بستن

طرح‌های جوانان روی میز فرماندار

صبح یکشنبه سوم دی ماه تعدادی از جوانان گراشی با فرماندار شهرستان دیدار کردند.

این دیدار به منظور بررسی و بیان مشکلات و درخواست رفع آنها بود. همچنین در این دیدار طرح «حمایت از بچه‌های استثنایی» نیز مطرح شد.

این طرح حمایتی شامل راه اندازی انجمن حمایت از افراد استثنایی است که علاوه بر آموزش درسی به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های این افراد می‌پردازد. این طرح معنوی مورد استقبال کریمی فرد فرماندار  گراش قرار گرفته و با ابراز خرسندی گفت: من خوشحالم از این که شما جوانان گراشی این گونه به فکر شهرتان هستید و کاملا خودجوش دست روی نقطه‌ی فراموش شده‌ی جامعه گذاشته‌اید و با نیت پاکتان خواستار کمک به معلولان شده‌اید.

کریمی‌فرد پس از ابراز موافقت و حمایت خود در جهت به ثمر نشاندن این طرح، در مورد مراحل لازم برای اجرای این انجمن مردم نهاد گفت: پس از به ثبت رساندن این انجمن، گام اول رایزنی با خیرین برای تامین منابع مالی است. اگر این حمایت مالی انجام بگیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. باید در راستای بستر سازی و جلب اعتماد خیرین گام هایی برداریم که با توجه به نیت خیر و الهی که پشت این طرح می‌باشد این حمایت به زودی انجام می‌گیرد.

در این طرح گام دوم شناسایی افراد استثنایی این شهرستان و همچنین توابع مربوط است. که این افراد به گروه‌های مختلفی تقسیم میشوند. از جمله: افراد معلول، کم توان ذهنی-جسمی-حرکتی، ناشنوا و … که از این بین، آموزش افرادی که در گروه کم توان ذهنی شناسایی می‌شوند به مراتب سخت‌تر از افراد دارای انواع معلولیت‌های دیگر است که این همت والایی میطلبد که در روحیه خداپسندانه و فعال شما نهفته است.

گام بعدی آموزش این افراد است. برای آموزش این افراد باید بحث آموزشی آن در سطح بالایی باشد. استفاده از کادر مجرب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا آموزش اینگونه افراد نیاز به توانایی، تجربه و حوصله‌ی بالایی دارد.

کریمی فرد در راستای کمک به این طرح اعلام کرد: از جانب فرمانداری هر کمکی که لازم باشد تا جایی که مقدور است دریغ نمی‌کنیم. همچنین انجام همکاری‌های لازم با این طرح نیز بر عهده خانم فروزش مسئول امور دهستان ها و شوراها گذاشته می‌شود.

در حاشیه این دیدار مشکلات دیگری هم مطرح شد که مهمترین این مشکلات کم توجهی به رشته های فنی در گراش مخصوصا در دبیرستان‌های دخترانه، کمبود کادر مجرب برای تدریس دروس تخصصی رشته ریاضی-فیزیک در دبیرستان‌های دخترانه شهرستان و همچنین عدم برگزاری کلاس‌های کنکور است. فرماندار در این باره گفت: کانون طه و موسسه آموزش قلم چی می‌تواند برای کمک به دروس اختصاصی شما مفید باشد.

همچنین دیگر دغدغه این جوانان کمبود حمایت و تشویق در مورد موفقیت‌های درسی از سوی مسئولین شهر بود. که فرماندار امیدوار بودند با برگزاری همایش‌هایی همچون همایش روشنای علم این حمایت پر رنگ‌تر شود.

کریمی فرد در میان صحبت‌ها از خیرین گله‌مند بود که در راستای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ی شهرستان و همچنین در زمینه‌ی احداث مراکز صنعتی و تولیدی از جمله کارخانه‌ها که بخشی از نیازمندی های گراش است با وجود درخواست‌های مکرر هیچ قدمی برنداشته‌اند.

فرماندار شهرستان گراش به عنوان توصیه به این جوانان گفت: من روحیه‌ی فعال و فرهنگی شما را تحسین می‌کنم اما درس همیشه در اولویت است. این روحیات و دغدغه های فرهنگی شما نباید به درستان لطمه بزند. وقتی شما از نظر علمی جایگاه خود را ارتقاء دادید آنوقت است که نگاه‌ها معطوف شما می‌شود و شما راحت تر می‌توانید به اینگونه فعالیت ها برسید.

در پایان  وبلاگ “هر جوان یک مشاور” نیز برای دریافت نظرات و هم فکری‌های مفید همشهریان و همچنین استفاده از ایده‌های ناب مردم به خصوص جوانان گراش معرفی شد.

6 نظر

  1. انشالا که به زودی زود و با همکاری مسوولین, جوانان دختر گراش نیز از همه امکانات در بحث آموزشی برخوردار شوند تا یگ گام دیگر, در جهت پیشرفت بار علمی شهرستان, برداشته بشه/.

    توجه به معلولین جسمی و ذهنی هم میتونه کار خیلی مفید و خداپسندی در جهت افزایش توانایی عزیزان معلول باشه.

    امید است که این طرحها با همت خیرین و توجه مسوولین به این امر, هر چه زودتر به مرحله ی اجرا برسه/.

    با تشکر از گردآورنده.

  2. با عرض سلام خدمت دوستان گرامی.
    این جلسه با درخواست برخی دانش اموزان و دانش جویان دختر شهرستان برگزار شد . دانش جویان و دانش اموزان پسر شهرستان
    هم هر وقت درخواست ملاقات و برگزاری جلسه داشتند می توانند درخواست کتبی خود را به فرمانداری بفرستند .در ضمن وبلاگ هر جوان یک مشاور اماده دریافت نظرات شما می باشد ./با تشکر

  3. خیلی فکر خوب و خدا پسندانه ای هست
    واقعا به این جوانان که اینقدر به فکر شهرستان و مردم ناتوان هستند باید بالید
    از اینجا از کسی که این طرح رو مطرح کرده است یه دست خوش حسابی و خدا قوت میگم
    خمچنین از اینجا بنده اگه کاری از دستمون بر میاد اعلام امادگی میکنم
    هر کمکی از دست ما برمیاد دریغ نمیکنیم
    فقط اطلاع رسانی کنید که ما در جریان کار قرار بگیریم
    ممنون از همه عزیزان مخصوصا فرماندار توانمند جناب اقای کریمی فرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top