بستن

شروع مدارس از شنبه ۱۵ شهریور به صورت نیمه حضوری

هفت‌برکه: مدارس شهرستان گراش همانند دیگر مدارس کشور از ۱۵ شهریورماه بازگشایی می‌شوند؛ اما نگرانی از شرایط شیوع کرونا و دغدغه‌ی خانواده‌ها باعث شده است کلاس‌ها در ابتدای راه به صورت مجازی برگزار شود تا دانش‌آموزان نیازی به حضور در مدرسه نداشته باشند. انتظار می‌رود تا ابتدای مهرماه، با روشن‌تر شدن وضعیت کرونایی در شهرستان، کلاس‌ها را بتوان به صورت نیمه‌حضوری برگزار کرد.

مدیر آموزش و پرورش: حفظ سلامت دانش‌آموزان دغدغه اول ماست

ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه، ضمن تشریح این تصمیم، شیوه‌های آموزش مجازی را نیز توضیح داد. رضایی در مورد روند رسیدن به این تصمیم گفت: «ما برای انتخاب سناریو برای آموزش دانش‌آموزان، تحت فرمان ستاد کرونا هستیم. این که چه رنگ‌بندی به ما اعلام کنند مهم است، و ما فعلا بین دو سناریوی شرایط قرمز و زرد کرونایی حرکت می‌کنیم. الآن شرایط شهرستان به رنگ زرد است، ولی با توجه به دو موضوعِ مراسم دهه محرم و مسافرت‌های اخیر شهروندان، ممکن است بازخورد را در یکی دو هفته‌ی آینده ببینیم. به همین خاطر، ستاد کرونای شهرستان ابتکاری به خرج داد که مدارس از روز شنبه بازگشایی شود، ولی به صورت مجازی خدمات آموزشی به بچه‌ها خواهیم داد.»

رضایی حفظ سلامت دانش‌آموزان را دغدغه‌ی اصلی مدیریت آموزش و پرورش و ستاد کرونا دانست و گفت: «اولویت و دغدغه اصلی ما این است که دغدغه‌ی دانش‌آموزان و اولیا در بحث تامین سلامت برطرف شود.» اما او آموزش و پرورش را تعطیلی‌ناپذیر دانست و توضیح داد: «ما با یک عامل ناشناخته روبه‌رو هستیم و معلوم نیست تا کی این ویروس مهمان ما باشد. نباید فرآیند آموزش تعطیل شود چون بحث بسیار مهمی است. نظر ما این نیست که آموزش فقط در مورد مسائل درسی است، بلکه در کنارش ما بحث رشد شخصیت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، مسئولیت‌پذیری آنها، مهارت‌های زندگی و اجتماعی آنها، و تامین سلامت روحی و روانی و جسمی آنها را هم در نظر داریم. همه‌ی اینها در محیط خانه تامین نمی‌شود و باید در مدرسه که محیطی امن و پیش‌بینی‌شده است اتفاق بیفتد. ما باید بستری را فراهم کنیم که در کنار فراگیری دروس، به خیلی مسائل دیگر که مهم‌تر هم هست، بپردازیم. ما شان آموزش و پرورش را به آموزش دروس تقلیل نمی‌دهیم و رسالتش پرورش هم هست. تعریف ما از سلامتی تنها عدم ابتلا به کرونا نیست، بلکه گسترده وسیع‌تری دارد که سلامت روحی، جسمی و اجتماعی دانش‌آموزان را هم در نظر داریم.»

چهار بستر برای آموزش مجازی

مدیر آموزش و پرورش می‌گوید چهار بستر مختلف برای آموزش مجازی پیش‌بینی شده است: «خدمات آموزشی به شیوه‌های مختلف در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت. مهم‌ترین آنها، شبکه شاد است. شبکه شاد ۲ در هفته آینده رونمایی می‌شود که تقویت‌شده و توسعه داده‌شده‌ی شبکه قبلی است و بستر مناسب و امنی برای آموزش در فضای مجازی است.

«بستر دیگر، شبکه آموزش صدا و سیما است. بستر دیگر، درس‌نامه‌هایی است که به صورت جزوه در اداره کل آموزش و پرورش تنظیم شده و در راه است. این جزوه‌ها جامع و تامین‌کننده‌ی مطالبات دانش‌آموزان است. علاوه بر اینها، محتواهایی از طریق معلمان و همکاران برای درس‌ها و رشته‌های مختلف تهیه می‌شود و به روش‌های مقتضی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.»

به مدیران مدارس هم ابتکار عمل داده‌ایم

به گفته‌ی رضایی، برنامه‌ی آموزشی مدارس از طریق مدیران به والدین اعلام می‌شود. اما آیا با توجه به شرایط، ابتکار عملی در اختیار مدیران مدارس هم گذاشته شده است، و آیا آنها می‌توانند به شیوه‌ی متفاوتی تصمیم‌گیری کنند؟ جواب مدیر آموزش و پرورش مثبت است: «تمهیدی هم که ما امسال برای مدیریت این شرایط متغییر کرونایی اندیشیده‌ایم، این است که اختیار عمل بیشتری به مدرسه و شورای مدرسه سپرده شده است. یکی از اعضای مهم شورای مدرسه، نماینده انجمن اولیا هم هست. ما سعی می‌کنیم یک انسجام کلی به برنامه‌ها بدهیم، اما مدیران مدارس هم اختیار دارند تا حدودی که بنا به شرایط محیطی و جمعیتی و اجتماعی خودشان، تعدیل‌هایی هم در برنامه‌ها انجام بدهند تا بهتر این وضعیت را مدیریت کنند.»

او در نهایت می‌افزاید: «ما آموزش‌های لازم را به همکاران و مدیران و معلمان داده‌ایم و آمادگی کامل داریم که در هر شرایطی چه به صورت مجازی، نیمه‌حضوری و حضوری کلاس‌ها را برگزار کنیم.»

خبرها را از کانال معتبر دنبال کنید / والدین بیشتر کمک کنند

رضایی به دو نکته‌ مهم در مورد اطلاع‌رسانی‌ها و مشارکت والدین اشاره می‌کند: «والدین محترم و دانش آموزان صرفا اطلاعات را از رسانه‌های معتبر آموزش و پرورش و رسانه‌های معتبر و آرم‌دار دریافت کنند و به پیام‌های بی‌نام و نشان توجهی نداشته باشند.

«نکته دوم، بحث مشارکت اولیا در به انجام رساندن این پروژه مهم امسال است. والدین به کمک مدرسه بیایند و در جهت کاهش بار روانی این موضوع کرونا به مدرسه کمک کنند. در امر اداره‌ی مدرسه هم بیش از گذشته همکاری کنند. ما در بحث گندزدایی نیاز داریم که اولیا به صورتی که مدیران صلاح می‌دانند کمک کنند.»

فرماندار در جلسه ستاد کرونا: حداکثر مراقبت صورت گیرد

بازگشایی مدارس موضوع اصلی جلسه‌ی امروز ستاد کرونا شهرستان گراش نیز بود. به گزارش حجت عابدی، مدیر دفتر فرماندار گراش، پنجشنبه ۱۳ شهریورماه ۹۹، ستاد مقابله با کرونا در شهرستان گراش به ریاست اصغر فرودی، فرماندار گراش، و با حضور معاونین فرمانداری، مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بخشداران ارد و مرکزی، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه و دیگر اعضای این ستاد تشکیل جلسه داد.

فرماندار گراش در این جلسه وضعیت گراش را زرد توصیف کرد و بر اعمال تدابیر نظارتی شدیدتر جهت مقابله با کرونا در سطح شهرستان تاکید نمود: «شهرستان‌ گراش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حدی توسط مردم انجام می‌شود و رسیدن به وضعیت سفید و تثبیت این وضعیت مستلزم ادامه اقدامات بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.»

اصغر فرودی به شروع سال تحصیلی جدید از پانزدهم شهریورماه در شهرستان و همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و افزود: «شیوه‌نامه بازگشایی مدارس با توجه به مناطق از نظر شیوع کرونا به صورت قرمز، زرد و سفید مشخص و ابلاغ شده است و در مناطق با وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا، آموزش‌ها ترکیبی از دو روش حضوری و غیرحضوری است.» وی با اشاره به اینکه دغدغه خانواده‌ها در شرایط کنونی سلامت فرزندان و نگرانی از انتقال بیماری کرونا است، تصریح کرد: «باید حداکثر مراقبت و حساسیت در جلوگیری از شیوع این بیماری توسط دانش‌آموزان به کار گرفته شود و مدیران و معلمان در مدارس شهرستان علاوه بر توجه به آموزش باید مراقب باشند که سلامت دانش‌آموزان مورد تهدید قرار نگیرد.»

فرماندار گراش با بیان اینکه بازگشایی مدارس تابع رنگ وضعیت هر منطقه خواهد بود، افزود: «با توجه به اینکه گراش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، اما به دلیل مراقبت بیشتر، تا پایان شهریورماه کلاس‌های درس در گراش به صورت غیر حضوری و از ابتدای مهرماه کلاس‌ها به صورت نیمه‌حضوری برگزار خواهد شد.»

اصغر فرودی با بیان اینکه در مساله کرونا سیاست کلی ما  سلامت-محور است، گفت: «طرح ضدعفونی و محلول‌پاشی در  مدارس همزمان با شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در سطح شهر توسط شهرداری‌ها و در سطح روستاها توسط دهیاران انجام گیرد.»

ذبیح الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش گراش، نیز در این جلسه با تشریح تصمیمات ستاد ملی کرونا درباره بازگشایی مدارس، گفت: «بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده، از ۱۵ شهریورماه، سال تحصیلی جدید شروع می‌شود و آموزش در مناطق زرد کرونایی، ترکیبی از فضای مجازی و آموزش حضوری دانش‌آموزان است.»

رضایی بیان کرد که ۱۰ هزار دانش‌آموز در گراش، سال تحصیلی خود را شروع خواهند کرد و افزود: «بسیاری از خانواده‌ها دغدغه حضور دانش‌آموزان در مدارس با توجه به شیوع بیماری کرونا را دارند که در این زمینه آموزش و پرورش تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است. باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان بتوانند از شرایط کلاس حضوری استفاده کنند زیرا در برخی موارد حضور در کلاس می‌تواند منجر به انتقال بهتر مطالب و باعث رشد شخصیتی دانش‌آموز شود.»

مدیر آموزش و پرورش گراش نحوه آموزش در مدارس چندپایه‌ای عشایری و روستایی برای سال تحصیلی جدید را نیز اینگونه تشریح کرد: «در مناطق عشایری و روستایی که کلاس‌ها و مدارس کم‌جمعیت و به صورت چندپایه‌ای داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش را به صورت حضوری شروع می‌کنیم؛ زیرا در این مناطق ممکن است دانش‌آموزان زیرساخت دسترسی به اینترنت و فضای مجازی را نداشته باشند و قطعا این دانش آموزان نباید از جریان آموزش عقب بمانند.»

در این جلسه مسئولین شهرستان دیدگاه‌های خود را در زمینه بازگشایی مدارس در شرایط زرد کرونایی بیان و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

#اطلاعیه_فوری #اصلاح_خبر

تصمیم ستاد کرونا عوض شد: بازگشایی مدارس گراش از روز شنبه به صورت نیمه‌حضوری

▫️در حالی که صبح پنجشنبه اعلام شد ۱۵ شهریور تا اول مهر کلاس‌های مدارس گراش مجازی برگزار می‌شود. با تغییر وضعیت شهرستان به سفید، تصمیم ستاد کرونای شهرستان نیز تغییر کرد.

در #اطلاعیه آ.پ گراش که بر اساس تصمیم ستاد کرونا ساعت ۲۳ روز پنجشنبه ۱۳ شهریور منتشر شد. بازگشایی مدارس با هماهنگی مدیران به صورت نیمه حضوری خواهد بود.

روابط عمومی آموزش و پرورش گراش: حسب تصمیم ستاد کرونای شهرستان بدینوسیله به اطلاع کلیه فرهنگیان ارزشمند، دانش‌آموزان عزیز و اولیای محترم می‌رساند که به حول و قوه الهی مدارس شهرستان گراش طبق شیوه‌نامه وزارتی بازگشایی مدارس به صورت نیمه حضوری و با ارایه خدمات آموزشی و پرورشی ترکیبی به نحو مقتضی بازگشایی و شروع به فعالیت خواهد کرد.

شایسته است اولیای محترم و دانش آموزان عزیز نسبت به چگونگی حضور در مدارس و فعالیت‌های پیش بینی شده با مدیران محترم مدارس همکاری و همراهی لازم داشته باشند تا شاهد استفاده بهینه از شرایط و امکانات و تامین امنیت و سلامتی روحی روانی و جسمی فرزندان عزیزمان باشیم ان شاءالله.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

10 نظر

  1. خیلی خنده داره….اول ۱۲ ساعت آنتن گوشی و نت قطع میشه در ثانی خبر از قیمت گوشی هوشمند و تبلت دارین که حتما دارین با اوضا چقدر هزینه الکی رو دست خانواده ها میاد….ب خدا قسم نان شب ندارن عده ایی حالا ب فکر کلاس مجازی….خخخخخخخ

  2. سال تحصیلی جدید شروع شد و تو هنوز هستی!!!
    معلوم نیست نماینده چه می‌کنه که فرق مدیر کارآمد و ناکارآمد رو هنوز نفهمیده!
    برو و با رفتنت خوشحالمون کن، در هم پشت سرت ببند!

  3. یه دونه تصمیم درس توی عمرتون گرفتید اونم یه روز نشده عوض کردید،،،چقدم ک دارید نشون میدین سلامت دانش آموزا براتون مهمه،حرف میزنید فقط

  4. مملکت جمهوری رو به این صورت میگردون تصمیمات یک شبه تغییرات یک شبه نظر های بدون کارشناسی شده
    و پایداری و مقاومت مدیر هایی که بیشتر از سی سال سابقه کاری شون گذشته ولی هنوز حاضر نیستن بازنشست بشن
    به نظر من اصلا دانش آموز ها فکر رفتن به کلاس رو نکنن نهایت اش دو روز غیبت میزنن

  5. پیش بینی آموزش و پرورش شده مثل پیش بینی وضع آب و هوا
    کلاس ها نیمه حضوری گاهی حضوری با کمی مجازی در بعضی مناطق کاملا حضوری تا اندازه ای مجازی

    تا حدودی نیمه حضوری با احتمال اندکی مجازی حضور معلم ها در این مدت اجباری همراه با حضور رگباری اولیا!!!!!

    یا مجازی کن یا حضوری در گیری با خودتون!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top