بستن

یک نظرسنجی: ۵۹ درصد افراد خواهان مدارس کاملا مجازی هستند

هفت‌برکه: نظرسنجی اینترنتی پایگاه خبری هفت‌برکه نشان می‌دهد که با توجه به وجود خطر کرونا، ۵۹ درصد از افراد خواهان این هستند که آموزش مدارس به صورت کاملا مجازی باشد. البته باید در نظر داشت این نظرسنجی در میان کاربران دارای اینترنت انجام شده و ممکن است در روش‌های دیگر، این درصد کاهش پیدا کند. 

از زمان اعلام بازگشایی مدارس، نظرات گوناگون و متضادی در مورد شیوه‌های آموزشی در دوره فراگیری کرونا مطرح شد. در آخرین اظهار نظر، امروز دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ وزیر آموزش و پرورش با اعلام الزامی نبودن حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت دانش‌آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند. (خبر در پانا)

حاجی میرزایی گفت: «ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش‌آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشیده شده است و امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد فراهم کرده‌ایم.»

وزیر آموزش و پرورش به پانا گفت: «آمارهای تدریجی ما هم نشان می‌دهد تا چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند و بقیه دانش‌آموزان آموزش مجاری و تلویزیونی را ترجیح دادند.»

اما نظرسنجی موسسه هفت‌برکه که در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریور و در آغاز سال تحصیلی انجام شد، نشان می‌دهد فقط ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خواهان آموزش حضوری هستند و اکثریت مطلق ۵۹ درصد خواهان مجازی شدن آموزش‌ها هستند.

روش پیش‌نهادی وزیر آموزش و پرورش برای انتخاب یکی از شیوه‌های مجازی یا حضوری نیز با ۸ درصد کمترین اقبال را دارد. ۲۲ درصد شرکت‌کنندگان ترجیح می‌دهد که آموزش ترکیبی حضوری و مجازی با برنامه‌ریزی مدارس انجام شود. 

یک بار دیگر تاکید می‌شود این نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام و بین کاربرانی که به اینترنت دسترسی دارند انجام شده است و ممکن است با نظرسنجی‌های عمومی‌تر نتایج متفاوتی به دست بیاید.

۱۰۲۳ نفر در تلگرام و ۴۲۹۳ نفر در اینستاگرام هفت‌برکه این نظرسنجی را مشاهده کرده بودند و به ترتیب ۴۰ و ۳۸ درصد کاربران به سوال نظرسنجی پاسخ دادند که نسبت به نظرسنجی‌های پیشین میزان مشارکت نسبتا بالایی است و نشان‌دهنده‌ی اهمیت این موضوع برای مخاطبان است.

در نظرسنجی هفت‌برکه که بیشتر مخاطبان آن گراشی هستند ۲۰۴۵ نفر به سوال «با توحه به وضعیت موجود، نظر شما در مورد شیوه آموزش در مدارس چیست؟» پاسخ دادند و ۱۲۰۱ نفر روش آموزش مجازی را انتخاب کرده‌اند که ۵ برابر روش آموزش حضوری است. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top