بستن

جوانه‌زدن هلال احمر: مجوز ۵ خانه‌ی هلال برای شهرستان صادر شد

هفت برکه: پنج خانه‌ی هلال در ارد، فداغ، خلیلی، زینل‌آباد و آغصه در هفته‌ی دولت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش هفت برکه این ۵ خانه‌ی هلال در هفته دولت با حضور مسئولین شهرستان گراش و حضور مجازی رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس هم‌زمان با افتتاح خانه‌های هلال سراسر کشور، افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

محسنی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش با اشاره به این که مجوز تاسیس خانه‌های هلال هفته گذشته صادر شده است، گفت:«کارهای اولیه در جهت راه‌اندازی در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد که با همکاری شورای اسلامی، دهیاری و بخشداران بخش مرکزی و بخش ارد، ان‌شاالله در هفته‌ی دولت ۵ خانه‌ی هلال را در شهر ارد، دهستان فداغ، دهستان خلیلی و روستاهای زینل‌آباد و آغصه راه‌اندازی کنیم.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر گراش در توضیح خود از خانه‎‌ی هلال و شرح وظایف آن گفت:«خانه‌ی هلال مرکزی است داوطلب محور وابسته به جمعیت هلال احمر با ساختار و امکانات و فعالیت‌های داوطلبانه در سطح محلات شهرها و نقاط روستایی که با اولویت در مناطق حادثه‌خیر تاسیس می‌شود. در خصوص فعالیت‌های خانه‌ی هلال در سطح شهرستان که اخیرا مجوز آن اخذ شده است. پس از وقوع زلزله‌های متعدد در دهستان خلیلی که از بهمن ماه سال ۹۷ شروع و تا کنون هم ادامه دارد پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت و توانستیم مجوز ۵ خانه‌ی هلال در شهر ارد، دهستان فداغ، دهستان خلیلی و روستاهای زینل‌آباد و آغصه را بگیریم. در همین خصوص از دفتر نماینده، فرماندار و بخشداران بخش ارد و مرکزی و دهیاری و شوراهای اسلامی که با پیگیری خود ما را همراهی کردند تشکر و قدردانی کنم.»

او در ادامه به اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح کشور اشاره کرد و گفت:«خانه‌های هلال در راستای تقویت و ایجاد زمینه‌ی حضور و مشارکت آحاد مختلف جامعه در فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه و ارائه خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه با رویکرد تقویت ساختارهای‌ داوطلب‌محور، ترویج فرهنگ وقف، صلح و نوع دوستی در جوامع محلی توسعه‌ی مشارکت اعضا و داوطلبان در برنامه‌ها و فعالیت جمعیت هلال احمر فعالیت خواهد داشت. طبق دستورالعمل خانه‌های لار ما در حوزه‌های مختلف فعالیت خواهیم کرد از جمله در حوزه‌ی امور داوطلبان، امور جوانان و امور امداد و نجات و آموزش همگانی.»

محسنی برنامه‌هایی که خانه‌های هلال در سطح شهرستان دنبال خواهند کرد را لیست می‌کند و می‌گوید:«برگزاری دوره‌های آموزش همگانی، عمومی و تخصصی و انجام مانورهای امدادی و سایر فعالیت‌های بشردوستانه، برنامه‌ریزی و سازمان دهی داوطلبان عضو خانه‌ی هلال، استعداد‌یابی از میان اعضای جوانان و داوطلبان در جهت جذب و به کارگیری در تیم‌های امدادی، تیم‌سازی جهت پشتیبانی و پاسخ به حوادث احتمالی و توزیع اقلام امدادی در زمان وقوع حادثه با هماهنگی جمعیت هلال احمر شهرستان از جمله برنامه‌هایی است که خانه‌های هلال در آینده آن را اجرایی خواهند کرد.»

او مسئولین پنج خانه‌های هلال در شهرستان گراش را معرفی کرد و گفت:«غلام‌رضا فتحی‌نژاد در ارد، سعیده آب‌افکن در آغصه، یعقوب پورشمسی در زینل‌آباد، رضا تقی‌نژاد در فداغ و اسماعیل اسدی در خلیلی مسئولیت مدیریت خانه‌های هلال را برعهده خواهند داشت. خانه‌های هلال به صورت دائم فعالیت خواهند داشت اما مسئول راه‌اندازی در ابتدا طبق فرآیند تاسیس خانه‌های هلال و دستورالعملی که به ما ابلاغ شده در ابتدا به مدت سه ماه به صورت موقت تا راه‌اندازی کامل و جذب و سازمان‌دهی فعالیت خواهند کرد. و بعد ۳ ماه حکمشان به صورت دائم تغییر می‌کند.»

از میان این ۵ مسئول خانه‌ی هلال، موفق به گفت‌وگو با رضا تقی‌نژاد شدیم. او ۲۴ سال دارد و اهل و ساکن فداغ است. تقی‌نژاد به مدت ۸ سال در زمینه‌ی خبررسانی با رسانه‌های شهرستان همکاری داشته است.

او در این گفت‌وگو اهداف و برنامه‌ها‌ی خانه‌ی هلال در فداغ را تشریح کرد و گفت:« با توجه به وقوع زلزله‌های پی در پی در فداغ و رویارویی با خطرات احتمالی، وجود هلال احمر در مرکز فداغ یکی از نیازهای مهم و حیاتی بود که در وضعیت فعلی نبود آن بیش از پیش احساس می‌شد. تشکیل کلاس‌های آموزشی و ترویج فرهنگ امداد و نجات و ارتقای سطح معلومات شهروندان برای مقابله با حوادث از مهم‌ترین اهدافی است که آن را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با همکاری نیروهای داوطلب و استفاده از مربیان مجرب بتوانیم این اهداف را محقق کنیم. در گام‌ بعد تلاش ما پیگیری برای ارتقای خانه هلال به اداره است و در این میان برای پیشرفت به حمایت دولت و خیرین و مردم نیاز داریم.»

او در ادامه می‌گوید:«تصمیم بعدی ما تشکیل یک تیم فعال و کاردان است و برای شروع ۴ نیرو را به همکاری دعوت می‌کنیم که به زودی فراخوان جذب این افراد منتشر خواهد شد.»

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top