بستن

۵۰۰ پرونده زمین کشاوری به دادگاه رفت

هفت‌برکه – گریشنا: ۵۰۰ پرونده تغییر کاربری غیر مجاز اراضی از سوی جهاد کشاورزی به دادگستری گراش ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، حسن مرادی سرپرست جدید جهاد کشاورزی گراش گفت: در سال گذشته به استناد ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی ۵ فقره حکم قلع و قمع و تخریب بناهای ساخته شده در اراضی کشاورزی صادر و اجرا شد و همچنین، در راستای اجرای احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی نیز ۳۸ مورد اعمال قانون داشته ایم.  

مرادی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت دانست و افزود: مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین‌های کشاورزی و بهره‌برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی آگاه باشند و با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

مردادی تصریح کرد : به استناد قانون حفظ کاربری هرگونه ساخت و ساز در قالب فنس‌کشی، دیوار کشی، احداث ساختمان، احداث استخر، اتاق کارگری، پی کنی و …. بدون اخذ مجوز قانونی از سازمان جهاد کشاورزی فارس ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌گردد و مردم می‌توانند مراتب را در صورت مشاهده به سامانه ۱۳۱ سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اطلاع رسانی کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمامی مالکان زمین‌های کشاورزی قبل از هر گونه تغییر کاربری برای مشاوره و اخذ مجوزهای قانونی به اداره امور اراضی این مدیریت مراجعه نمایند.

به گزارش گریشنا حدود ۲۰۰ پرونده از پرونده‌های تشکیل شده مربوط به اراضی معروف به محمدآباد و سلطان‌آباد است.

حسن مرادی ۱۱ تیرماه ۱۳۹۹ به عنوان سرپرست مجیدی سرپرست جهاد کشاورزی گراش شد. به گزارش گراش‌نیوز حسن مرادی متولد ۱۳۵۸بخش گله‌دار شهرستان مهر است. وی پیش از این به مدت ۴ سال مسئولیت مرکز ترویج خدمات جهاد کشاورزی بخش اسیر مهر و یک سال معاونت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهر را بر عهده داشته است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. حفظ کاربری درسته اما اگر این پرونده های محمدباد و سلطان آباد مربوط به ساخت و ساز خونه هاست خُب وقتی که جوان ها نیاز به زمین و خونه دارن و مسئولین محترم هم به فکر نیستند ، زمین های شهر هم شده متری ۲ تا ۳ میلیون ، زمین های اطراف شهر هم کشاورزیه و نمیشه ساخت و ساز کرد چه انتظاری دارید ؟ مردم از سر اجبار میرن محمدآباد و سلطان آباد و سختی های آن را هم به جان می خرند .

    به جای اینکه سر و سامانی به وضع زمین بدن و زمین را از کالای سرمایه ای خارج کنند و جلو آنها که زمین های مختلف را می بلعند بگیرند ، جلو افرادی که از سر ناچاری رفتن اطراف شهر رو می گیرن و دادگاهی می کنند . به نظرتان این انصاف است ؟

    خدا رو خوش نمی آد اینجوری رفتار بشه . اول زمین فراهم کنید بعد اگر رفتند سخت بگیرید .

  2. این همه زمین در محدوده سلطان اباد محمود اباد توسط چه اشخاصی تصرف شده ؟
    متاسفانه همین متصرفین زمین پول میلیاردی به جیب میزنند و هیچ برخوردی باشون نمیشه به غیر جریمه ناچیزی که در برابر پولی که از فروش این زمینها به جیب زدن ناچیز هستش این وسط باید ان مسئولینی که سکوت کردن تا کار به اینجا برسه هم باید محاکمه بشن شخص زمین خوار متصرف صددرصد بدون چراغ سبز مسئولین جرات تصرف و قطعه بندی زمین رو نداشته و نخواهد داد .
    باید همه پولی که از فروش این زمینها به جیب متصرف رفته ازش گرفته بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top