هفت‌برکه – گریشنا: سومین همایش تجلیل از برترین‌های کنکور ۹۸ دوشنبه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه، به همت گروه نردبان و با همکاری اداره آموزش و پرورش گراش در سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری در دانشکده علوم‌ پزشکی برگزار شد. حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی، جمعی از فرهنگیان بازنشسته و معتمدین شهر در کنار همشهریانی که سالن همایش را پر کرده بودند، حاضر شدند.

سومین همایش نردبان با خوش‌آمدگویی فاطمه حسین‌نژاد، عضو شورای مرکزی نردبان، رسما آغاز شد. مروری بر عملکرد این سه سال و تشکر از گروه‌هایی که پیش از نردبان در این زمینه فعالیت می‌کردند، بخش آغازین این برنامه بود.

پس از آن صادق حاجی‌پور، دبیر همایش نردبان ۹۸، به روی سن آمد و ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از حاضرین، به نمایندگی از گروه نردبان نکاتی را بیان کرد. به گفته حاجی‌پور نردبان از یک حلقه کوچک تشکیل شد و رفته‌رفته گسترش پیدا کرد و امروز تبدیل به یک جریان علمی مستمر شده است. او نردبان را صرفا گروه برگزارکننده مراسم تقدیر از برترین‌های کنکور یا هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ندانست و اذعان داشت: «گروه نردبان به دنبال ایجاد یک نظام ارزشی است که در شهرستان برخی از ارزش‌ها را شاخص کند. برگزاری همایش‌های نردبان به یاد مرحوم شیخ احمد انصاری و مرحوم احمدخان اقتداری، نمونه‌هایی از تلاش در این راستاست.» حاجی‌پور ضمن تشکر از آموزش و پرورش به جهت حمایت از نردبان طی این سال‌ها، تاسیس پردیس دانشگاه فرهنگیان در لار را اتفاق مثبتی برای منطقه برشمرد و پیشنهاد ایجاد یک هیات برای پیگیری تاسیس پردیس فرهنگیان در گراش را مطرح کرد. او تلاش مسئولین، همت خیرین و همراهی مردم را سه مولفه پیشرفت و توسعه شهرستان و بخصوص در حوزه آموزش و پرورش برشمرد.

13981114 Nardeban Tajlil 9

ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، نیز در سخنانش ضمن گرامی‌داشت دهه فجر و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه شهید سلیمانی، نکاتی را در بحث آموزش و کنکور مطرح نمود. رضایی تقلیل جایگاه آموزش و پرورش به صرف تجلیل‌کننده از نخبگان کنکوری را خطا دانست و کنکور را پازل کوچکی از رسالت مجموعه آموزش و پرورش دانست. او کنکور را مخل عمر آموزش و تربیت خواند و درس‌های مهم دوره دبیرستان مانند سبک زندگی، رسانه، بهداشت و… را دروس مهمی دانست که در کنکور به آن اهمیتی داده نمی‌شود، و چون نگاه کنکوری به آموزش و پرورش وجود دارد از این دروس غافل شده است و آن را اختلال دانست. رضایی رسالت آموزش و پرورش را تربیت یک شهروند خوب دانست که برای ادامه زندگی خود مهارت کافی را داشته باشد. وی اذعان داشت برنامه تجلیل از نخبگان را باید به سمت تجلیل از کل فارغ التحصیلان سوق داد و این انتظار را مطرح کرد که باید از خانواده و جامعه‌ای که به برترین‌های کنکور کمک کرده تا به این موفقیت برسند هم تقدیر به عمل آورد. او از نخبگان کنکوری خواست در پایان فارغ التحصیلی از دانشگاه به جامعه و شهر خودشان کمک کنند و برای جامعه مفید باشند.

رضایی در خصوص گروه نردبان نیز افزود: «از جوانانی که به صورت خودجوش به دنبال کمک به فضای آموزشی شهر هستند، تقدیر به عمل می‌آورم، اما در خصوص فعالیت‌های این گروه باید آسیب‌شناسی صورت بگیرد و امکان این وجود دارد که در خصوص نوع همکاری آموزش و پرورش با گروه نردبان تجدیدنظرهایی به عمل آید.»

13981114 Nardeban Tajlil 4

 

پخش کلیپ کوتاهی درباره‌ی زندگی و فعالیت‌های دکتر احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس و از چهره‌های شاخص علمی کشور که در سال گذشته درگذشت، بخشی از همایش امسال بود که از دو منبع مستند «به ایران جاودانی‌ام» و «مجله ویدیویی کلاک» استفاده شده بود. بعد از این کلیپ، شروع روایت دکتر مسعود غفوری از «تخیل و هویت» با چند داستان کوتاه اتفاق افتاد که برای رسیدن به پاسخ این پرسش بود: «مگر گراش به من چه داده که به آن برگردم؟» اجرای گروه موسیقی گروه نواهنگ لار توسط هنرجو‌یان لاری و گراشی و پخش کلیپ مصاحبه با تعدادی از برترین‌های کنکور از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان برنامه دکتر جعفر حسن‌زاده، رییس پیشین دانشکده علوم پزشکی گراش، نیز به دعوت نردبان سخنرانی کوتاهی کرد. او که برای همراهی دخترش کوثر حسن‌زاده، که از برترین‌های کنکور ارشد ۹۸ بود، به جشن آمده بود، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در همایش نردبان از این گروه تشکر کرد و به دانش‌آموزان کنکوری نیز توصیه‌های داشت. او خواست که ابتدا توکل به خدا داشته باشند، و سپس اعتماد به نفس و پشتکار.

13981114 Nardeban Tajlil 18

تقدیرشدگان در سومین جشن

بخش اصلی برنامه تقدیر از ۳۰ رتبه برتر کنکور سراسری، ارشد و فنی‌و‌حرفه‌ای سال ۹۸ بود. صادق حاجی‌پور در رابطه با زمان برگزاری این همایش گفت: «ترجیح ما برای برگزاری همایش، پس از اعلام نتایج و‌ قبل از شروع سال تحصیلی بود اما با توجه به تداخل آن با ماه محرم‌ و ‌صفر، زمان برگزاری این همایش به تعطیلات بین دو ترم موکول شد.» او اسامی کنکوری‌های برتر را که در این جشن تقدیر شدند، به صورت پلکانی اینگونه اعلام می‌کند.

در پلکان اول، افراد با رتبه‌های تا سقف ۱ درصد رشته در هر سهمیه حضور دارند. علی مهیایی با رتبه‌ی ۱۹۲۴ تجربی منطقه ۳ از مدرسه محبی، سید سعید محقق با رتبه‌ی ۱۴۷ ریاضی منطقه ۳ از مدرسه محبی؛ علی‌اکبر زمانی با رتبه ۲۴۶ ریاضی منطقه ۳ از مدرسه محبی در این جشن مورد تجلیل قرار گرفتند.

در پلکان دوم، پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان، یعنی محمد صالح شاکری، راضیه سیاح، یونس زارعی، زینب اکبری، فاضل کارگر، مریم پورشمسی، رضا قربانی، محمد زارع، علی شفیعی (از روستای خلیلی)، حسین ‌حسین‌شیری، مریم نوبهار، مهدی جعفری (از خلیلی) و زهرا نورسیده (از فداغ) حضور داشتند.

در پلکان سوم، رتبه‌های تا محدوده‌ی ۳ درصد رشته در هر سهمیه حضور داشتند: زینب عباسی با رتبه‌ی ۱۶۵۹ ریاضی  (از ارد)؛ هانیه زارعیان با رتبه ۵۳۱ تجربی سهمیه ۲۵ درصد شاهد و ایثارگر؛ یوسف خورشیدی با رتبه ۵۴۹ ریاضی منطقه ۳ از مدرسه محبی؛ و فاطمه سپهر با رتبه ۱۴۴۶ انسانی منطقه ۳.

در پلکان چهارم، رتبه‌های برتر کنکور فنی و کارشناسی ناپیوسته قرار داشتند: مهدی حسینی، محمد حسین متین، فاطمه حسین‌نژاد (کارشناسی ناپیوسته) و مریم نادرپور (کارشناسی ناپیوسته).

پلکان پنجم به رتبه‌هایی در محدوه‌ی بین ۳ تا ۴ درصد ابتدایی هر رشته در هر سهمیه اختصاص داشت: حسین هنر با رتبه ۱۷۴۵ ریاضی منطقه ۳؛ محمد نصر با رتبه ۷۷۲۰ تجربی منطقه ۲؛ فاطمه پیل‌تن با رتبه ۲۰۱۴ ریاضی منطقه ۲ (از ارد) و سارا عبدلیان پور با رتبه ۸۶۹۶ تجربی منطقه ۳.

برترین‌های کنکور ارشد سال ۱۳۹۸ نیز سه نفر بودند: مجتبی بنی‌اسدی، کوثر حسن‌زاده و سعید سرخی.

13981114 Nardeban Tajlil 5