بستن

محرومیت یک‌ساله از شبکه‌های اجتماعی به خاطر یک استوری

هفت‌برکه: محسن مهرابی، فعال اجتماعی، از حکم محرومیت یک‌ساله‌ی خود از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

در بخشی از حکم صادره که مهرابی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، آمده است: «به جهت اعمال مجازات تکمیلی حکم به ممنوعیت متهم مذکور به عضویت در گروه‌های اجتماعی (در شبکه‌های اجتماعی از قبیل واتس‌آپ و دیگر شبکه‌های اجتماعی) به مدت یک سال صادر و اعلام می‌دارد.»

محسن مهرابی در مورد اتهام خود گفت: «موضوع به انتشار یک مطلب در زمان اوج کرونا برمی‌گردد که در آن از عدم حضور تعدادی از مسئولین در زمان بحران انتقاد کرده بودم. این انتقاد با پیگرد دادستان روبه‌رو شد و با وجود دفاع انجام شده، منجر به صدور حکم شد.»

محسن مهرابی در مورد مراحل رسیدگی گفت: «حکم یک سال محرومیت از شبکه‌های اجتماعی در دادگاه گراش صادر شد. ما به حکم در دادگاه تجدید نظر اعتراض کردیم اما اعتراض ما به جایی نرسید و حکم تایید شد. هفته گذشته حکم محرومیت و حکم تعلیقی به من ابلاغ شد و به همین دلیل برای احترام به حکم دادگاه از همه گروه‌های واتساپی خارج شده‌ام و صفحه‌های شخصی‌ام در شبکه‌های مجازی را بستم.»

مهرابی در مورد واکنش خود به رای صادر گفت: «این حکم را ناعادلانه می‌دانم ولی تابع دستور قضایی هستم. مردم باید مسیر مطالبه‌گری از مسئولین را پیش بگیرند و این پرونده‌ها خللی در این مسیر ایجاد نخواهد کرد. من هم در حال حاضر در تهران هستم و در ادامه همان روند عدالت‌طلبی با یک گروه در سطح ملی همکاری دارم که هدف آن مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت است.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

18 نظر

  1. کمی آقای مهرابی تند و تیز صحبت می کنند .اینقدر بالادست وجود دارد که شما کسی و پشیزی نیستید .نباید از مسئولین انتقاد کرد و فقط نظاره گر بود وگرنه در لیست سیاه می روی و دیگه اجازه فعالیت نداری .

  2. محسن را از نزدیک می‌شناسم و باور دارم که دغدغه‌مندی‌اش با نیات خیر همراه است. هرچند که امروز مقام‌ها قصد خشکاندن ذوق و پشتکار چنین جوان‌هایی دارند اما یقین دارم که آینده‌ی این شهر و این مملکت در دستان آدم‌هایی مثل او خواهد بود. بی‌شک با رویش ناگزیر جوانه کاری نمی‌شود کرد!

  3. سلام قولا من رب رحیم
    اگراین حکم ، صرفاً برای یک انتقاد بوده ، باشدت و حدّت آن را محکوم می کنیم چه اینکه امام علی ع به رغم معصوم ورهبرجامعه بودن می فرمودند:من درکارهایم ازخطاواشتباه ایمن نیستم لذاازمن انتقادکرده ومشورت دهید(خطبه۲۱۶نهج البلاغه)
    همیشه موید باشید.

  4. هر کس به طریقی ..
    اینم به این طریق میخواد خودشو مطرح کنه و بگه من هستم! من بزرگ هستم!
    البته بماند که حکم دادگاه هم حکم مسخره و بچه بازی میمونه تا یک حکم قضایی

  5. انتقاد تا تهمت و افترا خیلی تفاوت داره، در جوامع امروزی افراد مطالبه گر در پی مسیر درست جهت اصلاح امورات مردم هستند ولی آقا محسن به نظر من خیلی تند صحبت میکنه و انتظار میرفت پس از این همه پرونده شکایت بر علیه ایشون یکی به نتیجه برسه، ظاهرا راه مطالبه گری اشتباه بوده
    یه مثلی است که میگن جز راست نباید گفت، هر راست نباید گفت

  6. سلام
    با این خبر ناخوشایندچیزی از این فرزند صالح گراش کم‌ نمیشود
    مردم بی بصیرت و منفعل برخیزیدعدم حمایت از محسن که نماد جوان بروز و انقلابی گراش هست موجب خاموشی صدای حق خواهی و بی خبری مردم از امور میشود
    پیشنهاد میدهم در حمایت از این جوان مبارز روز جمعه موبایل هایمان را در کریدور حسینه اعظم گراش قبل نماز در جمع کنینم بنویسیم
    حمایت جمعی مردم گراش
    غلامعباس جعفری

  7. متاسفانه شهر کوچک ما که احاطه شده با افراد کوچک مغز هیچ حرف کوچکی نمی‌توان زد چون هر حرفی به هر نحوی گفته بشه ممکنه به طریش قبای کسی بر بخوره. ایشون اگر اشتباه گفتند باید توی همون رسانه تکذیبیه رو بزنه و عذرخواهی کنه و اگر راست گفته که دیگه این همه داد و بی داد و هوار راه انداختن نداره. هر چند با شناختی که من از محسن دارم هیچ وقت بی اساس حرفی نمی‌زنه. انتقادها خلاصه شده توی یک صندوق فلزی که با خط نستعلیق روش نوشتن «صندوق انتقادات و پیشنهادات»

  8. این حکم به این میمونه که یک نفر داره فحاشی می کنه دادگاه بهش بگه برو اونورتر فحش بده.
    خوب با یک سیم کارت و هویت دیگه به کارش ادامه میده

  9. اقای مهرابی من و شما همدردیم.واسه منم یه حکم مسخره ای زدن.
    متاسفانه ازادی بیان وجود نداره.
    کشوری که بنیانگذارش منشور حقوق بشر رو نوشته، تو خود کشورش ازادی بیان و حقوق بشر رعایت نمیشه.
    به امید ازادی…
    متاسفم واسه مغزهای کوچک زنگ زده.

  10. سلام
    ابتدا یک موضوع مهم اینه که چرا این سایت چرا این موضوع براش مهمه
    موضوع دوم باید دونست که چرا این فرد به دادگاه کشیده شده است و لذا باید بیشتر فکر کرد برخی ها در حال تغییر نگرش مردم هستند و این حقیقت است پس امیدواریم به خودتان بیایید و حقیقت را بگویید

  11. مگه برای هر حکمی زمانی برای درخواست تجدید نظر وجود نداره؟ کشاندن اعتراض بین مردمی که شاید به روال قانونی وارد نیستن درسته بنظرتون؟
    بهتر نبود بجای عمومی کردن حکم، از طریق مجاری قانونی مطالبه شون رو برای تغییر حکم اقدام کنه؟

  12. در جواب آقا یا خانم ر.ق
    اگر به متن خبر توجه کرده باشید اشاره شده که در تجدید نظر نیز حکم محرومیت تایید شده پس نخوانده و ندانسته سخن نگو!

  13. در جواب اون عزیزی که استناد به خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه کرده بودند یه مقداری دقت بیشتری بکنیم حضرت میفرماید من خودرا برتر از ان که اشتباه کنم و از ان ایمن باشم نمیدانم مگر ان که خداوند مرا حفظ فرماید(بدون کمک خدا معصوم نیستم).نکته همینجاست من کاری به این مساله مورد بحث ندارم اما استناد به این کلام بدون در نظر گرفتن قبل و بعد خطبه و تفسیر اون برداشتهای بدی ایجاد میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 نظر
scroll to top