بستن

پرونده طرح تفصیلی بازگشایی شد

هفت‌برکه – گریشنا: با به جریان افتادن دوباره تصویب طرح تفصیلی، شهرداری از مالکین زمین در محدوده شهر گراش خواسته است برای اصلاح و رفع ابهام به شهرداری مراجعه کنند.

۶ تا ۲۲ اردیبهشت ۹۹ آخرین مهلت ارائه مدارک مالکیت کسانی است که در محدوده شهر گراش اقدام به تفکیک یا تغییر کاربری کرده‌اند یا این که قصد این کار را دارند. 

طرح تفصیلی شهر گراش از آذر ۱۳۹۵ آغاز شد و قرار بود تا آذرماه ۱۳۹۶ به پایان برسد. اما با شروع به کار شورای پنجم، این طرح متوقف شد. علی اصغر حسنی و اکبر باقرزاده مخالفان اصلی تصویب طرح تفصیلی بودند. 

خداشناس، شهردار گراش، بهمن ۱۳۹۸ در گفتگو با گریشنا در مورد وضعیت طرح‌های شهرسازی گراش گفت: «طرج جامع مشکلاتی دارد که همه به آن واقف هستند. به دنبال لغو طرح جامع بودیم اما درخواست ما در دیوان عدالت رد شد. به خاطر همین دوباره با دکتر افضلی جلسه گرفته‌ایم که طرح تفصیلی نهایی شود.»

مهندس اکبر باقرزاده، رییس شورای شهر گراش، در مورد دلیل مخالفت‌های شورا با طرح تفصیلی گفت: «بحث اصلی ما در طرح جامع و تفصیلی، بحث محدوده خدماتی است و به دنبال افزایش محدوده خدماتی بودیم. در حال حاضر ایرادات طرح را به طور تقریبی بر طرف کرده‌ایم اما این که تصویب بشود یا نه مشخص نیست. من خودم محله به محله بررسی کرده‌ام ولی برخی محلات مشکل دارد و وضع موجود با جانمایی طرح انطباق ندارد. مثلا در محله روباد یک کوچه شش متری به خیابان ۱۲ متری تبدیل شده که اجرای آن مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. بخش‌هایی از طرح تقصیلی از نظر ما قابلیت اجرایی ندارد.»

مهندس سلمان مهرابی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در مورد آخرین وضعیت طرح تفصیلی گراش گفت: «اواخر سال قبل جلسه گرفته شد و مشاور مطالعات انجام شده را از طریق اداره کل به شهرداری تحویل داد. در این مورد چندین بار به شهرداری نامه زده‌ایم که اعلام کردند در دست بررسی است. در نهایت اعلام شد که بررسی به پایان رسیده است و قرار شد جلسه گرفته شود. شاید هدف انتشار فراخوان این است که زمان بیشتری در اختیار شهرداری قرار گیرد، در حالی که شهرداری پیش از این در زمان شهرداری آقای زارع این فراخوان را منتشر کرده بود.»

باقرزاده در مورد انتشار فراخوان شهرداری گفت:‌ «این فراخوان در واقع اتمام حجت با مالکین است که از وضعیت کاربری املاک خود مطلع شوند.»

درباره طرح تفصیلی گراش در گریشنا بخوانید:

طرح تفصیلی گراش تا کجاست؟

گفتگو با دکتر افضلی طراح طرح تفصیلی شهر گراش

گفتگو با مهندس سلمان مهرابی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان

یادداشت مهندس حسین ناصری : طرح جامع و طرح تفصیلی چیست؟

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. برادر من مقصر آقای باقرزاده نیست که تنهایی در شورا مانده و در شورای غیر قانونی فعالیت می کند مقصر آقای فرماندار است که چرا دستور انحلال شورایی که از حداکثر افتاده صادر نمی‌کند این آقا اینقدر تلاش کرد از سالیان قبل تا خودش را رساند به کرسی ریاست حالا بهمین راحتی از دست بدهد ولی یک سوال از آقای فرماندار داریم آیا اگر غیر از آقای باقرزاده ریاست شورا بودند و همین اوضاع فعلی هم داشت آیا ایشان باز برای انحلال شورا سکوت می کردند مسولین محترم گریشنا لطفا یکبار قدم رنجه فرمایید تا فرمانداری تشریف ببرید و این سوال مردم شهید پرور گراش از این بزرگوار بپرسید که چرا شورای منحله و غیر قانونی را منحل نمی‌کند؟

  2. مقصر ان کسی هست که همه اعضائ شورا از الللبدل تا اعضا دائم را با هاتو گرفتن مجبور به استفائ کرد. قضیه شوم دگیرش کردن ولی باز هم تسلیم خواسته های انها نشد
    مقصر شما هستی که چشم دیدن یک فرد درست و قانون مند را نداری البته با امدن مهندس باقرزاده کل معادلات بعضی از اشخاص و همینطور اداره ای از لار بهم خورد
    اینجا جای سوال هست که چرا به خود اجازه دهد با افکار پلید در شورا باشد و این چنین اشخاصی دیگر تایید صلاحیت نمی شوند
    و صد حیف و هزار حیف که این همه مردم رای به چنیین شخص دادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top