بستن

اولین واکنش نماینده به طرح پرورش شترمرغ

هفت‌برکه: نماینده مردم در مجلس، موضوع واگذاری زمین برای طرح پرورش شترمرغ را بررسی مجدد می‌کند.

با به جریان افتادنِ دوباره‌ی واگذاری زمین برای طرح پرورش شترمرغ، این موضوع در فضای مجازی گراش بازتاب زیادی داشت و گروه دوستداران محیط زیست نیز به دنبال جمع‌آوری طومار برای مخالفت با این طرح هستند.

پیش از این، سایت هفت‌برکه در اردیبهشت ۱۳۹۸ خبری در مورد این طرح منتشر کرده است (خبر در هفت‌برکه). با مخالفت‌های به وجود آمده، طرح دچار تغییراتی شده است. محل طرح از تنگ‌آب به بعد از محدوده روستای زیارت منتقل شده است و مساحت طرح نیز تغییر پیدا کرده است. 

هفت‌برکه برای پیگیری موضوع، ابتدا به سراغ مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، رفت و در روزهای آینده سعی خواهد کرد جنبه‌های مختلف این طرح بحث‌برانگیز را بررسی کند.

مهندس حسین‌زاده نماینده لارستان، خنج، گراش و اوز در پاسخ به خبرنگار هفت‌برکه گفت: «در مورد این طرح تاکنون مشورتی با نماینده نشده است و اگر مجوزی صادر شده است، مربوط به قبل است. برای اظهار نظر باید جزییات طرح را مطالعه کنیم.»

حسین‌زاده گفت: «در کل ما به دنبال تشویق سرمایه‌گذاری در شهرستان هستیم، چون ایجاد اشتغال که از شعارهای من بوده است، بدون سرمایه‌گذاری ممکن نیست. برای همین طرح‌های موجود و نیمه‌کاره‌ی سرمایه‌گذاری در چهار شهرستان را دوباره بررسی می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران تشویق به اجرای طرح‌های خود شوند.»

حسین‌زاده با اشاره به نگرانی‌ها در مورد اجرای طرح گفت: «موارد مطرح شده در فضای مجازی را من هم دیده‌ام. نگرانی مردم با توجه به متراژ مطرح شده است که نیاز است مراجع صادرکننده مجوزها با شفافیت پاسخگوی افکار عمومی باشند.»

حسین‌زاده در پاسخ به سوال امکان اجرایی بودن طرح گفت: «همان‌طور که گفتم باید جزییات را دید و به خاطر همین در سفر بعدی به حوزه انتخابیه، در این مورد جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم. در بحث سرمایه‌گذاری خط قرمز ما حفظ منافع عمومی است. با توجه به جایگاه نظارتی نماینده مجلس، طی شدن مراحل قانونی به صورت صحیح هم اهمیت دارد. برای تصمیم‌گیری درست در مورد امکان اجرایی بودن طرح، باید سابقه‌ی سرمایه‌گذار در طرح‌های قبلی بررسی شود.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top