بستن

زلزله‌زدگان خلیلی، سریع‌تر برای دریافت تسهیلات اقدام کنند

هفت‌برکه: با استقرار ستاد بازسازی در دهیاری خلیلی، روند اعطای وام به خانه‌های آسیب‌دیده از زلزله خرداد ۹۹سریع‌تر می‌شود.

به گزارش بخشداری گراش دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ با حضور معاونین پشتیبانی و بازسازی اداره کل بنیاد مسکن فارس در روستای خلیلی با همراهی بخشدار مرکزی و مدیر بنیاد مسکن شهرستان، مقدمات آغاز به کار ستاد بازسازی زلزله خرداد ۹۹ فراهم شد.

فضلی بخشدار مرکزی گراش در مورد این ستاد گفت: انشالله با استقرار این ستاد در دهیاری روستای خلیلی ظرف چند روز آینده روند اعطای وام بازسازی به منازل زلزله زده شروع خواهد شد.

فضلی در مورد تسهیلات و وام پرداختی گفت:« این تسهیلات شامل چند نوع است. مهمترین آن ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بازسازی است. وام معیشتی تا سقف ۱۵ میلیون تومان، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض احداث، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان موقت، ۵ میلیون تومان بلاعوض معیشتی نیز در نظر گرفته شده که افراد واجد شرایط با مصوبه دولت محترم تا ۸۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.این تسهیلات به منازل روستایی آسیب دیده که اطلاعات آنها قبلا به بنیاد مسکن و مدیریت بحران استان ارسال شده پرداخت می‌شود.»

فضلی خواهان کمک خیرین برای تکمیل خانه‌های در دست ساخت شد: «در این زمینه با توجه به این که مبلغ فوق کفاف تکمیل صد درصدی ساختمان جدید را نخواهد داد از خیرین گرامی خواهشمندیم مانند گذشته از این مردم آسیب دیده حمایت کنند.»

بخشدار مرکزی گراش با تاکید بر تسریع در تکمیل مدارک گفت: «با توجه به اینکه باید روند جذب این مبلغ و احداث‌ بنا تا پایان سال به اتمام برسد لازم است شوراها و دهیاران روستاهای مشمول، سریعتر نسبت به معرفی واجدین شرایط جهت تشکیل پرونده تسهیلات و شروع به کار اقدام کنند.»

فضلی در مورد عوارض ساختمانی گفت: «متراژ تعیین شده برای رایگان بودن هزینه پروانه ساخت و نقشه و همچنین تخصیص وام بازسازی ۷۵ مترمربع است، متراژهای بالاتر از این علاوه بر این که باید هزینه‌های پروانه ساخت و ناظر را بپردازند پس از شروع به کار ساختمان و هزینه کرد تفاوت بالاتر از ۷۵ متر توسط متقاضی، تسهیلات به آنها تخصیص داده خواهد شد. به ازای هر واحد مسکونی تخریبی طبق سند یک وام بازسازی تعلق گرفته و در صورت اسکان چند خانواده در یک ساختمان خانواده‌های فرعی شامل وام بازسازی نخواهند شد و از تسهیلات طرح ویژه ۵۰ میلیون تومانی بهره‌مند خواهند شد.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top