هفت‌برکه: گروه نردبان در سال چهارم فعالیت خود، پایگاه تخصصی انتخاب رشته کنکور ۹۹ را در چهار مرحله برگزار کرد.

علی مهیایی، مسئول برگزاری این رویداد، در مورد نحوه برگزاری پایگاه انتخاب رشته کنکور ۹۹ گفت: «در این کارگاه که از تاریخ ۳۱ شهریور تا ۳ مهرماه برگزار شد، حدود ۱۱۵ مراجعه‌کننده داشتیم که نشان‌دهنده‌ی اعتماد دانش‌آموزان و شهروندان به نردبان است.»

این پایگاه با اخذ مجوزهای بهداشتی از ستاد کرونا، با حضور کارشناسان بهداشت محیط و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله تخصیص اتاق‌های مجزا برای هر رشته و نوبت‌دهی آنلاین برگزار شد.

در این سلسله کارگاه‌ها، گروه نردبان برای نخستین بار بر نقش والدین در پروسه انتخاب رشته نیز دست گذاشته بود. عارفه فردوسی، از اعضای نردبان، می‌گوید: «نکته قابل توجه در خصوص این پایگاه، برگزاری کارگاه‌های توجیهی والدین و آشنایی آنها با نقش خود در پروسه‌ی انتخاب رشته بود که به عنوان مرحله‌ی اول در نظر گرفته شد. لازم به ذکر است گفت‌‌وگو و توجیه والدین برای نخستین بار در سلسله کارگاه‌های انتخاب رشته نردبان در ۳ سال اخیر بوده که با حضور ۲۳ نفر از والدین و با ارائه فاطمه مهروری، فارغ التحصیل روانشناسی، و محمد صادق نوروزی، فارغ‌التحصیل رشته مشاوره، برگزار شد.»

معرفی دوره‌های تحصیلی و آشنایی با اصطلاحات تخصصی و فرایند انتخاب رشته، موضوع مرحله دوم «پایگاه تخصصی انتخاب رشته» بود که با حضور مجید زارعی، فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت تهران، و محمد‌صادق نوروزی برای ۳۷ نفر از داوطلبین از شهر‌های گراش، لار و ارد برگزار شد.

مرحله سوم پایگاه با هدف مشاوره روانشناسی فردی، چینش رشته، انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل با ثبت‌نام ۳۸ نفر از داوطلبین کنکور سراسری در یک کارگاه نیم‌روزه برگزار شد و پس از وقفه یک‌روزه به منظور آماده‌سازی اولویت‌های داوطلبان در خصوص انتخاب رشته، دانشگاه و شهر توسط خود داوطلبین، مرحله‌ی چهارم با نام‌نویسی ۵۳ داوطلب از شهر‌های گراش، لار، داراب، ارد، فداغ، مرودشت و جهرم جهت نهایی کردن انتخاب رشته توسط ۲۲ مشاور و رتبه برتر صورت گرفت.

فاطمه حسین‌نژاد، از اعضای این گروه، درباره این کارگاه‌ها گفت: «نکته قابل توجه درباره این کارگاه، حضور مشاورین منطقه‌ای از شهرهای، گراش، اوز، ارد و لار و همچنین استقبال داوطلبین از شهرهای مختلف استان فارس بود. همچنین امسال بیشترین استقبال را از سوی داوطلبین سایر نقاط شهرستان داشتیم که می‌بایست در اینباره، از بخشدار مرکزی و همچنین آقای راهپیما، مدیر مدرسه فداغ تشکر کرد. همچنین  معاونت محترم فرماندار و شهردار محترم نیز در فرایند برگزاری کمک‌های شایسته‌ای انجام دادند.»

پایگاه تخصصی انتخاب رشته نردبان در سال‌های اخیر تبدیل به مرجع قابل اعتمادی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها شده است. این پایگاه با همکاری شهرداری، فرمانداری، دانشکده علوم پزشکی گراش، انجمن روانشانسی و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه برگزار شد.

13990705 Nardeban Entekhab Reshteh 6