بستن

قلم انسولین فقط در داروخانه بیمارستان توزیع می‌شود

هفت‌برکه: چندماهی است که برخی از انواع قلم انسولین در بازار کمیاب و نایاب شده است. با اوج گرفت کمبود انسولین دیروز ۲۷ مهرماه بیماران هشتگ #انسولین_نیست در توییتر اعتراض خود را بیان کردند. در گراش نیز مخاطبان هفت‌برکه از کمبود قلم انسولین گلایه‌مند هستند.

دکتر هدی موغلی مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی گراش در مورد وضعیت قلم انسولین در گراش گفت: «همانند کل کشور کمبود قلم انسولین در گراش هم وجود دارد و به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم که قلم انسولین به صورت متمرکز و فقط از طریق داروخانه بیمارستان توزیع شود.»

دکتر هدی موغلی در مورد نحوه توزیع انسولین گفت: «توزیع انسولین در داروخانه بیمارستان صبح‌ها انجام می‌شود و با توجه به موجودی داروخانه قلم انسولین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.»

موغلی گفت: «از طریق سازمان غذا و دارو پیگیر هستیم و هر وقت سهیمه ارسال شود در اختیار داروخانه بیمارستان قرار می‌گیرد. بیماران می‌توانند با مشورت پزشک معالج خود در صورت امکان از انسولین ایرانی که در داروخانه‌ها موجود است استفاده کنند.»

معاون غذا و درمان در مورد تعداد افراد نیازمند به انسولین گفت: «آمار بیماران در اختیار معاونت بهداشت است اما در مجموع در جنوب کشور نسبت به نقاط دیگر کشور میزان ابتلا به دیابت و نیاز به انسولین بیشتر است.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top