بستن

مصوبات ستاد کرونا: ادامه تعطیلی بازار؛ اجرای طرح زوج و فرد خودروها

هفت‌برکه – حجت عابدی: امروز شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۸، جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا به ریاست اصغر فرودی فرماندار گراش و با حضور اعضای شورای تامین شهرستان، بخشداران، شهرداران، رئیس و معاونین دانشکده علوم پزشکی گراش و روسای جمعیت هلال احمر، اداره صمت و اصناف در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه مقرر گردید ادارات و نهادهای دستگاه‌های اجرایی شهرستان بر اساس تقاضای دانشکده علوم پزشکی گراش نیرو و امکانات خود را در اختیار دانشکده قرار دهند. مجمع خیرین سلامت گراش به عنوان مسئول جمع‌آوری کمک‌های مالی و اقلام بهداشتی انتخاب شد. مقرر شد نانوایی‌ها نان را به صورت بسته‌بندی تحویل دهند. ادامه کنترل مبادی ورودی شهر توسط دانشکده علوم پزشکی، هلال احمر و نیروهای بسیج، تعطیلی مراسم چهارشنبه آخر سال، اجرای طرح زوج و فرد و محدودیت تردد، تعطیلی پروژه وزارت نفت در دهستان فداغ و خلیلی، تعطیلی کلیه دفاتر بیمه، آژانس‌های مسافرتی و دفاتر اسناد رسمی، ادامه تعطیلی اصناف و ارائه خدمات غیر حضوری سوپرمارکت‌ها از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

فرماندار: اطلاع‌رسانی در مورد تقویت شود

اصغر فرودی فرماندار گراش در این جلسه گفت: «تعطیلی برخی از اصناف غیر ضروری گراش به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت جان شهروندان در دستور کار جدی قرار گرفته است و تا پایان سال جاری ادامه دارد.»

فرماندار گراش از اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد تردد وسایل نقلیه به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در اماکن پر تردد گراش خبر داد و افزود: «در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان پیشنهاد طرح عبور و مرور خودروها براساس زوج و فرد بودن رقم آخر پلاک در شهر گراش اجرا می‌شود.» زمان اجرای این طرح با روشن شدن جزییات آن در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرودی با بیان اینکه فرمانداری و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و درمانی شهرستان همگام با مردم در راستای کاهش نفوذ این ویروس تلاش می‌کنند، اظهار داشت: «مردم باید برای حفظ سلامتی خود اقداماتی، چون تعطیلی کسب و کار خود را انجام دهند تا از عواقب وخیم‌تر بعدی جلوگیری شده و ویروس ضعیف و کنترل شود.» او با تقدیر از مشارکت مردمی و اقدامات انجام گرفته در ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان گراش، گفت: «تیم‌های کنترل، غربالگری و تشخیص افراد دارای علائم بیماری کرونا در ورودی‌های گراش برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا توسط نیروهای بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، هلال احمر، پایگاه‌های بسیج و نیروهای خود جوش مردمی تحت کنترل و مراقبت هستند.» فرودی با بیان اینکه با هدف حساس‌سازی و آگاهی بخشی جامعه، اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا تقویت شود، تصریح کرد: «توجه به نقاط محروم شهرستان و ضرورت حساس سازی و اطلاع رسانی به مردم در این مناطق مورد توجه قرار گیرد.»

سید رحیم روان‌بین، رئیس دادگستری شهرستان گراش، در این جلسه بر ارائه برنامه و نقشه راه پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان تاکید کرد و افزود: «مقابله با ویروس کرونا همکاری ملی و همت همگانی می‌طلبد.» وی با اشاره به اینکه شکست بیماری کرونا با همکاری مردم امکان‌پذیر است، افزود: «رمز موفقیت ما در مقابله با ویروس کرونا جلوگیری از تجمعات و سفرهای غیرضروری درون و برون شهری است.»

دکتر عبدالهی: زنگ خطر کرونا به صدا در آمده است

در این جلسه دکتر احمد عبدالهی، رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش؛ دکتر سید جواد محقق، معاون درمان؛ دکتر طیبه مهروری، معاون بهداشت؛ دکتر مهدی محسن‌زاده، معادن توسعه دانشکده علوم پزشکی گراش؛ آخرین اقدامات و راهکارهای مقابله با بیماری کرونا را تشریح کردند.

دکتر احمد عبدالهی، رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش، در این جلسه با تشریح اقدامات انجام شده توسط علوم پزشکی، گفت: «زنگ خطر کرونا در گراش به صدا در آمده است. مشاهدات جدید نشان داده است که باید بیماری کرونا و تهدیدات آن در این شهرستان جدی گرفته شود.»

دکتر عبدالهی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا امروز به موضوع اصلی حوزه درمان کشور تبدیل شده است، اظهار داشت: «بحران در حوزه سلامت اجتناب ناپذیر است و باید با اتخاذ سازوکار مناسب به مقابله با آن پرداخت.»

سرهنگ محمدجواد اسلامی‌مهر، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، نیز از شهروندان خواست تا در راستای پیشگیری از بیماری کرونا حضور و تردد خود در سطح شهر را محدود کنند.

سرگرد مجتبی دهقان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، نیز خواستار مشارکت همه جانبه ادارات و نهادهای شهرستان شد و اظهار داشت: «مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم ملی و همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد مردم است.» وی گفت: «همه توان سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا در گراش پای کار است.»

دادستان گراش: صنوف غیر ضروری باید تعطیل باشند

حجت الاسلام مسلم سعادت‌پور، دادستان عمومی و انقلاب گراش، با بیان اینکه واحدهای صنفی که موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند تعطیل می‌شوند، اظهار داشت: «اکیپ گشت سیار متشکل از اصناف، نیروی انتظامی و کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان نسبت به تعطیلی واحدهای متخلفی که موارد بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا را رعایت نمی‌کنند، اقدام می‌کند.» وی تعطیلی اصناف و بازار را برای حفظ سلامت آحاد جامعه ضروری دانست و افزود: «صنوفی که در تامین کالاهای اساسی مردم نقشی ندارند، باید تعطیل شوند.»

خداشناس، شهردار گراش، و جمالی، شهردار ارد، در این جلسه بر ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌های سطح شهر و اماکن عمومی تاکید کردند.

مشارکت خیرین و کمبود لوازم بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و معلول ضدعفونی، کنترل مبادی ورودی شهرستان، همکاری و مشارکت نهادها و ادارات شهرستان، نظارت اصناف بر کسبه، نحوه نظارت و توزیع اقلام بهداشتی، اجرای طرح زوج و فرد، رعایت نکات بهداشتی صاحبان فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها در سطح شهر، توزیع اقلام بهداشتی زیر نظر مجمع خیرین سلامت گراش، کنترل ساعات فعالیت سوپرمارکت‌ها، ایجاد محدودیت برای موتورسیکلت‌ها و خودروها، تشکیل گارگروه‌ها تخصصی، تعطیلی اصناف بیرون از شهر از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

6 نظر

  1. متاسفانه هنوز هم در گراش کرونا را خیلی جدی نگرفته اند.بدون ماسک و دستکش در خیابان در حال رفت و آمد هستندمغازه های که بازند خیلی هاشان اصلا دستکش وماسک نمی زنند لطفا مسولیت مربوطه تذکرات لازم را به مغازه ها بدهند

  2. در این اوضا همه شدن منتقد مردم یکی از این حضرات حاضر نیست نقدی بر دولت کنه همه شون شدن مرد این کار کنند اون کار کنند بابا با شکم خالی نمیشه قرنطینه کرد….کاش میشد بیشتر نوشت!!!!!!!

  3. کاش این طرح زوج و فرد اجرا بشه از بار ترافیکی شهر کم بشه واقعا شلوغ هست ساعتها پشت چراغ قرمز و ترافیک باید موند. آفرین به ارائه دهنده این طرح که هم ترافیک و هم کرونا کنترل میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top