بستن

صبا از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد

هفت‌برکه – گریشنا: دانشگاه آلبرتای کانادا  اعلام کرد که به ۵ دانشجوی ایرانی این دانشگاه که در پرواز ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین بودند، مدرک فارغ‌التحصیلی اعطا کرده است.

به گزارش گریشنا مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه آلبرتا در کانادا روز جمعه ۲۳ خرداد در حالی برگزار شد که نام پنج دانشجوی ایرانی هواپیمای اوکراینی در بین فارغ التحصیلان قرار داشت. الناز نبیئی، نسیم رحمانی‌فر، پونه گرجی، آرش‌ پورضرابی و صبا سعادت پنج دانشجوی این دانشگاه بودند.

صبا سعادت پیش از مرگ، چهار سال در رشته‌ی علوم زیستی این دانشگاه تحصیل کرده است. این دانشگاه یکی از ۵ دانشگاه برتر کانادا و جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است.

 صبا به همراه خواهرش سارا و مادرشان دکتر شکوفه چوپان‌نژاد مسافران پرواز بی‌بازگشت ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین بودند که در دی‌ماه ۱۳۹۸ به شهادت رسیدند.

11 نظر

  1. خدا رحمت شان کند .ولی اونا دیگه نیستند مدرک برای چی می خواهند .کاش خیابانی به نام این ها هم نامگذاری می شد .اگر کشورهای متجاوز زده بودند شاید نام و آوازه بیشتری داشتند .

  2. واقعا مظلومانه پر کشیدن از دنیا.
    هیچ کوچه و خیابونی هم ب اسمشون نمیشه هیچوقت
    چون میخوان مردم خیلی زود از یاد ببرنشون

  3. اگر دیر آمدم مجروح بودم
    اسیر قبض و بسط روح بودم
    در باغ شهادت را نبندید
    به ما بیچارگان زان‌سو نخندید
    .
    .
    خدایا این چه درد است این چه درد است
    که پولاد دلم را آب کرده‌ست
    نمی‌دانم بگویم یا نگویم
    دلا بگذار تا حالا نگویم
    .
    .
    اگر آه تو از جنس نیاز‌ است
    در باغ شهادت باز باز است.

    گلپونه‌های‌ وحشی دشت امیدم
    وقت سحر شد خاموشی شب رفت و فردایی دگر شد
    من ماندم تنهای تنهااااا
    من ماندم تنها کنار سیل غمهاا حبیبم سیل غمها
    گلپونه‌ها‌ نامهربانی آتشم زد آتشم زد

  4. در جواب خانم یا آقای آسمان، ریشه بنیادین این قبیل اتفاقات مضحک و وحشتناک، دقیقا از همین سطحی نگری و تعصب نابخردانه امثال شما که گیر میدی به تصویر، آغاز میشه. همه ما با سکوتمان در اینگونه فجایع مسئولیم.

  5. پاسخ به هم شهری:
    یعنی چی نوش‌دارو پس از مرگ سهراب؟ ایشون اگه زنده بود، خودش می‌رفت مدرکش رو می‌گرفت و زندگی حرفه‌ایش رو شروع می‌کرد. دولت کانادا و دانشگاه آلبرتا با این حرکت نمادین داره میگه که ما برای شهروند کشته‌شده‌مون هم ارزش قائلیم.

    این‌جا برای چی ارزش قائلن؟

  6. کاربر آسمان ینی شما شهید شدن و و از دست رفتن زحمات یک خانواده و نابودی آرزوهای این عزیزان و غم و اندوه از نبودن درجشن فارغ التحصیلی رو ندیدی رفتی گیر دادی به نقاشی طرف؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top