بستن

با وجود نگرانی دانش‌آموزان و معلمان، مدارس بازگشایی شد

هفت‌برکه – گریشنا: از شنبه ۲۷ اردیبهشت با دستورالعمل کشوری مدارس گراش نیز به صورت نیم‌بند شروع به کار کرد.

به گزارش گریشنا اعلام بازگشایی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. مدارس از ۵ اسفند تعطیل شده بود و ۲۷ اردیبهشت اعلام بازگشایی مدارس بود. طبق دستورالعمل حضور معلمان اجباری و حضور دانش‌آموزان اختیاری است. 

قبل از بازگشایی، مدارس یک بار دیگر با همکاری آتش‌نشانی گندزدایی شد. تا بعد از چندین هفته حضور در کلاس‌های واتساپی، در مدارس برای دانش‌آموزان باز شود. البته این بازگشایی بدون چالش نبوده است.

مجید محبی معاون آموزشی مدیریت آ.پ گراش گفت: اداره و مدیران دغدغه زیادی برای حفظ سلامت دانش آموزان دارند و به طرق مختلف در این راستا تلاش می کنند. مقرر شده در ایام رفع اشکال به جهت رعایت فاصله گذاری کلاس‌ها با حداکثر ۱۰ دانش آموز برگزار شود و چنانچه متقاضی بیشتری برای هرکلاس وجود داشت کلاس ها گروه‌بندی شوند. مدارس می‌توانند در صورت درخواست دانش آموزان و اولیا کلاس‌ها رو در فضای آزاد برگزار کنند.

پیرو درخواست های متعدد فرهنگیان و اولیای دانش آموزان مبنی بر ادامه تعطیلی مدارس، دکتر جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز این درخواست را از طریق معاون امور مجلس وزارتخانه آموزش و پرورش پیگیری کرده است. به گزارش آفتاب لارستان، جعفرپور در این باره گفته است: مقرر شد به مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اعلام کنند که با هماهنگی استاندار به عنوان رئیس ستاد کرونای فارس، به ستاد شهرستان اختیار و آزادی عمل بدهند که با توجه به شرایط محیط تصمیم‌گیری کنند.

 مجید محبی در مورد این اقدام جعفرپور گفت: این کار در حد پیگیری بوده است و تاکنون ابلاغی انجام نشده است. تا این لحظه مدارس لار و گراش از برگزاری کلاس مستثنی نشده‌اند.

اما دو موضوع چالش‌های اصلی در بازگشایی مدارس بود. 

کلاس نهمی‌ها بلاتکلیف هستند

اختیار اعلام پایان سال تحصیلی در مدارس ابتدایی به شورای مدارس واگذار شده است و با توجه به کیفی بودن ارزشیابی در این مقطع بیشتر مدارس پایان سال تحصیلی را اعلام کرده‌اند. 

محبی گفت: در مقطع ابتدایی در برخی از مدارس که دانش‌آموزان افغانستانی دارند یا این که افراد نتوانسته‌اند از آموزش‌های مجازی استفاده کنند کلاس‌های جبرانی برگزار می‌شود.

بیشترین نگرانی در مورد دانش‌آموزان کلاس‌های نهم و دوازدهم است. دانش‌آموزان کلاس نهم امسال باید انتخاب رشته داشته باشند و نمرات آن‌ها در انتخاب رشته موثر است. 

یکی از دانش‌آموزان پایه نهم برای گریشنا نوشته است: «لطفا امتحان‌های حضوری نهم را به خاطر سلامت دانش آموزان و معلم‌ها لغو کنید. یا از طرف دیگر اگر کسی بخواهد رشته‌ی ریاضی فیزیک یا تجربی برود مطمئنا به مشکل خواهد خورد چون که در تدریس آنلاین درس‌ها را به طور کامل یاد نگرفته‌اند و نمره‌ی امتحان‌شان قابل قبول خود، خانواده و مدرسه نخواهد بود.»

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش گراش گفت: «سال‌های گذشته امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار می‌شد امسال قرار است که امتحانات به صورت داخلی مدارس برگزار شود و حتی اگر مدارسی امکان داشته باشند چند نمونه سوال تهیه شده و دانش‌آموزان گروه‌بندی شوند. با توجه موضوع انتخاب رشته تصمیم برای سراسر کشور این است که آزمون‌های این مقطع برگزار شود.»

امتحان پایه دوازدهم هم به دلیل تاثیر در نتیجه کنکور، به صورت هماهنگ سراسری و هماهنگ برگزار می‌شود. 

معلم‌های نگران، باید به مدرسه بروند

معلم‌ها هم نگران سلامت خود و دانش‌آموزان هستند یکی از معلمان در پیامی به گریشنا نوشته است: «ما جمعی از فرهنگیان شاغل در شهرستان گراش از شما اصحاب رسانه تقاضا داریم با توجه به وضعیت قرمز منطقه در ابتلا به کرونا و جهش آمارهای روزانه از مسئولان و تصمیم گیران بخواهید حفظ سلامتی فرهنگیان و دانش اموزان را در اولویت قرار داده و با توجه به شرایط ویژه شهرستان بازگشایی مدارس را به تاخیر بیندازند.

لازم به ذکر است که غالب فرهنگیان شهرستان گراش از شهرستان های همسایه می آیند که آمار آنها از گراش هم بالاتر است.

همه می دانیم که فرهنگیان در این مدت شیوع کرونا بیکار نبوده و چه بسا بیشتر از زمان فعالیت خود در مدارس در فضای مجازی وقت گذاشته‌اند و دانش‌آموزان عزیز را آموزش داده‌اند لذا خواهشمندیم حاصل این همه تلاش و خانه‌نشینی و مراقبت را به هدر ندهید و به سلامتی فرهنگیان و دانش آموزان اهمیت دهید.»

کاهش ساعت حضور در مدرسه و همچنین تسهیل برای معلمانی که امکان حضور ندارند از برنامه‌های آموزش و پرورش است. محبی می‌گوید: «به دلیل این که بیشتر معلمان عزیز ما غیر بومی هستند نمی‌توانیم برای این معلمان عدم نیاز اعلام کنیم و آنان در مدرسه حضور نداشته باشند. اما با مدیران هماهنگ شده است که در مورد حضور معلمان سخت‌گیری نداشته باشند.»

سال تحصلیی ۹۸-۹۹ همچنان ادامه دارد. کرونا حضور دارند و مثل این که باید به دنبال چاره‌ای برای زیستن همراه با کرونا باشیم.

عکس‌های فاطمه حسین‌نزاد روابط عمومی نردیان از بازگشایی مدارس ببنید:

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

6 نظر

  1. تفاوت مسئول دلسوز و قدرتمند با مسئول ضعیف و فاقد تدبیر دقیقا در همینجا ها مشخص می‌شود. رئیس و معاونین ظاهرا برای حفظ جان معلمین عزیز و دانش آموزان منتظر بخشنامه هستند. واقعا این وضعیت منزجر کننده است. آقای مسئول چنانچه دانش آموزی یا معلمی یا خانواده‌ای دچار مشکل شد بخش نامه و ابلاغ جعفرپور و امثالهم نیست که به کار تو می‌آید بلکه آن وقت است که باید به حال مظلومیت آموزش و پرورش گراش گریه کرد. یک مسئول وظیفه شناس در این شرایط به جای اجرای بخش نامه و دستور بالادستی خودش را سپر بلا می‌کند و حتی به قیمت توبیخ و مشکلات ، باز هم اجازه نمی‌دهد کمتری خطری دانش‌آموزان خانواده ها و معلمین را تهدید کند. آقایان رئیس و معاون لطفا به فکر مردم باشید.

  2. امیدوارم مدیر با تدبیر که تا الان سعی کردن توجه بیشتری به خارج از حوزه آموزش پرورش داشته باشن تا امور داخلی ، برای باز شدن مدارس هم از نهاد های ذی ربط مشورت گرفته باشن ، هرگونه سهل انگاری که باعث به خطر افتادن جان همشهریان ما بشه قابل بخشش نخواهد بود

  3. آقای رضایی رئیس کل اداره شهرستان گراش
    ما باید شکایت خود را به کجا ببریم؟
    آقای الف.پ مدیر یکی از مدارس است که نصف سال حضور ندارد و والدین رضایت ندارن ازش ولی اداره عین خیالشم نیست
    چرا اصلا باید چنین مدیرانی منصوب بشن که بجز مشترکاتِ خط و ربط سیاسی با شما هیچ کارآمدی ندارند؟ فقط ما باید بشینیم و سیاسی کاری های شما را ببینیم؟ اداره هر آدمی که فکرش مثل رئیسه رو کرده مدیر. آیا این درسته؟ آره؟ دانش آموزان چه گناهی کردن که هر وقت میرن مدرسه مدیر ندارن خوب این آقا که همیشه دنبال کارای سیاسی و انتخابات و اینا است، چرا باید مدیریت بدن بهش از زمان حسنی آقای الف پ دنبال سیاسی و اینا بود خوب بهش تو اداره جا بدین که دانش آموز قربانی نشه

  4. جناب طلبه اگه واقعا طلبه بودید به همین راحتی اتهام نمی زدید .قطعا میدونید تهمت از گناهان بزرگ هست.همین اقایی که میگید یکی از با سواد ترین و پرتلاش ترین مدیران مدارس هستن.با انصاف باشید لطفا جناب طلبه

  5. جناب طلبه قلابی
    چون طلبه واقعی خودش معلم هست هیچ وقت در مورد یک مدیر ومعلم اینجور وقیحانه صحبت نمیکنه, اصلا جنابعالی در مورد ایشون چی میدونید, اونقدر بی سواد تشریف دارید که نمیدونید ایشون سال گذشته مدیر نمونه استانی شدن واز معدود مدیرانی هستند که در زمینه تجارب مدیریتی نمره ۲۰ رو میگیرن, جنابعالی معلومه زخم خورده سیاسی وعقده دوران آقای حسنی توی دلتون هست که الان قصد ضربه زدن به ایشون رو دارید, قطعا این پیام پیگرد قانونی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top