکانات و خدمات کافی ست .مجوز بینارستان ها را در ساختمان کوچیک فراهم کنید

  8. با سلام درود و خدا قوت به همه خیرین عزیز.
    اهالی شریف بخش های ارد و فداغ و توابع شهرستان گراش توجه بفرماییند که خیرین شهر گراش همت میکنن و استین بالا زدن جهت ساخت بیمارستان و…
    بوجه دولتی نیست که شما ناراحت میشید.
    هر کسی با پول شخصی خودش میتونه هر جای خرج کنه

  9. “کَمِ وَ لِهِ بِشِ اَچِ” و
    “آو وَ لِهِ برکه پُر اَچِ” متأسفانه این ضرب‌المثلها برای همه‌ی داشتنیهای خوب توی دنیا صدق میکنه. مکانها و مردمانی که از سر تقدیر کائنات 😏 یا تقصیر بالادستیها 😡 از خیلی مواهب زیبا و دوست‌داشتنی و حتی خیلی مهم محروم شده‌اند.
    به قول شاعری:
    “آخرین برگ سفرنامه‌ی باران اینست که زمین چرکین‌‌ست”

  10. من تعجب معاون درمان ام هر وقت کاری باهاش داشته باشی اصلا نیست!!! دانشگاه تو اتاق اش بری میگه دکتر نیس بری بیمارستان اونجا هم نیست. عایا کسی پیگیر حضور دکتر تو مجموعه دانشگاه هست؟؟
    فکر کنم باید وقت اداری داخل خونه ش ملاقاتش کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top