بستن

متخصصان آنکولوژی در گراش از درمان و پیشگیری سرطان گفتند

هفت برکه – گریشنا: پنجمین کنگره سالانه آنکولوژی گراش با حضور پزشکان، متخصصین و دکتر ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت برگزار شد.

دکتر رضا ملک‌زاده که سی سال پیش در سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کلنگ‌زنی ساختمان دانشکده علوم پزشکی به گراش سفر کرده بود، مهمان ویژه این کنگره بود.

پنجمین کنگره سرطان‌شناسی گراش با ارائه جدیدترین یافته‌های علمی در زمینه‌های پیشگیری و درمان سرطان پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. موضوع تخصصی این کنگره سرطان معده بود.

دکتر رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و مهمان ویژه این کنگره با مقاله‌ای در مورد شیوع سرطان روده در این کنگره حضور داشت، دکتر ملک‌زاده در مقدمه ارائه خود گفت: «امیدوارم این دانشکده رشد کند و در جهت رفاه و سلامتی مردم از آن استفاده شود.»

 

دکتر احمد عبداللهی با اشاره به برگزاری دوره پنجم کنگره گفت: «شاید چهار پنج سال پیش تصور نمی‌کردیم هر سال این کنگره پربارتر شود و جایگاه خود را در سطح کشور تثبیت کند. با عنایت شما پزشکان این کنگره جایگاه مناسبی در سطح کشور داشته باشد و باعث شده مردم منطقه دید مناسبتی داشته باشند و بدانند این بیماری عجیب و غریب قابل درمان است و خیرین دارند در بحث درمان سرطان سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

دکتر عبداللهی خطاب به دکتر ملک‌زاده گفت: «این نهالی که شما کاشتید الان تبدیل به یک درخت پرثمر شده است. مردم دردمند منطقه که مجبور بودند به شیراز بروند اینجا از بهترین امکانات روز دنیا بهره‌مند می‌شوند. نیت شما و خیرین برای تبدیل اینجا به مرکزی برای کارآفرینی و خدمت به مردم بود ما در این چند سال خیلی دویدیم و فقط از ۲۰ درصد ظرفیت موجود استفاده کرده‌ایم. من از شما تقاضا دارم اجازه بدین از ظرفیت‌های این درخت برای مردم منطقه استفاده شود. امیدواریم شاهد جهشی در آبادانی جنوب فارس باشیم.»

دکتر یونس قاسمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «بیمارانی هستند که برای استفاده از دکتر عبداللهی از شیراز به گراش می‌آیند. در گراش به دنبال سلول‌درمانی و ژن‌درمانی هستیم. یک از اهداف دیگر این کنگره راه‌اندازی سلول درمانی در شهرستان گراش است که امیدواریم با حضور دکتر ملک‌زاده این امر محقق شود.»

حدود ۵۰ نفر مهمان از شیراز در این کنگره حضور دارند که ۱۵ نفر آنان آخرین دستاوردهای علمی در زمینه پیگشیری و درمان درمان سرطان را ارائه می‌کنند.

مهدی قوامی‌زاده دبیر این کنگره در مورد مقالات ارسالی به کنگره سرطان‌شناسی گراش گفت: «حدود ۱۰۰ مقاله دریافتی داشتیم، با دو مرحله داوری ۶۰ مقاله پذیرفته شد. ۵۵ مقاله به صورت پوستر و ۵ مقاله به صورت ارائه در کنگره حضور دارند. پوستر ۳۰ مقاله در روز اول و ۲۰ پوستر برای روز دوم منتشر خواهد شد. امسال کنگره زودتر برگزار شد و سعی شد که مقالات دریافتی از نظر کیفیت هم سختگیری بیشتری داشته باشیم.»

در این کنگره از ۱۴ نفر از خیرین حوزه سلامت دانشکده علوم پزشکی گراش تقدیر شد.حاج اسدالله دیانت، حاج غلامحسین معین‌زاده، حاج فاضل القطری، حاج جلیل منصوری، حاجی چوپانی، حاج امجد سعادت، حاج علمدار فولادی، حاج محمد منفرد، حاج محمود عبداللهی، حاج اصغر عبداللهی، حاج حسین افشار، حاج عبدالکریم جعفری، ورثه مرحوم حاج شعبان جابری، ورثه مرحوم حاجیه مقتدری تقدیر شده بودند.

پس از خیرین سلامت از دکتر علیرضا گلستان به پاس سال‌های حضور و خدمت در گراش تقدیر شد. از طرف خیرین حوزه سلامت نیز از دکتر رضا ملک‌زاده وزیر پیشین بهداشت و درمان تقدیر کردند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top