بستن

تاکید پزشکان گراش بر رعایت قرنطینه خانگی

هفت‌برکه گریشنا: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و رییس نظام پزشکی گراش خروج از قرنطینه خانگی در زمان ابتلا را به خطر انداختن سلامت مردم اعلام کردند. 

در پی گزارشات مردمی در خصوص خروج برخی بیماران مبتلا به کرونا از قرنطینه خانگی قبل از ارزیابی مجدد، دکتر سیدجواد محقق معاون درمان دانشکده علوم پزشکی امروز در گفتگو با روابط عمومی این دانشکده گفت: با توجه به این که برخی افراد در هنگام ابتلا نیاز به بستری پیدا نمی‌کنند، این عزیزان ملزم به رعایت قرنطینه خانگی و رعایت دستورالعمل‌هایی هستند که همکاران ما به آنها ارائه داده اند و نباید تحت هیچ شرایطی از منزل خارج شوند.

دکتر محقق گفت: تمام افراد مبتلا پس از ۱۴ روز قرنطینه خانگی، مجدد توسط متخصص بیماری های عفونی ارزیابی می شوند و در صورت دستور متخصص می‌توانند از خانه خارج شوند و در غیر این صورت خروج از منزل یعنی به خطر انداختن سلامت مردم.

وی افزود: هر چند پایش بیماران مبتلا توسط همکاران پرتلاش ما در معاونت بهداشتی صورت می گیرد اما در این شرایط حساس کنونی، ما به همکاری بیشتر مردم در خصوص کنترل این بیماری نیاز داریم.

معاون درمان علوم پزشکی گراش با اشاره به این که ویروس ضعیف نشده و همچنان از ما تلفات می‌گیرد و ویروس در کمین ماست و از غفلت ما نهایت بهره را می‌برد تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، مردم استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و اصول پیشگیرانه را رعایت کنند و سهل انگاری نکنند.

اسامی افرادی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند، اعلام شود

دکتر ایزدی پزشک خانواده و رییس نظام پزشکی گراش نیز در کانال واتساپی خود نوشت: «اوضاع مجددا دارد حاد می‌شود و دوران سخت ایام سال نو در حال تکرار شدن است. به عنوان یک شهروند اعتقاد دارم اقدام برای قطع این زنجیره کذایی رو باید هر کسی از خودش، خانواده‌اش و نزدیکان‌اش شروع کند. جلوی نشر بیماری گرفته نمی‌شود مگر اینکه همه (تاکید می‌کنم همه) رعایت کنند.»

دکتر ایزدی در مورد نکاتی که در این مرحله از بیماری باید رعایت شود گفت: «توقع زیادی هم نیست. این که در شلوغی‌ها ، ازدحام و تجمعات حتی الامکان وارد نشویم‌، فواصل فیزیکی رو رعایت کنیم و در فضاهای بسته ماسک (حتی شده از نوع پارچه‌ای معمولی دست ساز) بزنیم و شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون را از یاد نبریم تاکیدی بر استفاده از دستکش هم نداریم.»

دکتر ایزدی از پیگیری خود از طریق فرمانداری برای نظارت بر عروسی‌ها گفت: «دو نکته را خدمت ایشان پیشنهاد کردم تا در صورت صلاحدید مصوب کنن تا اجرایی شود تا بلکه گرفتار طوفانی شدن اوضاع طی روزهای آتی نشویم اول این که عروسی‌های گراش خیلی عادی در حال برگزاریست حتی عادی‌تر از قبل! لزوم نظارت جدی‌تر روی عروسی‌های خانگی و باغات را یادآورم شدم. شنیده ها حاکی‌ست از شهرهای همجوار حتی مراسم خود را دارند در باغات گراش اجرا می‌کنند. برگزاری با حداقل نفرات، حداقل زمان و با رعایت سفت و سخت پروتکل حفاظتی استاندارد همراه با بازرسی ضروری‌ست.»

پیش‌نهاد دوم رییس نظام پزشکی گراش معرفی افرادی است که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند: «به فرماندار پیش‌نهاد دادم افرادی که مثبت بوده و ملزم به قرنطینه هستند اما طبق گزارش‌های مردمی، قرنطینه را به هر دلیلی زیر پا گذاشته‌اند و آنرا رعایت نمی‌کنند اسامی‌شان رسانه ای شده و در معرض دید عموم قرار گیرد. موضوع در دست بررسی است.»

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. جالبه بعد از یکماه که آقایان ریییس دانشکده و معاون درمان و بهداشت وی بدون تجربه دستور باز کردن مراکز و برگزاریهای عروسی ها می‌دهند و ادعای کنترل ویروس گوید ۱۹ کرده و هر روز توی بوق و کرنا می‌کردند حالا مردم را مقصر می‌دانند مردم چه گناهی کرده اند که سرنوشت زندگیشان دست شما داده اند اگر راست می‌گویید و دلتان برای مردم میسوزه و بفکر منافع و پست و مقام خودتان نیستید لطفا استعفاه دهید تا مدیران با لیاقت اداره بیمارستان بعهده بگیرند لطفا استعفاه

  2. جناب محقق
    بهتره اول یه بازدیدی از بیمارستان داشته باشی و اوضاع مریضایی که به هردلیلی واردبیمارستان میشن ببینی،اکثربیماران ماسک ندارن
    پرسنل هم براشون عادی شده
    لااقل ماسک زدن در بیمارستان رو اجباری کنید.
    بنظرم اول یفکری بحال بیمارستان کنید بعد حرفای تکراری فاصله گذاری و قرنطینه خانگی و … بزنید.

  3. متاسفانه چند موردمشاهده شده افرادی که مبتلا هستند یا بودند بدون احساس مسوولیت نسبت به مردم و بابی مبالاتی حتی تو جمع شرکت میکنند،به راحتی به خرید میرن.درست هست که محدودیت برای هیچ کس خوشایند نیست ولی تو این برهه به هر قیمتی باید رعایت بشه.کسانی که از خارج اومدن و مثبت شدن با کوله باری ازدلتنگی اومدن و مشکل هست براشون مدت زمان محدودی که این جا هستن رو صرف دوری از اجتماع بکنن و متاسفانه چندین مورد مشاهده شده که رعایت نمیکنن..باید مردم به حساسیت و اهمیت موضوع بیش از پیش واقف بشن.

  4. سلام قولامن رب رحیم
    کلینیک درمانی کرمان دربدو ورود،افرادیکه ماسک نزده اندروملزم به خریدماسک می کنندبعداجازه ورودمی دادند،ولی بیمارستان امیرالمومنین گراش که سیزدهم بخاطربیماری غیرکرونا بستری بودم نه تنهامراجعین ماسک نزده،که دکترتریاژنیزبدون ماسک،دستکش وروپوش بود.
    بهترنیست که دکترهای بیمارستان که الگوی دیگران اندابتداملزومات اولیه بهداشتی رورعایت کرده تادیگران نیزرعایت کنند؟
    همیشه مویدباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top