بستن

آغاز بوی ماه مهر با عطر کرونا از ۱۵ شهریور

هفت‌برکه: بوی ماه مهر همراه با بوی کرونا از ۱۵ شهریور در مدارس پیچیده است. در گراش دبیرستان سعادت میزبان مسئولین شهرستان برای آغاز سال تحصیلی‌ای بود که کرونا همه چیز را عوض کرده است. 

به گزارش هفت‌برکه سال تحصیلی ۱۳۹۹ در گراش با حضور فرماندار، امام جمعه و تعدادی از مدیران شهرستان گراش در دبیرستان سعادت گراش آغاز شد. در این مراسم به جای همه دانش‌آموزان، تعدادی از دانش‌آموزان و اولیا دانش‌آموزان حضور داشتند.

فرماندار گراش در صحبتی کوتاه در آغاز تحصیلی گفت: سیاست ما در ستاد کرونا، سلامت‌محور است و بقیه شئون در درجه بعدی قرار می‌گیرند. شرایط ویژه و سختی است و هر گروه وظیفه خاصی دارند. معلمین عزیز نباید احساس کنند که بیکار هستند. در حال حاضر مدارس با ظرفیت ۵۰ درصد فعال هستند با تغییر شرایط این وضعیت تغییر می‌کند. وظیفه والدین هم بسیار سنگین است. توصیه اول و آخر ما رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور امام جمعه گراش نیز چند توصیه معنوی به دانش‌آموزان داشت: امام بزرگوار فرمودند دفاع از اسلام وظیفه همگانی است در زمانی که ۶۶ کشور دست به دست هم دادند تا این کشورِ از جنس اسلام را ببلعند ما ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دادیم. آن وظیفه‌ای که بر دوش دانش‌آموز است پرورش فکر و اندیشه است و الان نیازمند این هستیم که تعلیم و تربیت به منصه ظهور برسد تا حق این شهدا ادا شود.

رضایی مدیر آموزش و پرورش گراش به دانش‌آموزان آغاز سال تحصیلی با شرایط متفاوت را تبریک گفت: «به رغم همه مسائل اعتقاد ما این است هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد. حضور در مدرسه دانش‌آموزان تنها برای یادگیری کتاب درسی نیست. در فرآیند حضور دانش‌آموز زمینه رشد فردی، اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی دانش‌آموز هم فراهم می‌شود. در این مدت خلا نبود معلم برای والدین احساس شد.»

رضایی با تاکید بر سلامت دانش‌آموزان گفت:‌ «اولویت کار ما سلامت دانش‌آموزان است. تعریف سلامتی فقط مصون شدن از ویروس کرونا نیست و‌ محبوس شدن در خانه هم عوارض دیگریدارد. با کمک اولیا تلاش داریم بستری آماده شود که حداقل آسیب، امسال را بگذرانیم.»

مدیر آموزش و پرورش گراش با اشاره به شرایط متغییر گفت: «شرایط پیش آمده به گونه‌ای است که من و امام جمعه و فرماندار نمی‌توانیم یک نسخه مشترک را بپچیم و خود شما دانش‌آموزان هستید که باید در مدیریت کمک کنید و همه ما یک مدیریت عمومی داشته باشیم. انشاالله با کمک همدیگر از پس این مسئولیت برآییم.»

حدود ساعت ۸:۲۰ زنگ مدرسه به صدا در آمد و با بازدید از چند کلاس سال تحصیلی پر ابهام ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز شد. 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top