هفت‌برکه: هشتمین سوگواره عکس عاشورایی گراش با اعلام نفرات برتر از دیدگاه تماشاگران به کار خود پایان داد.

به گزارش هفت‌برکه، آیین اختتامیه هشتمین سوگواره عکس عاشورایی گراش به صورت خصوصی با حضور مهدی آیینه‌افروز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، جواد آب‌افکن، رئیس انجمن فیلم و عکس شهرستان گراش و جمعی از عکاسان و فعالان فرهنگی در سالن سینما فرهنگ گراش برگزار شد.

سوگواره امسال به صورت غیر رقابتی برگزار شد. در بخش آرا بازدیدکنندگان فاطمه هرمی، هادی افشار و نازنین کشاورز به ترتیب بیشترین رای را از بازدیدکنندگان نمایشگاه به دست آوردند که با اهدای جوایزیاز آنان تقدیر شد.

مهدی آیینه‌افروز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش گفت: «امسال به نسبت سال‌های گذشته عکاسان استقبال خوبی برای شرکت در سوگواره نداشتند و در مجموع ۳۶ عکس از ۱۳ عکاس به سوگواره راه پیدا کرد، امیدواریم در سال‌های بعد این استقبال بیشتر شود.»

مجید افشار، دبیر برگزاری هشتمین سوگواره عکس عاشورایی گراش با اشاره به اینکه سوگواره سال بعد به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود گفت: «در تلاش هستیم که برای سال بعد سوگواره را به صورت منطقه‌ای برگزار کنیم. امسال حدود هزار نفر بازدید کننده داشتیم که امیدواریم در سال‌های بعد توجه  و بازدید مردم بیشتر و عکاسان هم استقبال بیشتری داشته باشند. از حامیان مالی و معنوی این دوره تشکر می‌کنم.»

بخشی از برنامه پایانی نقدهای عبدالرضا راستگو،بر آثار ارسال بود و راستگو گفت: «خیلی از عکس‌های امسال دچار مشکل اساسی بودند و حتی تصمیم داشتیم در بخش گزینش رد کنیم ولی تعداد شرکت‌ها و آثار بسیار کم بود و برای انتخاب آثار خیلی سخت نگرفتیم. البته که در بین این آثار عکس‌های خوبی هم به چشم می‌خورد. برای هر عکسی که می‌گیرید وقت بگذارید و دقت کافی داشته باشید تا ببیننده هم برای دیدن اثر شما وقت بگذارد.»

علی افشار، فاطمه هرمی، فاطمه فتح‌پور، فروزان دادخدایی، عبدالحمید یوسفی، ابوالفضل روانبخش، هادی افشار، زینب پورشمسی، نازنین کشاورز، مسعود فتوحی، کوثر حسن‌زاده، محمد شکوهی و فاطمه ابراهیمی ۱۳ عکاس شرکت کننده در هشتمین سوگواره عکس عاشورایی بودند که با اهدای لوح از آن‌ها تقدیر شد.

از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، هیات رزمندگان اسلام شهرستان گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت برکه، موسسه خیریه شباب البرکه، استودیو عکاسی پلک، خدمات چاپ گراشیک و اپل سراج حامیان مالی و معنوی هشتمین سوگواره عکس عاشورایی با اهدای لوح تقدیر شد.

همچنین از حمید بهرامی، علی‌اصغر امانی، فاطمه ابراهیمی، مسلم پورشمسی، مهسا فروزان، زینب کوزلی، نازنین قزلی جهرمی عوامل برگزاری و فعالان فرهنگی در دوره‌های قبل نیز در این برنامه تقدیر شد.

13990718 Aks Ashoora 15