بستن

حضور طوفانی حسین‌زاده در اولین شورای اداری گراش

هفت‌برکه: جلسه چهارساعته‌ی شورای اداری شهرستان گراش با حضور حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با مجادله‌ی کلامی نماینده و فرماندار به پایان رسید.

به گزارش هفت‌برکه، یکشنبه ششم مردادماه ۱۳۹۹ نخستین جلسه شورای اداری شهرستان گراش با حضور مهندس حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی؛ اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ و اعضای شورای اداری شهرستان گراش ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. این جلسه بیش از چهار ساعت ادامه داشت و نیم ساعت پایانی به سخنان انتقادی نماینده مجلس اختصاص داشت.

از نظر اقتصادی در بدترین شرایط هستیم، اما دلیل نمی‌شود تلاش نکنیم

بعد از سخنان اعضای شوراهای اسلامی روستاها و روسای برخی از ادارات شهرستان، نوبت به صحبت نماینده مردم در مجلس رسید. بخش‌هایی از جلسه از طریق لایو گراش‌نیوز و صحبت‌های نماینده از صفحه اینستاگرام دفتر نماینده پخش می‌شد.

مهندس حسین‌زاده در جلسه شورای اداری شهرستان گراش ضمن تقدیر از حضور مسئولین شهرستان، بخشداران، دهیاران و اعضای شورای شهر و روستا در این جلسه، با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیش از شروع مجلس گفت: «در فرصت ۱۰۰ روزه پیش از شروع مجلس، آمایش سرزمینی در حوزه انتخابیه توسط یک تیم خبره در استان و کشور و هم ظرفیت‌های چهار شهرستان انجام شد و بر همین اساس تمامی نقاط قوت و ضعف مناطق حوزه انتخابیه مشخص شده و در این راستا درحال قدم‌برداری هستیم. عمده مشکلات مشترک است. در این زمان سلسله هدف‌گذاری‌هایی خصوصاً در زمینه بهداشت، عمران، ورزش، صنعت و انرژی در برنامه قرار گرفته که در دستور اقدام است.»

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد کشور بیان داشت: «در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور در بدترین شرایط خود در طول پس از انقلاب هستیم؛ مالیات نشتی دارد، شفافیت وجود ندارد. مجلس یک سری کارها مانند مالیات بر مسکن انجام داده که زمان‌بر است. دولت مجبور است که رو بیاورد به فروش اوراق و فروش شرکت‌ها در بورس. اما اینها دلیل نمی‌شود که دست از تلاش برداریم و یقین بدانید. ما آدم پای‌کار می‌خواهیم با تلاش و پیگیری و همدلی و وحدت می‌توان از وضعیت فعلی عبور کرد.»

حسین‌زاده با اشاره به صحبت‌های خود با وزیر نیرو گفت: «ارزش مردم بیش از این‌ها است. ما مشکل زیرساخت داریم، بماند تا جهش تولید. نوسان برق با پیگیری برطرف می‌شود و نیاز به پیگیری است. پیگیر و مطالبه‌گر باشید.»

مهندس حسین‌زاده ضمن تشکر از فعالیت‌های فرمانده سپاه شهرستان گراش با اشاره به نقش مهم مجموعه سپاه و بسیج در توسعه، آبادانی از فرماندار خواست تا از ظرفیت بالای این مجموعه در خصوص سازندگی و محرومیت‌زدایی استفاده کنند: «نیروهای بسیجی و سپاهی الحق و الانصاف پای کار هستند؛ در بحث کرونا دیدیم که این مجموعه در کنار دیگر نهادها چطور در کنار مردم پویش ها و اقداماتی را انجام دادند که جای تقدیر دارد. بحث‌هایی که امروز شد صحبت‌های خوبی بود؛ ما هرچند که بخش عمده‌ای از آن‌ها را شنیده بودیم اما تکرارش بد نیست؛ آن چیزی که مهم است عمل است، یعنی پیگیری بعد از این صحبت‌ها که بنده از جناب فرماندار می‌خواهم یک تیم قوی تشکیل دهند و مشکلاتی که توسط مسئولین حاضر بیان می‌شود مورد پیگیری قرار گیرد. این حق مردم است که از ابتدایی‌ترین امکانات برخوردار باشند؛ خیرین بزرگوار در توسعه منطقه خصوصا در حوزه بهداشت، درمان، ورزش، آموزش نقش بسزایی داشته‌اند و زحمات زیادی را کشیده‌اند.»

انتخاب کنید، یا فوتبال یا کار در فرمانداری

نماینده مردم با بیان اینکه نیازمندی‌های کل حوزه انتخابیه موجود است و از ریزترین مشکلات مردم خبر داریم اظهار داشت: «ما از مشکلات مردم آگاه هستیم؛ برای حل این مشکل نیازمند همراهی مردم و مسئولین هستیم؛ خیلی از خواسته‌های مردمی زمان‌بر است و مطالباتی است که از سال‌های قبل انبوه شده که در این راستا به جد پیگیر هستیم. هکتار هکتار زمین‌های گراش را دارند به تاراج بردند و می‌برند، دیگر زمینی باقی نمانده. الان یک مسکن مهر در شهرستان گراش بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان یا بیشتر در حال خرید و فروش است؛ یک جوان این هزینه را از کجا بیاورد؟ خیلی از مشکلات ما، مشکلات مدیریتی است.»

او در ادامه با اشاره به حوزه ورزش و جوانان و وجود نخبگان در عرصه‌های مختلف ورزشی در سطح شهرستان گراش و حوزه انتخابیه تصریح کرد: «ما در منطقه و شهرستان گراش استعدادهای ورزشی بسیار زیادی داریم که باید به آن‌ها توجه شود و بنده نیز در این خصوص علاقه زیادی دارم و تیم‌های محلی را دنبال می‌کنم؛ اما نکته‌ای که نیاز است به فرماندار محترم و سایر عزیزان عرض کنم این است که فرمانداری محل کار است و بایستی تمام وقت زحمت کشید؛ نفراتی که توی فرمانداری حضور دارند باید بین کار و فوتبال یکی را انتخاب کنند. حق ندارند وقت خودشان را صرف فوتبال کنند. من طرفدار ورزشم ولی فرمانداری محل جنگ و دعوا یا فوتبال نیست. باید یکی انتخاب شود یا کار یا فوتبال. بعد از تایم بفرمایید و دست‌تان را هم می‌بوسیم.»

مهندس حسین‌زاده در خصوص وضعیت کسب‌وکارها و مشکلاتی که با شیوع کرونا به وجود آمده است گفت: «فرمانداری و دستگاه‌های زیرمجموعه باید در خصوص وضعیت کسب‌وکارهای تعطیلی شهرستان فکری داشته باشند؛ انتظار داریم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای سرمایه‌گذاران فراهم شود؛ ما انتظار داریم مسئولین ادارات هر کدام با ظرفیتی که وجود دارد یک نفر را به عنوان مشاور کسب‌وکار انتخاب کنند؛ از ظرفیت نخبگان شهر باید استفاده شود؛ تا به حال در این زمینه چه اقدامی انجام شده است؟ شهرک صنعتی ما دچار مشکلات زیادی است، خیلی از سرمایه‌گذاران به صورت شخصی در حال فعالیت هستند، مسئولین باید کار این‌ها را تسهیل کنند؛ ما در کشور در خصوص بحث کسب‌وکار در جهان رتبه ۱۲۷ را داریم.»

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز با اشاره به مدت زمان صدور یک مجوز در میانگین جهانی و ایران بیان داشت: «یک مجوز کارگاه صنعتی که از یک تا صد نفر نیرو را جدب می‌کند، هشت‌ساعته انجام می‌شود؛ اما در کشور ما سال‌ها تا هشت سال هم زمان می‌برد تا مجوزی صادر شود؛ آمار را که نگاه می‌کنیم در بحث کسب‌وکار در کنار کشورهایی مثل عراق جنگ‌زده و افغانستان قرار داریم. آقای فرماندار، در فضای کسب‌وکار و آینده‌نگری برای تولید و اشتغال بایستی قدم‌های شایانی برداشته شود.»

حسین‌زاده با اشاره به جایگاه بانوان در شهرستان گراش گفت: «بانوان ما در گراش جایگاهی ندارند، در این شهر به بانوان ما بها داده نمی‌شود و بعضاً برعکس تخریب هم می‌کنند؛ این زیبنده شهر ولایتمداری چون گراش نیست.»

این وضعیت زیبنده شهر گراش نیست

حسین‌زاده در ادامه صحبت‌هایی خطاب به اصغر فرودی فرماندار شهرستان گراش داشت و گفت:‌ «آقای فرماندار شما ۷ سال اینجا سابقه دارید و این وضعیت حال حاضر شهرستان زیبنده این شهر ولایی نیست. انتظار داریم این فضای دوقطبی به وجود آمده را به فضای آشتی و وحدت تبدیل کنید و این هشت بزرگوار که در کنار بقیه دوستان بازوی کارگروه‌های مختلف باشند و بازوی فرماندار و نماینده باشند تا باعث توسعه و پیشرفت منطقه شود. به اتفاق بنده بخش مرکزی و دوستان دیگر هم حضور داشته باشند.»

حسین‌زاده با اشاره به مسائل شورای شهر گراش گفت: «فضای دوقطبی بدی در شهرستان به وجود آمده است. ما در وضعیت شورا ورود کردیم ولی این قدر مشکلات عمیق بود که از فضای کاری به سمت مسائل دیگر کشیده شده بود. من در نماز شکر روز سوم اسفند هم اعلام کردم دوست ندارم این وحدت و شیرینی انتخابات تلخ شود. در تودیع معارفه جناب مهروری هم اعلام کردم که یک روز تلخ است. شورا یک بازو است که می‌تواند کمک کند. ما نباید سمت هیچ کدام از دوستان را بگیریم. همه آن هشت نفر مسئول هستند. کسی که استعفا داده نمی‌تواند بگوید مقصر نیستم. من شورای سوم استعفا دادم اما همین فرد ادامه تحصیل داده و کمک کرده و الان دارد یک جای دیگر خدمت می‌کند. اما استعفای من کجا و استعفای دوستان کجا؟ ممکن است بعضی از دوستان زاویه فکری داشته باشند، اما قرار نیست کسی مخالف‌مان نباشد. اما یک چیزی است به عنوان وظیفه نمایندگی شورا که با چه وضعیتی به انحلال کشیده شد. اختلافات این قدر عمیق شد و به سمت مسائل دیگر کشیده شد که من شرم دارم از گفتن آن.»

حسین‌زاده خطاب به فرماندار گفت: «انتظار داریم از این فضا به سمت فضای وحدت برود و حتی از همین ۸ نفر در کارگروه‌ها استفاده شود. فضا به سمت فضای شکایت و شکایت‌کشی کشیده نشود که زیبنده شهر ولایی گراش نیست آن هم با وجود این همه خیر بزرگوار. خواهش دارم از دادستان و رئیس دادگستری به این اختلاف‌ها دامن نزنند، نه این که این‌ها مسئول هستند، بلکه انتظار داریم با رافت اسلامی و کدخدامنشی خیلی از مشکلات حل شود. ما در جایگاه قانونی یک وظیفه و در جایگاه عرف و کمک هم وظیفه داریم، جناب روان‌بین و سعادت‌پور انسان‌های بزرگی هستند ولی انتقاد فراوانی دارم. با زمین‌خوارها برخورد کنید و باید مقابله کنید، یک متر زمین برای جوانان نگذاشته‌اند.»

مهندس حسین‌زاده با توجه به شرایط کشور گفت: «تحریم بودیم، ولی هر طوری بود نفت می‌فروختیم. امسال اولین سالی هست که اقتصاد بدون نفت را اجرا می‌کنیم و وضعیت اقتصادی کشور به هم ریخته است و در این اوضاع اختلاف در شهر بالا گرفته و به این روز افتاده‌ایم. همه عزیزان کمک کنند تا آشتی شهرستانی به وجود آید.»

مردم در بحث امنیت تعارف ندارند

نماینده مردم جنوب فارس در مجلس در مورد اتفاق روزهای اخیر گفت:‌ «اگر دزدی گرفته می‌شود و مردم با این شدت کتکش می‌زنند، یعنی خودشان دارند مطالبه‌گری می‌کنند، پیگیر هستند، نه اینکه این کار درست باشد، نه، وقتی قانون درست اجرا نشود مردم خودشان قانون را اجرا می‌کنند که همان اجرای غلط قانون هم پیگیری می‌شود، ولی باید منشا کار پیدا شود که چرا مردم مطالبه‌گر هستند؟»

حسین‌زاده به وقایع ۱۹ سال پیش در گراش اشاره کرد و گفت: «مردم ما در تیرماه سال ۸۱ نشان دادند که با نیروهای امنیتی تعارف ندارند و نیروهای امنیتی هم نشان دادند که متاسفانه با مردم تعارف ندارند. سه شهید بزرگوار محبی، رئیسی و بیگی از گوشت و پوست و استخون ما هستند و گله داریم از نیروی انتظامی که وظیفه خود را درست انجام نمی‌دهد. همین چند شب پیش چاقوکشی انجام شده بود و دوربین پایش شهر مشکل دارد و رکورد نمی‌کند با وجود این که چند صد میلیون هم خرج شده است. نیروی انتظامی باید جدی‌تر برخورد شود و انتظار داریم از فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان گراش که جدی‌تر برخورد شود. این که همش بگوییم چارچوب قانون، بله چارچوب قانون، ولی چیزی که در مملکت زیاد است قانون و چیزی هم اجرا نمی‌شود قانون است. ۱۲ هزار قانون در مجلس و تورم قانون داریم.»

حسین‌زاده در مورد اهمیت امنیت گفت: «این امنیت را قبلا داشتیم و الان نداریم. قبلا با فعالیت بسیجیان در شب‌های جمعه امنیت بیشتر بود ولی الان فعالیت بسیج شده در حد حلقه صالحین. از این ظرفیت استفاده کنید. اختیارات بیشتری به این عزیزان بدهید و آتش‌به‌اختیار بگذارید به فرمان رهبری. سال ۸۱ هم همین بسیجیان بودند که امنیت را به شهر برگرداندند. امنیت نداریم و نه اینکه اصلا نداریم، از زحمات عزیزان نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم، ولی ضعف‌ها را هم می‌گوییم و انتقاد می‌کنیم.»

حسین‌زاده گفت: «مردم نمی‌توانند این‌ها را مطرح کنند و اگر مطرح کنند با برخورد بد مواجه می‌شوند و باید دهنش را ببندد. مسئولین سریع عصبانی می‌شوند. این‌گونه نباید باشد. جناب فرماندار شما هفت سال است اینجا مشغول هستید و قدمتان هم روی چشم، ولی این وضعیت شهرستان گراش وضعیتی نیست که ما راضی باشیم. نه استقرار ادارات و نه ارتقا و نه توابع بخش مرکزی هیچ کدام اوضاع خوبی ندارد و همه ناراضی هستیم. هر جا دیدید نماینده پای کار نیست، بیاید اعلام عمومی کنید.»

حسین‌زاده در ادامه افزود: «جناب فرودی، این مسائلی که مطرح می‌کنیم را از شما می‌خواهم و صرفا مطرح کردن نیست. موضوع باغ بهاران در سال‌های قبل بررسی و پیگیری شود. کارگروه تشکیل شود و مشکلات شهرستان گراش در حوزه امنیت، ورزش، فرهنگ و… که توسط دوستان مطرح شد پیگیری و نتیجه به مردم گزارش شود. 

«شما پروژه خیرساز را در آمار دولت لحاظ می‌کنید و می‌گویید دولت این ‌کار را انجام داده است. وضعیت گاز و برق را هم پیگیری کنید که چقدر انشعابات را خود مردم می‌دهند که خود اداره گاز یا آب و برق باید بدهند.»

نماینده با اشاره به انتقادات شوراهای روستاها از بنیاد مسکن گفت: «آقای جمشیدی، رئیس اداره بنیاد مسکن، قیمت خیلی از این زمین‌ها قیمت حداقلی و حداکثری با شرایط بهزیستی و کمیته امداد دارد، مردم درد دل خود را به که بگویند؟»

حسین‌زاده با اشاره به سابقه خود در وزارت نفت گفت: «می‌دانم کار کردن زمان‌بر و سخت است و جذب بودجه سخت است. من می‌بینم فرماندار این چند ماه تلاش می‌کنند. انصاف نیست تلاش‌های فرماندار را نادیده بگیریم. من چند ماه است تلاش را می‌بینم، ولی انتقادهایی هم دارم و باز هم می‌گویم آقای فرماندار بعد از ۷ سال این وضعیت زیبنده شهرستان گراش نیست.»

فرماندار: این ۷ سال به اندازه ۲۰ سال قبل کار شده است

فرودی، فرماندار گراش، بعد از صحبت‌های نماینده سعی کرد به بخشی از انتقادات پاسخ بدهد: «من از بعضی صحبت‌های آقای نماینده تعجب می‌کنم ولی خوب اگر بیشتر مطالعه کنند و بیشتر در جریان امور و قوانین قرار بگیرند، صحبت‌ها تغییر می‌کند. من به زودی گزارش عملکردی را خواهم داد و می‌توانم بگویم در این هفت سال شاید به اندازه ۲۰ سال کار شده است.»

فرماندار گراش گفت: «علی‌رغم همه مشکلاتی که داشتیم و دست تنهایی در شهرستان و روستاها کارهای زیادی انجام شده است که اگر خود مردم مطالعه کنند، متوجه خواهند شد که کارهای زیادی انجام شده است و می‌توانند هفت سال گذشته را با ۲۰ سال گذشته مقایسه و میزان کار انجام شده در عرض ۷ سال را ببینند. وقتی نرخ بیکاری از ۱۱ درصد به ۴.۱ درصد رسیده است و این در زمان من اتفاق افتاده است.»

حسین‌زاده با اشاره به این آمار گفت: «با این کاهش نرخ بیکاری چقدر ظرفیت اشتغال ایجاد کرده‌اید؟ از آمار دولت نگویید از کارهایی که خودتان انجام داده‌اید بگوید؟»

فرودی با اشاره به استفاده از ظرفیت دولتی و خیرین گفت: «اگر پروژه‌ای خیرساز باشد تشکر کرده‌ایم ذکر کرده‌ایم. هنر فرماندار باید این باشد که از ظرفیت مردم و خیرین برای ایجاد اشتغال و پیشرفت و امنیت شهرستان استفاده کند. ما این کار را کردیم و از رتبه نهم بیکاری در استان به رتبه اول استانی ارتقا پیدا می‌کنیم. یعنی کار انجام شده است و هم مردم و مسئولین دست در دست هم قرار دادیم و کار کردیم.»

فرماندار گراش گفت: «ما الزام داریم اگر حرفی می‌زنیم در چارچوب قانون باشد. بعضی عناوین مربوط به مسائل محرمانه است. سینه من مملو از اسرار مردم این شهرستان است و نخواهم گفت. تا جایی که توانستیم دست تنها در این مدت تلاش کردم.»

فقط افتتاح دو  اداره تامین اجتماعی و اطلاعات مانده است

نماینده دولت در شهرستان به دو نمونه از فعالیت‌های تکمیلی اشاره کرد: «کارهای بسیار خوبی هم صورت گرفته است. در همین شهر ارد مدرسه‌ی خشنود بود که ۱۵ سال متوقف شده بود و با پیگیری و جذب بودجه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به سرانجام رسید و سال گذشته افتتاح کردیم. پروژه ورزشگاه محبی ۱۰ سال رها بوده است. خود به خود که کار انجام نشده است.»

فرماندار گراش گفت: «من بخشی از صحبت‌های شما را قبول دارم، مشکلات هست و داریم. از زمان پیامبر سرقت بوده و همچنان هست. گاهی ناامنی هست و پیگیری می‌شود. نیروی انتظامی مشکلات دارد، از کمبود نیرو تا مشکلات دیگر. از ظرفیت بسیج، خیرین و از ظرفیت همه استفاده شده است. جریان باغ بهاران پرونده قضایی هست و راه خودش را طی می‌کنند و ما هم پیگیر هستیم و تلاش زیادی کردیم.

«بعضی مواقع لازم است شما هم در استقرار ادارات به ما کمک کنید، ۱۱ اداره که در گراش نبوده را مستقر کردیم و فقط تامین اجتماعی و اطلاعات مانده است که آن هم تعامل است که باید جمعیت به حد برسد تا این ارتقا را به ما بدهند. این قانون است. پس شما این قانون را در مجلس تغییر دهید تا من هم پیگیری کنم و سریع‌تر به نتیجه برسد. این نامه به شما می‌نویسیم چون گیر دارد.»

فرماندار درباره انحلال شورا گفت: «برای شورا هم همینطور بود، اصرار کردیم، نصیحت کردیم، امام جمعه و شما وساطت کردید، ولی شرایط طوری بود که این اختلافات باعث انحلال شورا شد و طبیعی هم هست، با این وجود، کارها انجام می‌شود و سرپرست شهرداری حتی بهتر از قبل کارها را انجام می‌دهد و ما هم حمایت می‌کنیم.»

آمایش سرزمینی گراش ۳ برگه بیشتر نبود

حسین‌زاده خطاب به فرماندار گفت: «شما سری قبل هم اشاره به قوانین کردید و گفتم که من خودم شورا بودم، رئیس عملیات حفاری نفت و گاز در این مملکت بودم و این را عمدا عرض کردم چون می‌دانستم جواب شما چیست. این نشان می‌دهد روان‌شناسی من خوب است. من اسفندماه هم به شما گفتم که به عنوان نفر عالی دولت در شهرستان گراش، چند تا ژل و ماسک برای شهرستان آوردید؟ یک دانه نیاوردید و همه‌اش فرمودید از طریق خیرین تامین شده است. خیرین به عنوان مردم وظیفه من نماینده و خیرین سلامت است.»

نماینده مجلس در گلایه از فرماندار گفت: «من در شروع کار، یک آمایش سرزمینی خواستیم که لار ۴ جلد، اوز ۳ جلد، خنج ۶ جلد در اختیارم گذاشتند؛ ولی گراش ۳ برگ برای ما ارسال کردند، آن هم بعد از سه ماه دوندگی و پیگیری برای ما ارسال شد. مسایل داخلی مطرح کردید، من هم از مسائل داخلی می‌گویم، نیرو را که فرار می‌دهید و از نیرویی که دارید هم درست استفاده نمی‌شود.»

حسین‌زاده به موضوع خیرین نیز اشاره کرد: «از خیرین صحبت می‌کنید و همین مدرسه را که می‌گویید دو میلیون بودجه جذب کردید؛ این از طرف خودمان بود و با تلاش خیر. برای ورزشگاه محبی چه کردید؟ ولی الان مشکل سیستم سرمایشی و گرمایشی دارد چه کردید برایش؟ در مورد بیمه، فرماندار پیگیر است و جای تشکر دارد، ولی در مورد راه یا محیط زیست من یک نامه ندیدم.»

با ورود یکی از حاضرین به بحث، به پیش‌نهاد سرهنگ ستاری، فرمانده سپاه گراش، قرار شد مسائل در جلسه‌ای خصوصی پیگیری شود و جلسه شورای اداری شهرستان گراش با ذکر صلوات به پایان رسید.

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

46 نظر

  1. درود مهندس، امیدواریم روح مطالبه گری باز هم در شهر دمیده شود و نهادهای امنیتی و… مشکل ساز نشوند
    مرحبا که خوب گفتین، پیشنهاد میدم اون چند جلد آمایش رو تحویل فرماندار بدین تا هفت بار به مناسبت هفت سال بنویسن
    […]
    مهندس، خوشحالیم که دوباره میشه انتقاد کرد و این فضا رو بوجود اوردین، البته انتقاد در جهت اصلاح هست، بنظرم این جلسه تنها جلسه تاثیرگذار بوده تو این چند سال، افرین مهندس

  2. جناب آقای مهندس حسین حسین‌زاده صحبت های شما در این جلسه نشان داد مردم گراش در انتخابات اشتباه نکردند، حقیقتا رای مردم منطقه حلالتان باد. در خصوص امنیت حرف درستی زدین و همینطور در خصوص عوامل فرمانداری، همین مسیر رو ادامه بدهید، تا آخر حامی شما می‌مانیم.
    اما به جناب فرماندار عرض می‌کنم : جناب فرماندار از قدیم گفتن مشک آن است که ببوید، نه آنکه عطار بگوید. شما فقط خودت میگی کار کردی مردم چیزی ندیدن، مردم فقط فشل بودن ساختار اداری شهرستان رو دیدن، مردم عدم رسیدگی به توابع رو دیدن، مردم دلسردی خیرین، فعالین اجتماعی و جوانان رو دیدن. خیلی عذر میخوام اما اجازه نمیدیم که شما با این کارنامه دذ مقابل نماینده قد علم کنید.

  3. حق با نماینده هست هنوز فرماندار یک مصوبه کوچیک جاده چک چک که ۱۲سال پیش مصوب شده اجرا نتونست بکند و بودجه بگیرد .فرماندار هیچ کاری نکرده و فقط حرف می زند و نه در زمینه اشتغال و نه در زمینه ورزشی باعث عقب گرد شده هست .آقای حسین زاده هرچه سریعتر عوضش کنید .با بودن گزینه های مثل حسین شیری ایشان بدرد نمی خورند .

  4. جناب نماینده احسنت…فرمانداری محل کاره نه محل فوتبال سالها بود کسی جرات نداشت حرفی بزنه جان کلام گفتی….

  5. صحبت های نماینده مردم بسیار دلگرم کننده بود. ایشون از مشکل زمین حرف زدن که دغدغه این روزهای همه است. از امنیت و از سو مدیریت در فرمانداری حرف زدند که به وضوح همه دارن می‌بینن.
    نقطه قوت این جلسه به جز صحبت های نماینده حضور نیروهای جوان و دلسوز گراشی مثل آقای افشار و خانم دکتر مهروری است.
    آقای افشار انصافا در بحث آسیب های اجتماعی کارهای خوبی انجام دادن و با همه مشکلاتی که در فضای کارشون براشون به وجود اومده باز هم دارن تلاش می‌کنن.
    دکتر مهروری هم که حتی نماینده از عملکرد ایشون یاد کرد نمونه‌ای از اعتماد به جوانان و بانوان شهره، چیزی که کمتر دیده می‌شه.

  6. جناب محمود
    یا نمیدونی زحمت چیه
    یا تو این شهرستان زندگی نمیکنی
    احسنت بر نماینده.
    یک عده از مسئولین منتظر بودن کاندیدای اجماع گراش رای نیاره تا تو منطقه آب از آب تکون نخوره. الان دیگه گذشته اون دوره.

  7. البته بیشتر انتقادهای نماینده حرف تازه و یا کشف شده ای نیست این مشکلات همه می‌دانند که است انتقاد هم وقتی درپست و سمت مهمی قرار دارید هنر نیست هنر حل و رفع این مشکلات است یکماه گذشته فقط مهندس حسین زاده حرف زده و ملاقات داشته که کار شاقی نیست شما چکار خواهید کرد شما تا الان چکاری برای گراش و منطقه انجام داده اید چه امتیازی گرفته اید لطفا شلوغش نکن چهار سال وقت دارید لطفا بعد از ۴ سال نگید بودجه نبود تحریم بودیم مسولین همکاری نکردند اینا ۴۰ ساله میشنویم لطفا تکرار نفرمایید مردم از شما کار می‌خواهند عمران و آبادی می‌خواهند جذب بودجه می‌خواهند ملاقات و بازدید و جلسه و حرف و انتقاد دیگه نمی‌خواهند کار کار ببینیم چند مرده حلاجی

  8. انشاالله جناب نماینده هرچه زودتر به پختگی لازم برسندومتوجه باشن که هرحرفی روهرجایی نبایدزد.
    چراکه اینگونه برخوردهای ناشیانه اونهم دریک جلسه علنی باعث ایجادتشنج هم دربین عامه مردم وهم نارضایتی ودلسردی بین مسوولین خواهدشد.میشدهمین حرفهارودریک جلسه خصوصی عنوان کردوحتی بیشترازاینهاهم مطالبه کردامادریک جلسه علنی ودرمقابل انظارمردم کاری بسیارناپسندبود.
    جناب نماینده ازشماانتظارداشتم درجلسات چه باوزیرنیرو ویاجلسه اخیرشورای اداری سعه صدربیشتری نشان داده ودرکمال آرامش ومتانت،باشلاق سخن متین مرکب مرادرو میتاختید ونه اینگونه که دچارهیجانات احساسی بشیدوبه زمین وزمان بتازید.
    قطعااین اتفاق واین رفتارناپسندتتون تبعات ناگواری برای شهرخواهدداشت وباعث دلسردی مسوولین خواهدشد.
    یادمون باشه بهرصورت آقای فرماندار،خوب یابد،تقریبابه اندازه دودوره نمایندگی سابقه کاردرگراش دارندوحداقل حرمت سن وسال ایشان رونگه میداشتیدودرجلسه ای خصوصی مطالباتتون روپیگیربودین.

  9. 📝✏️ پشت پرده طرح ‎#قیر_رایگان چه کسانی هستند؟ رانت ۱.۵ هزار میلیارد تومانی در جیب ‎#مافیای_قیر

    #سیداحسان_حسینی

    🔹در سال‌های گذشته و به خصوص بعد از اجرای طرح قیر رایگان تعداد کارخانه‌های قیرساز از ۲ عدد به حدود ۱۸۰ واحد رسیده است. به دلیل قیمت پایین ماده اولیه اعطایی به واحدهای قیرساز، این واحدها حاشیه سود ۴۰ درصدی دارند. بنابراین به دلیل حاشیه سود بالای این واحدها، برخی چهره‌های سیاسی مانند ‎#نمایندگان_مجلس برای اخذ مجوز واحد قیرسازی از ‎#وزارت_صمت اقدام کردند.

    🔸از طرفی این چهره‌های سیاسی با ‎#وزارت_راه نیز چانه‌زنی کردند و در نتیجه پژوهشکده وزارت راه به ۴۰ -۵۰ نفر از این افراد مجوز تامین قیر این وزارتخانه را داد. لذا پشت پرده طرح قیر رایگان این افراد هستند.

    🔹اگر اعطای دو میلیون تن قیر رایگان در مجلس تصویب شود و متوسط قیمت قیر را ۴ هزار تومان در نظر بگیریم، ارزش این میزان قیر ۸ هزار میلیارد تومان می‌شود. در نتیجه با توجه به حاشیه سود ۳۸ درصدی واحدهای قیرسازی حدود ۳ هزار میلیارد تومان رانت نصیب شرکت‌های قیرساز می شود. از این مقدار حدود ۵۰ درصدش به شرکت‌های جی و پاسارگاد میرسد و مابقی آن یعنی چیزی حدود ۱.۵ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های قیرسازی چهره‌های سیاسی میرسد.

    🔸نکته بعدی درباره طرح قیر رایگان مربوط به تاجران هندی و پاکستانی است. در حال حاضر آنها در دهلی و دُبی منتظرند و لحظه شماری می‌کنند که این قیر رایگان توزیع شود. چون بالافاصه که توزیع می شود اینها از طریق ‎#دلال‌ها با قیمت‌های خیلی پایین قیر را می‌خرند و به هند و دُبی می‌برند. از این طریق سود کلانی به جیب تاجران هندی و پاکستانی و اماراتی می‌رود. یعنی جاده‌های دُبی و دهلی با قیر رایگان ایران آسفالت می‌شود.

    ❌مجلس انقلابی نوعی دیگر از کنترل
    ❌همه باهمند
    ❌ما برده ایم

    ❌وشایعت و بایعت و تابعت علی قتله

  10. چند نکته در باب مجلس انقلابی .

    انقلابی عمل کردن با جوزدگی و مچ گیری و اتهام زدن فرق داره، آنچنان که عزیزان در اولین ملاقات ویدیویی تذکر جدی مقام معظم رهبری دریافت کردند و مقداری از گیجی در آمدند الحمدلله …

    به تازگی دم خروس تفرقه و چندصدایی هم از جیب آقایان زده بیرون, تا این عزیزان انقلابی با هم متحد بشوند و سودای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و یاد گرفتن پیچ و خمهای مجلس یاد بگیرند ….الفاتحه .؟!

    حرف زدن و شعار دادن و چک و لگد زدن به سر و صورت دیگران که هنر نیست ،انقلابی آنهم انقلابی ۴۰ساله و با تجربه و مرد میدان لازم داریم برای پیروزی در جنگ اقتصادی ،فرهنگی ،سیاسی.

    آقای نماینده انقلابی ،یادت باشه اینبار دقیقا با عنوان انقلاب نشستید روی صندلی سبز مجلس ،لطفا فیلها را روانه هندوستان کنید و خود به چندماه قبل برگردید .

    آقای نماینده محترم ،طرح و برنامه و تفکر و نظارت لازم داریم وگرنه طرح مشکلات و افاضه کلام که از قبل شما هم زیاد شده .

    آقای نماینده انقلابی فعلا یکی دوسال بیخیال لحاف ملا باشید تا سربالایی رد کنیم ،برچشم به وقتش سر فرصت دنبال لحاف ملا باشید ،الآن وقتش نیست .

  11. فراموش نشود در ۸ سال گذشته فرماندار دست تنها بوده و نماینده ای در کنارش پشتیبان کارها نبوده و در خیلی موارد جلوی کارهای گراش رو گرفته نماینده سابق
    بااین وجود کار گازرسانی به ارد و فداغ به سرانجام رسیده اورژانس ارد و فداغ راه افتاده تونل بالنگستان مجددا کار شده گازرسانی به تمامی روستاها شروع شده، زمین چمن مصنوعی در روستاها کار شده و جاده گراش اوز دوبانده شد و ۱۱ اداره جدید هم مستقر شده یکسری ضعف ها هم هست و خستگی که بعد از ۷ سال مسئولیت بر هر شخصی مستولی می شود بعضی مسئولین تا یک سال آینده تغیبر می کنند و با احترام و تکریم باید فرماندار رو بدرقه کرد نه کدورت و ناراحتی آرزوی موفقیت برای مهندس حسین زاده

  12. در جواب دانشجو
    این کار لازم‌بود تا بقیه کار دستشون بیاد…..ای عوام عوام نکنید این عوام بقول شما از صبوریشونه ساکت موندن…چقدر مطالبه گری صورت گرفت چقدر این اون ب دادگاه بردن…..

  13. کاری به نحوه ی انتقاد و لحن بعضی دوستان در این جلسه نداریم ،مهم جراته که خیلیا تو این شهر ندارن متاسفانه ،مطالبه گر بودن و به کم راضی نبودن کار هر کسی نیست
    دقیقا پارسال همین موقع برای یه موضوع پیش پا افتاده ،تمامی مسىولین مرتبط به این موضوع اعم از امام جمعه و فرماندار…شاهد قانون شکنی و لابی گری برخی افراد در سطح شهرستان ،استان بودند و خیلی راحت گفتند کاری از ما برنمیاد و افرادی خاص پشت این قضیه هستند ،ولی ما با همفکری و همکاری تعدادی از دوستان که واقعا دلسوز اینده شهرستان هستند ،ثابت کردیم مطالبه گر بودن در چارچوب قانون هیچ ترسی ندارد و نتیجه گرفتیم و …

  14. درجواب علیرضا و حسن
    شما لازم نیست برای وزیر و فرماندار دل بسوزونید شما باید بفکر جوان گراشی باشید که در شهر خودش شغل ندارد-پول برای خریدزمین ندارد این دولت و زیرمجموعه ان اینقدر پوستشون کلفت شده که اصلا داد مردم عادی نمیشنوند اگر فرماندار محترم از روز اول اجازه نمیداد این همه زمین اطراف گراش تکه تکه کنند و بفروشن الان ما این همه مشکل گرانی زمین نداشتیم.
    مگر نماینده محترم چی گفتن که بهشون بر خورده مردم جز کمک خیرین هیچ کمکی از طرف دولت برای شهرستان ندیدن .این هم بدانید که اقای حسین زاده برای نمایندگی کیسه ندوخته و تشنه قدرت هم نیست که شعار الکی بده هرکس از انتقاد بدش میاد تشریف ببرد .کسی که لباس خدمت پوشید باید پی همه چیز به بدنش بماله.
    اقایی که گفته که اقای نماینده هنوز کاری انجام نداده شما هم صبور باشید یکماه هنوز خیلی زود است اگر بخواهی یک مغازه باز کنی بیشتر طول میکشد تا راه بیفتی و چم و خم بازار دستت بیاد.

  15. سالها بود دلم واسه یه ذره دل و جرات تنگ شده بود.
    سالها بود دلم واسه یه مرد پر دغدغه بال بال میزد .
    سالها بود دلم میخواست یه نفر بیاد واسه مردم باشه .
    سالها بود قهرمانی بین مردم شهرم پیدا نمیکردم .
    دقیقا سه شب قبل مقابل مردی نشستم که واسه اولین بار
    او را از نزدیک میدیدم ،چهره ای سخت کوش،زحمتکش
    بردبار ،مصمم ، تیزبین ،زیرک و ارام .
    چهره ارام اش را که دیدم نمی توانستم افکار درونش را
    را موشکافی کنم ،
    در کمال متانت ،حرفهای جوانان شهر را گوش میکرد و
    نکات مهم را در برگه یادداشتی ثبت میکرد ،منتظر بودم
    صحبتهایش را زودتر بشنوم وبفهمم موضع و صحبتهایش
    چجوری شروع میشه، لب به سخن گشود و تمام دو ساعت
    سخن ،انتقاد ،پیشنهاد و گلایه بچه ها را چنان زیبا جمع بندی
    کرده بود که داشتم در پوست خود نمی گنجیدم.
    از هر جا و هر کجا که صحبت میکرد اطلاعات جامعی داشت.
    در پوست خودم نمی گنجیدم و برای اولین بار بعد از چهل سال
    زندگی از رای دادن خودم پشیمان نبودم ،
    اعتماد به نفسی که در حرفهایش حس میکردم مثال زدنی بود.
    تقریبا بعد از دوازده ساعت جلسه گذاشتن در همان روز ،هنوز
    خستگی و ناراحتی رو در چشمانش نمی دیدم .
    سه ساعت از جلسه ما گذشته بود ولی هنوز حس میکردم دل کندن
    از این مرد خستگی ناپذیر سخت است ،شاید دیگر هیچوقت
    نتوانم این جوان را ببینم ولی در دلم غبطه میخوردم که روزی در
    شهرم ،دهها و یا صدهها چنین فرد دلسوزی میتوانیم داشته باشیم.
    به امید روزی که عدل و داد تمام دنیا را فرا بگیرد

    روزی باران خواهد امد
    ان مرد با باران خواهد امد
    ان مرد برای مردم خواهد امد
    ان مرد عاشق به عشق مردم خواهد امد

  16. آقای حسین زاده حرف دل مردم رو زدن ،این مردم دچار مشکلات هستن هم مردم و مسئولین میدونن، متاسفانه مجری قانون به قانون درست عمل نمیکنه نه تو شهر گراش تو کل ایران اینحوریه،یه چیز که بنده خیلی باهاش روبه رو شدم برخی از کارمندان ادارات هنوز شرح وظایف خودشونو نمیدونن یاهم میدونن و به درستی عمل نمیکنن!!!، دولت که از خداشه تشنج ایجاد کنه و با پول مردم بازی کنه،ولی متاسفانه مردم این سرزمین هنوز به این درک و فهم نرسیدن که هم خودشون بدبخت میکنن اطرافیانشونو،واقعا دیگه مسخره شده و شورش رو در آرودن تو قضیه زمین مسکن،به جای اینکه سرمایشونو تو زمینه اشتغال زایی و کار آفرینی بریزن پولشونو میریزن تو زمین مسکن و چهارتا دالال هم همینجوری نرخ میزارن و قیمت میبرن بالا،بنظرم تمام معاملات باید به صورت رسمی انجام بشه و تحت نظارت کارشناس رسمی باشه و دست دلالا برچیده بشه.
    پیشنهاد بنده به برخی از مسئولین عزیز و برخی افراد اینکه دست از حرص و تمع دنیای بردارند بزارین همه با دل خوش و بدون دغدغه دو روز دنیا رو سپری کنن،قانع باشن و به حقوق شهروندی دیگران احترام بزارن و فقیر و غنی رو در یک نگاه ببینین.
    تا زمانی که این درک تو جامعه وجود نداشته همه دچار بحران فقر هستیم چه فرهنگی،چه اقتصادی،چه سیاسی…
    به امید روزی که آرامش به زندگی همه برگرده و تمام ملتها بدون دغدغه و استرس و هیچ چشم داشتی در کنار هم زندگی کنند.
    آمین🙏

  17. دوست عزیزاچمی ازبندرعباس.
    تمام نواقصی که فرمودیدکاملادرسته وحرف دل همه ماست.
    ولی قبول کنیدبایدوباید رفتاربین یک نماینده مجلس شورای اسلامی ویک نماینده عالی دولت فرق بکنه بادوتا جوون کوچه بازاری مثل بنده.
    باوربفرماییداین هیجانات واحساسات جوانی که آقای نماینده دارن مناسب یک رجل سیاسی نیست.چراکه سخن یک نماینده ورفتارایشان قطعا دربین مردم ودررسانه ها بازتاب دارد.

  18. جناب حسین زاده صداقت در رفتار و گفتار و پاک دستی تنها ملاک رای دادن ما به شما بود تا با رفتن نیروی جوان و خلاق به مجلس بخشی از نیاز های مردم و شهرستان مرتفع گردد و از انتخاب خود نادم و پشیمان نیستم ،شما جوان هستید و پر انرژی اجازه ندهید در ابتدای خدمت تحت تحت تاثیر عده ای قرار گیرید ، اینگونه سخن گفتن زیبنده شما نیست . بدیهی است که فرمانداری محل رسیدگی به امور مردم است نه رتق و فتق امور فوتبال ! جناب حسین زاده ایا موردی سراغ دارید که ارباب رجوع از جناب فرسوده بخاطر سستی در انجام امور شاکی باشد ؟ چنانچه موردی است ایا بهتر نبود قبل از رسانه ای شدن موضوع شخصا به ایشان تذکر می دادید ؟
    از طرفی حدود ۵ ماه است که فوتبال به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل و تمام فعالیت های ورزشی به حالت رکود در امده تا جناب فرسوده بخواهد رسیدگی به امور مردم را فدای مطامع شخصی خود نماید ! وی پس از سالها خدمت نه تنها اشنا به امور اداری و مردم است ، بلکه مشکلات بسیاری از شهروندان که خارج از حیطه مسولیت اش می باشد بی مضایقه انجام می دهد . جناب فرسوده که از بام تا شام مشغول رتق و فتق امور مردم است سزاور چنین برخوردی نبود که در جلسه روز سه شنبه فرمانداری پس از ۲۸ سال خدمت در حضور همکارانش اشک بریزد . اگر امروز تتمه اعتباری از فوتبال گراش به جا مانده حاصل همت و تلاش این بزرگ مرد در عرصه ورزش است که صادقانه جوانان شهرستان را به بالاترین سطح فوتبال کشور (لیگ برتر جوانان) رساند تا با قرار گرفتن بر سکوی افتخار سرود قهرمانی زمزمه کنند . و اما در مورد جناب فرودی به جرات می توان گفت که ایشان یکی از مدیران شایسته و با لیاقت شهرستان است ، در دوره ای که صداقت و پاک دستی کم یاب و نایافتنی است امور شهرستان را با درایت نظارت و مدیریت می کند . ایشان یکی از نادره مردانی است که نه تملق پذیر است و نه تملق گو ، صداقت ، پاک دستی ، مردمداری و بی ریا بودن از جمله صفاتی نیک و پسندیده جناب فرودی است که بصورت جمع در کمتر کسی می توان یافت و در بحث جذب اعتبارات دولتی فقط به حوزه ورزش اشاره می کنم که در گذشته خود مسولیت ان را بعهده داشتم ، جذب یک ملیارد و ششصد پنجاه ملیون تومان از محل اعتبارات ملی در دوره مسولیت حقیر و دو ملیارد و پانصد ملیون تومان در سالهای بعد بمنظور تکمیل سالن ورزشی محبی و ساخت تعدادی زمین های چمن مصنوعی در روستاهای تابعه فقط بخشی از خدمات این مرد صادق و بی ریا به جوانان و ورزش شهرستان است که نادیده گرفتن ان دور
    از انصاف است .
    جان فدای نفس نادره مردانی باد
    که کم و بیش نگردند به هر بیش و کمی
    میرزا اکبری

  19. نئواصولگرایی از حرف تا عمل.

    یکی از ویژگیهای سیاسی اجتماعی جامعه ما رواج شعارهای پرطمطراق و انقلابی اما در عالم واقعیت پوک و توخالی است.بعنوان مثال شعارهای انقلابی که چندسالی میشود از سوی تندروها داده میشود همچون مدیریت جهادی، جوانگرایی، عدالتخواهی، مبارزه با اشرافیت، مبارزه با فساد، تحول‌خواهی، پاکدستی، مدیریت‌انقلابی، تکیه برمنابع داخلی،مقاومت دربرابر سازش…و امثالهم که تندروها بنام “نئواصولگرایی” چندسالی است بعنوان نسخه برون رفت از وضعیت نابسامان فعلی حاکم بر کشور مطرح میکنند. انتصابات مجلس یازدهم اگر هیچ فایده دیگری برای کشور نداشت، دست کم معنی و مفهوم شعارهای انقلابی “نئواصولگراها” و “نئواصولگرایی” را درعمل به نمایش گذارد.
    صادق زیباکلام

  20. جناب اکبری شما چرا….همون ی مثال نگرفتن بودجه واسه جاده چک چک کافیه…یا همون مثال نظارت نکردن بر شورا…ای دم از قانون میزنن وظیفه فرماندار اگه بر شورا نظارت کرده بود و برخود قانونی کار به انحلال شورا نمی کشد….یکی پیدا شد حرف دل همه زد…

  21. با سلام خدمت نماینده محترم بنظرم جنابعالی چون هیچوقت باور نمیکردید به مجلس راه پیدا کنید و یکباره بخاطر اختلافات کاندیدهای لار قرعه بنام شما افتاد فرصت مطالعه در خصوص وظایف نمایندگی مطالعه نداشته اید و هنوز هم نمی‌دانید یکماه از فعالیت مسجد گذشته است جنابعالی بیشتر روزها یا در منطقه بوده اید و یا در دیدیدار با این مسول و یا آن مسول که فکر کنم بیشتر جنبه رسانه ای و مطرح شدن خودتان دارید تا دغدغه نمایندگی برادر من وظیفه شما حصور در مجلس و تصویب قانون بنفع مردم و برای مردم نماینده هیچ حقی ندارد به کارمندان و یا مسولین قوه مجریه توهین و یا جسارتی کند اصلا مسولین هیچ وظیفه ای ندارند مطیع دستورات نماینده باشند اگر مشکلی و یا خلافی از مسولین دولتی سر بزند شما وظیفه دارید از وزیر در خواست سوال کنید و اگر بقیه نمایندگان برایشان محرز خلافی شدند می‌توانند وزیر را استیضاح کنند ولی حق نداره نماینده در کار استاندار فرماندار بخشدار و ادارات دخالت کنند و امر ونهی کنند اگر مسولین به نمایندگان احترام می‌گذارند بخاطر جایگاه نمایندگی است ولی وظیفه ندارند به دستورات شما عمل کنند لطفا بجای هدر دادن وقت خودت بقول حسن با دیدار با این مدیر و آن مدیر اول وظایف یک نماینده و حیطه کاری نماینده را مطالعه بفرمایید البته جوجه آخر پاییز میشمارند ببینیم پایان ۴ سال خودت چکار کرده اید آیا اگر نتوانستید نیازهای منطقه را فراهم کنید تحمل پذیرفتن انتقادات مردم ۴ شهرستان دارید لطفا صحه صدر داشته باش مشاورین قوی انتخاب کن خیلی هم جوان جوان نکن مشاوره همین جوان‌ها بوده که در جلسه اول شورای اداری زادگاهت اینقدر به مسول زحمتکش شهر توهین و تهمت زدید ۴ سال زود می‌گذرد و منتظر عملکرد شما خواهیم بود

  22. آقای اکبری پس از سالها کار در فرمانداری مردم کاملا اقای فرسوده رو میشناسند 🙂 لازم نیست شما … کنید!

  23. با سلام .باید عرض کنم که آقای مهندس حسین زاده با کسی خدای ناکرده پدر کشتگی که ندارد .ایشان با اینطور صحبت کردن شان می خواهد به فرماندار و بخشدار و… بگوید که کمی در کارتان حساس تر باشید و مشکلات مردم را بیشتر پیگیری کنید. با شناختی که از ایشان دارم نحوه مدیریتی ایشان اتمام حجت به مسئولین هست که در کارهای تعلل و سستی نکنند و این همه جوسازی بیهوده هست .به قولی می گوید در کارتان جدیت به خرج دهید که در این چهار سال بیشتر بتوانیم کار کنیم و در سال های قبل واقعا قابل قبول برای من نیست .

  24. خطاب به کاربر “مجید” که فرمودن اینها در حیطه وظایف نماینده نیست و نماینده باید در مجلس به تصویب قوانین بپردازه توصیه میکنم تشریف ببرن اصل ۸۴ قانون اساسی رو چندبار مطالعه کنن تا متوجه بشن صحبت های نماینده مردم کاملا مطابق با شرح وظایف ایشان است.

  25. مهندس عزیز درود بر شما که بعد از مدت‌ها حرف دل مردم را زدی. به حرف‌های کوتاه نظران ذره‌ای اهمیت نده چرا که کار اینها جوسازی و مظلوم نمایی است.
    هر کس که برای مردم کار نمیکند باید پست و مقامش را ترک کند بدون تعارف.

  26. درود بر نماینده جوان
    افراد ناتوان و کهنه شده که حتی مدرک تحصیلی درست درمونی هم ندارن باید جول و پلاس جمع کنن و برن.
    کسی که حقوقش رو شهرداری میده هم باس بره

  27. در جواب امیر حسین اصل ۸۴ قانون اساسی منظور و تفسیر شورای نگهبان اظهار نظر نماینده در مجلس شورای اسلامی است نه دخالت و توهین به مسولین قوه مجریه و قضاییه و نهاد و ارگانهای انقلابی در بیرون از مجلس نماینده با آحاد مردم هیچ تفاوتی ندارد .

  28. درود بر شرف نماینده عزیزمان
    سالهاست در این شهر مسئولین بر همت خیرین بزرگوارمان موج سواری می کنند و لطف مکرر خیرین را تبدیل به حق مسلم خودشان کرده اند. پایدار باشید جناب نماینده بزرگوارمان

  29. خیلی وقت بود دلم میخواست یه نفر شجاع و نترس توی شهرم پیدا بشه تا جلو این همه رانت و بی عدالتی رو بگیره.
    خیلی وقت بود دلم میخواست یه نفر بیاد و حرف دل مردم رو داد بزنه بدون اینکه تحت فشار یا تحت تعقیب باشه.
    خیلی دلم گرفته بود از اینهمه بی عدالتی که خدا رو شکر با وجود این نماینده شجاع کمی امیدوار شدیم.
    البته یه پیشنهاد دارم کسی که توی فوتبال موفقه چرا نمیاد بشه رئیس اداره ورزش و جوانان؟ هم توی فوتبال موفق تر میشه و هم توی فرمانداری جا برای یک نیروی جوان و خلاق و دلسوز باز میشه…..

  30. سخنان مهندس حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان گراش موجی از اظهارنظر های مختلف را به همراه داشت اما پررنگ ترین آن مربوط به اعضای تیم هلال احمر گراش در دفاع از قاسم فرسوده مدیرعامل این باشگاه و معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گراش بود.
    هر چند مهندس حسین‌زاده به خوبی وضعیت این تیم را تشریح کرد و از آنها تقدیر و حمایت به عمل آورد، حتی با بیان اسامی چند نفر از بازیکنان این تیم نشان داد که شناخت دارد اما صرف بیان یک نقد ساده بهانه‌ای شد برای حمله افراد نزدیک به فرسوده به ایشان.
    نکته‌ای که واضح است این بود که حامیان معاون فرماندار از خدمات وی به ورزش و به ویژه تیم هلال احمر سخن می‌گفتند حال آنکه این سوال مطرح می‌شود که آیا این خدمات برای دیگر تیم های فوتبال گراش هم اثر بخش بوده!؟ توجه به ورزش هایی مانند اسب سواری (هیچ زمین مسابقه‌ای ندارند!)، تیراندازی و ورزش‌های رزمی که همواره گراش در آنها حرفی برای گفتن داشته از سمت ایشان صورت گرفته!؟ حال آنکه همه می‌دانیم که خیرین ورزش گراش افراد معدودی هستند و اگر عمده هزینه‌ی تقبل شده از طرف آنان توسط معاون فرماندار جمع‌آوری شود پس الباقی چه می‌شوند و این اتفاقا آیا ظن ویژه‌خواری را تقویت نمی‌کند!؟
    از طرفی عمده صحبت مهندس حسین‌زاده خطاب به فرسوده متوجه وظایف ایشان درون مجموعه فرمانداری ست که فرماندار می‌توانست همانجا دفاع کند و اینکه فرماندار پاسخی به این ادعا نداده و یا نداشته این موضوع را تقویت نمی‌کند که خود نیز معترض است؟
    وظایف معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری یعنی دبیر شورای تامین وظایف سنگین و با دامنه گسترده‌ای است که رسیدگی به آنها زمان زیادی صرف می‌کند و کما اینکه به کررات مشاهده شده افراد عضو باشگاه هلال احمر در فرمانداری با عناوین مختلف مشغول بکار شده‌اند و یا هستند، چه بصورت امریه، چه متفرقه و چه با حقوق پرداختی ارگان دیگری، وضعیت بکارگیری این افراد آیا شفاف‌سازی می‌شود!؟
    موج تخریب‌ها همراه با مظلوم‌نمایی صرفا از طرف اعضای تیم هلال احمر و اطرافیان شخص آقای فرسوده بوده و افسوس که این اقدامات جز تخریب بنای همدلی و وحدت شهر هیچ اثری ندارد و جامعه را دچار شکاف می‌کند. ظاهرا نقد نشنیدن و پاسخگو نبودن طی این سالیان آنقدر شدید بوده که طاقت شنیدن یک نقد ساده را از تمامی مسئولان شهر گرفته به نحوی که اگر منتقد یک شهروند ساده باشد با پرونده‌سازی روبرو می‌شود و اگر یک نماینده مجلس باشد با موج تخریب و مظلوم‌نمایی.
    البته مردم گراش و به ویژه جامعه ورزش این شهر افراد تخریب‌گر را خوب می‌شناسند و اثرات آنان بر پیکره فوتبال شهر را هم دیده‌اند که بهتر است در این زمینه نخبگان و تحصیلکردگان ورزش نظر دهند و نه پدرخوانده‌هایی که مشخص نیست سال‌هاست در ورزش گراش به دنبال چه هستند، از نماینده جوان و دلسوز شهر هم خواهشمندیم جلوی این تخریب‌ها ذره‌ای کوتاه نیامده و با قدرت ادامه دهند. پاینده باد گراش

  31. در پاسخ به محمود
    نخست اینکه جناب نماینده هیچ گونه توهینی نکردند و اتفاقا خیلی برادرانه مسئولین را نقد کردند.
    دز ثانی حضور ایشان در جلسه شورای اداری به عنوان انجام وظیفه نمایندگی است و نه به عنوان شخص عادی. شخصی که در جلسه شرکت می‌کند حسین زاده نیست بلکه نماینده شهرستان است. چیزی که شما نمی‌دانید این است که هر نماینده یک یک هفته در ماه را برای انجام وظیفه نمایندگی در منطقه حضور می‌یابد و این جزئی از وظایف است.
    نکته دیگر اینکه خیلی مشتاقم بدانم شما که این چنین مشتاق اجرای قانون هستید، حضور اعوان و انصار معاون فرماندار در فرمانداری را بر اساس کدام قانون تفسیر می‌کنید؟

  32. در جواب امیر حسین خان باید عرض کنم که اگر جنابعالی نمی‌دانید نماینده انشاءالله در آینده خواهد فهمید که کارمندان دولت و مدیران دولتی کارمند نماینده نیستند که امر و نهی کند حضور در شورا اداری فقط بمنظور شنیدن و پیگیری مشکلات حوزه انتخابی است همین. در خصوص مورد دیگرتون هیچکدام از فامیل و دار ودسته آقای فرسوده در فرمانداری نیستند ایکاش اسم می‌بردین اگر منظورتون آقای عابدی است اولا ایشان کارمند فرمانداری نیستند ثانیا ایشان نظر به نیاز فرمانداری برای یک شخص مجرب در حوزه روابط عمومی افتخاری و با پیشنهاد شورای وقت رفتند و هیچ ارتباطی به آقای فرسوده ندارد و حقوق بگیر فرمانداری نبودند و باید بسیار از وی تشکر کرد که بدون هیچ انتظاری برای جوانان و مردم خدمت می کنند حالا شما از جایی دیگر می‌سوزید من نمی‌دانم و لطفا شایعه پراکنی نکنید احترام همه منتخبین مردم واجب اما این احترام باید دو طرفه باشد امیدوارم که نماینده جوان ما در پایان ۴ سال رو سفید و اینقدر برای منطقه کار کرده باشد که برای بار دوم هم صاحب کرسی مجلس شود و افتخاری برای جوانان بخصوص گراشی‌ها باشد شما هم کاسه داغتر از آش نباشید بقول دوستمون جوجه را آخر پاییز میشمارند

  33. ” و لا تفرّقوا ”
    عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است
    کار بد مصلحت آنست که مطلق نکنیم
    گراش من! متأسفم واقعا😒😔

  34. سلام
    اونهایی که مگین نماینده ما تند حرف زده یا کارشون به این ادارات نیفتاده یا واقعا یه جور دیگه مشکلشون رو حل میکنن.
    وقتی مسئولین نقد میشن و جوابی برای گفتن ندارن یعنی دقیقا جای اشتباهی نشستن برای حل مشکل مردم.

  35. در جواب محمود
    شما چرا دلتان برای عوامل فرمانداری میسوزه؟
    اقای حسین زاده که حرف بدی نزدن.
    اکثرا این موضوع حسین زاده را تأیید کردند پس چرا شما ناراحتید شما غصه ۴سال را نخورید مطمئن باشید از نماینده های قبلی بیشتر برای منطقه کار کند.اقایان ادارات نماینده مردم نیستند انها حقوق بگیر دولت هستند پس دولت هم براشو دل بسوزونه و اگر بهشون توهین شده از نماینده شکایت کنند به من و شما ربطی ندارد که نماینده چرا به فلان کارمند دولت تند برخورد کرد.
    این دولتیها هنوز توو کار خودشون موندن چه انتظاری داری که به داد مردم برسن؟
    کارمندان بعد از مدتی از شهر ما میرن این دلسوزان همشهری هستند که میمانند.

  36. سلام و عرض ادب
    اول بگم من از طرفداران سرسخت جریان اصول گرا هستم و هیچ از اصلاح طلبانه افراطی و دولت تدبیر و امید هم خوش نمی آید.
    یکی از مشکلات اصلی مملکت ما همین است که نمایندگان ما داندانپزشک و مهندس های هستند که یک کلام هم از حقوق عمومی نمی دانند مثلا همین صحبتهای واقعا عجیب اقای نماینده ، کجا رفت اصل تفکیک قوا که اینقدر در قانون اساسی به آن دقت شده و از نوع نسبی در تمام اصول قانون اساسی دیده میشود دقت در اصل ۸۴ به نماینده اجازه اظهار نظر در همه زمینه های داخلی وخارجی داده ولی به تایید اصل ۸۶ این اظهارنظر در مقام ایفای نمایندگی در مجلس است نه در جلسه شورای اداری، خدا وکیلی نماینده ای که این نمی دونه و داره موج سواری می کنه و ژست مردم مدادی میگیره و به مرحبا احسنت عده ای دلخوش کرده می توان وظایف خطیر نمایندگی را انجام بده؟؟
    چرا ما مردم این همه هیجانی هستیم تا یکی پیدا میشه و از این حرفای صدمن یه غاز می زنه پشت سرش سوت و کف میزنیم.
    بخدا از نماینده مجلس مطالبه گری مسایل مهم و اصلی کشور را بکنیم. اینکه به جون هم میفتن خوشحال نباشیم این خودش دامن زدن به اختلاف است.
    ببینید خودش حرف میزنه ولی عمل نمیکنه خودش شد منبع اختلاف
    نگاه کنیم به عمل افراد، ملاک عمل باشد حرف زیاد زده شده

  37. در جواب آقای محمد؛
    برادر ژشت خود عقل کل پنداری رو بذار کنار. شما نه تنها شناخت از جریان اصول‌گرایی ندارید که نمی‌دونید اصلاح‌طلبی چیه!
    مهندس حسین‌زاده نه تنها در جایگاخ نمایندگی حق این اظهار نظر رو داره که در جایگاه شهروند هم میتونه نقد تند و صریح خودش رو بیان کنه پس بهتره شما کاسه از آش داغ تر نشید و سکوت راه خوبیه، در پیش بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

46 نظر
scroll to top