بستن

طومار اهالی بیدله: وقت عمل به وعده‌ی پارک محله‌ای است

هفت‌برکه – گریشنا: برای دومین بار در طی دو سال اخیر، شماری از ساکنان محله بیدله با امضای یک طومار، از شهرداری و شورای شهر گراش درخواست احداث یک پارک محله‌ای در این محله کردند.

در این طومار که رونوشتی از آن به فرمانداری، دفتر نماینده مجلس، دادستان گراش و رسانه‌های گریشنا و پندری ارسال شده است، اهالی بیدله خبر داده‌اند که زمینی چندهزار متری متعلق به آقایان سعادت و انصاری به تازگی فروخته شده و در شرف تفکیک قرار دارد. آنها درخواست کرده‌اند که قبل از از دست رفتن این فرصت، سهم شهرداری در این زمین حفظ شود تا احداث پارک محله‌ای در آن ممکن باشد.

در این طومار، ساکنان محله بیدله به طومار قبلی‌شان در اردیبهشت ۱۳۹۷ در مورد ساخت پارک محله‌ای در زمین منزل مرحوم شیخ احمد انصاری اشاره کرده‌اند (خبر در گریشنا). این درخواست یک سال بعد، یعنی اردیبهشت ۱۳۹۸، به دلیل آنچه «جانمایی نامناسب» خوانده شد، با مخالفت شورای شهر مواجه شد تا همچنان «بیدله، سرزمین بی‌بوستان» باقی بماند (خبر در گریشنا).

متن کامل طومار اهالی بیدله خطاب به شهرداری و شورای شهر در ادامه می‌آید.

 

بسمه تعالی

شهرداری و شورای محترم اسلامی شهر گراش

پیرو درخواست مکرر اهالی بیدله برای تبدیل زمین خانه مرحوم شیخ احمد انصاری به پارک محله‌ای و استدلال شورای محترم مبنی بر جانمایی نامناسب آن زمین و در نهایت فروش زمین مذکور و با عنایت به پیشنهاد شورا جهت جایگزینی زمینی با موقعیت مکانی بهتر و به دنبال مذاکرات شفاهی و بازدید شهردار محترم از محله بیدله و تایید شورای شهر مبنی بر حق داشتن اولین پارک محله‌ای در منطقه وسیع بیدله، ما اهالی این محله به استحضار می‌رسانیم که زمین بازدیدشده چند هزار متری توسط جناب آقای دکتر خداشناس شهردار محترم (متعلق به آقایان سعادت و انصاری) واقع در پشت حسینیه اعظم نرسیده به مسجد مهدیه، در حال حاضر فروخته شده و در شرف تفکیک به قطعات کوچک‌تر مسکونی می‌باشد.

لذا طبق وعده داده شده استدعا داریم از سهم شهرداری بابت تفکیک زمین مذکور، فضای سبز پارک محله‌ای احداث گردد. بدیهی است تعلل در تصمیم‌گیری موجب از دست رفتن فرصت پیش آمده می‌گردد. قبلا از همکاری شورا و شهرداری محترم کمال امتنان به عمل می‌آید.

رونوشت:

فرمانداری شهرستان گراش،

دفتر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی،

دادستان محترم دادگستری،

گریشنا

پندری

 

تکمیل خبر: اکبر باقرزاده، رییس شورای شهر گراش، در نامه‌ای به شهرداری، با تایید خواسته‌ی اهالی بیداله، تفکیک این زمین را مشروط به تامین فضای لازم برای پارک محله‌ای کرد.

در بخشی از نامه‌ی شورا به شهرداری تاریخ ۲۲ خرداد ۹۹آمده است: «… با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر در جهت احداث پارک محله‌ای در آن منطقه پیگیری‌های مستمر داشته اما متاسفانه تا امروز به نتیجه مطلوبی نرسیده است لذا نسبت به گرفتن سهم خدمات از محل تفکیک اراضی فوق الذکر در جهت احداث پارک محله‌ای بیدله اقدام لازم مبذول فرمایید. در غیر اینصورت از هرگونه تفکیک بر روی اراضی فوق جلوگیری بعمل آید.»

 

مطالب مرتبط:

http://www.gerishna.com/archives/81287

http://www.gerishna.com/archives/92388

4 نظر

  1. قبلا برای اینکه کمی بچه ها را به پارک ببیریم میرفتیم شیراز حالا ممکنه در یک محله ای زمین شهرداری برای پارک نباشد مردم حاضر نیستند دو قدم بروند محله بغل دستی بچه هایشون به پارک ببرند. خدایاچقدر مردم راحت طلب شدند

  2. انگار مردم بیدله یک چیزی از شهر و مردم طلب دارند. مرد حسابی بیدله پر از افراد تاجر است بروید زمین بخرید برای پارک برای تفریح برای پارکینگ بیکار تر از شما کسی نیست نشستن پشت سر هم طومار پر میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top