بستن

سهم خلیلی از همسایگی با شرکت‌های پردرآمد گازی را مطالبه کنید

هفت‌برکه – گریشنا:  بخشدار مرکزی گراش در نامه به نماینده مردم در مجلس از او درخواست کرد از طریق قانونی سهم دهستان خلیلی از همسایگی با چاه‌های گاز را از وزارت نفت مطالبه کند.

به گزارش گریشنا عبدالله فضلی بخشدار مرکزی در پی تشدید زلزله‌های بخش مرکزی گراش در هفته گذشته در نامه‌ای به مهندس حسین حسین زاده نماینده لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی وضعیت این روستا را تشریح کرد:

▫️چنان که مستحضرید دهستان خلیلی از توابع بخش مرکزی و در منتهی‌الیه مرز جنوب و جنوب غربی شهرستان گراش با جمعیتی بالغ بر ۳۷۰۰ نفر از بهمن ماه ۹۷ تاکنون بستر بروز زمین‌لرزه‌های متعدد روزانه بوده  که این امر زندگی را بر مردم شریف این دهستان سخت کرده است.

▫️برخی از مشکلات مهم این منطقه از جمله مستهلک، ناامن و غیراستاندارد بودن جاده مواصلاتی این دهستان، برخی کمبودهای بهداشتی و درمانی، مشکلات  ارتباطی و مخابراتی، افول وضعیت مناسب کشاورزی و دامداری گذشته  به علت کاهش منابع آبی ، علیرغم خدمات دولت خدمتگزار تدبیر ‌و امید و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار همجواری با منابع غنی گازی زاگرس جنوبی مجاور، با درآمدهای میلیاردی ‌و شرکت های بزرگ نفتی همجوار از جمله فعالیت پروژه بزرگ انتقال نفت خام گوره – جاسک ، این سوال را در ذهن و‌ بر زبان مردم صبور منطقه و مسولان به وجود آورده است که سهم این دهستان دور افتاده از مرکز شهرستان از همسایگی با  شرکت های ملی پر درآمد مجاور چیست ؟

▫️آیا این منطقه محروم نباید از محل اعتبارات قانونی سه درصد، سهم کوچکی از درآمد این شرکت‌ها جهت اجرای پروژه های عمرانی و یا اشتغال جوانان داشته باشد؟

▫️وقوع ۳۰۰ زلزله  تنها در محدوده این دهستان کوچک از یک سال ‌و نیم پیش تاکنون به صورت روزانه و نظر غیر رسمی کارشناسان زلزله ‌و زمین شناسی و اعتقاد ‌و فرضیه مردم مضطرب این دهستان را به نقش برداشت‌های منابع گازی بالادست این دهستان در فعال شدن گسل های این منطقه و  زمین لرزه‌های سهمگین تایید کرده و توقعات درست این مردم شریف را به این مساله سوق داده که وقت آن رسیده تا این شرکت‌های عظیم فعال در حوزه نفت و گاز دین‌شان را به این همسایه معصوم و مظلوم ادا کنند.

🔻پیرو عرایض و توضیحات فوق و نظر به سابقه اجرایی و مدیریتی جنابعالی در حوزه نفت و گاز و شناخت و دلسوزی زبانزد شما از مردم این منطقه خواهشمند است ترتیبی اتخاذ کرده تا از پتانسیل و ظرفیت‌های این شرکت‌ها 

۱️⃣ ابتدا در کارشناسی و بررسی دقیق زلزله‌های مداوم این دهستان از طریق اعزام یک گروه کارشناسی جهت نمودارگیری از مخازن و بررسی القایی بودن زمین لرزه‌ها و همچنین خرید، تهیه و  نصب و استقرار چند دستگاه زلزله نگار جهت مطالعه علت آن 

۲️⃣ دوم هدایت کردن بخشی از  درآمدهای سرشار این شرکت‌ها جهت تهیه کانکس و جبران خسارت‌های مالی و روحی وارده به مردم شریف این منطقه 

۳️⃣ سوم انجام چند پروژه مهم عمرانی  

از طریق تذکر قانونی و درخواست از وزارت محترم نفت استفاده شود که شاید باعث کم شدن پاره‌ای از آلام مردم شریف و محروم و مظلوم این دهستان گردید.

 

با تشکر و تقدیم احترام 

عبداله فضلی | بخشدار مرکزی شهرستان گراش | خرداد ماه ۹۹

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. تشکر از بخشدار مرکزی جناب فضلی عزیز و گرامی
    این اقدام هرچند دیر هنگام اما لازم بود.
    بنده به عنوان یک شهروند گراشی از مسئولین خواهش میکنم که مسائل و مشکلات توابع گراش را در اولویت قرار دهند. نکند که ما هم مانند برخی شهرستان ها به عدم رسیدگی و بی تفاوتی نسبت به توابع دچار شویم. امیدواریم با توجه به تخصص و رسته کاری جناب نماینده این مسئله پیگیری و مرتفع گردد.

  2. شهرستان نو ظهور گراش با وجود فداغ و توابعش شد شهرستان.با توجه به فاصله جغرافیایی حدود۱۰۰کیلومتری بامرکز شهرستان( به طوری که فاصله فداغ وتوابع با بخش های همجوار،بیرم،عمادده،خنجو…بین۲۰تا۳۰کیلومتر هست)و عدم برخورداری از حداقل خدمات امدادی و درمانی یا رفاهی و سایر …جهت کوچکترین کار اداری باید این همه مسافت با وضعیت بد اقتصادی طی کرد تا به مرکز شهرستان رسید.قول و قرار ها و وعده و عید ها ی جنابان به کنار اما الان که خرشون از پل گذشت و گراش شد شهرستان و نمایندشونم هم به مجلس راه یافت.باز هم قول و قرار وحرف و تظاهر….خشت اول کج گذاشته شد و چه دلیلی هست که فداغ و توابعش جز شهرستان تازه تاسیسی که فقط وفقط تمام فکر و تلاش جنابان توسعه خود گراش شودوعدم توجه به توسعه عمرانی و لااقل مایحتاج اولیه زندگی مردمانی با حدود۱۷۰۰۰هزار نفر جمعیت باشد.امیدهای مردم منطقه نسبت به گراش به یاس نزدیکتر شده است.انشاالله به زودی از گردنه بالنگستان تابلو به ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان بیرم مشاهده خواهیم کرد.

  3. خدای من دوباره،سه‌باره….زلزله.چقد برای خودمان و خلیلی نگرانم.کاش توی گراش هزاران خانه سخت و کائم داشتم که خلیلیهای عزیز رو مأوا میدادم که دیگه جایی که بلرزونه نمونن.خدا به همه‌مون رحم کنه و همه رو از نگرانی و تشویش در هر موردی بیرون بیاره🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top